Compania de stat indiană Hindustand Shipyard Limited și TAIS, un consorțiu format din cinci constructori de nave din Turcia, au semnat un contract pentru proiectarea și construirea a cinci nave logistice.
Consorțiul turcesc TAIS a câștigat contractul valorând 2.1 miliarde de dolari încă din luna Mai a anului trecut.
Semnarea însă, a avut loc de abia luna trecută în cadrul vizitei oficiale la Islamabad a președintelui Turciei.
Turcii de la TAIS se vor ocupa de modernizarea unui șantier naval local, de proiectarea navelor, de planificarea și coordonarea producției, precum și de pregătirea materialelor necesare.
Navele de suport logistic au un deplasament de 45 000 tone și sunt capabile să îndeplinească misiuni de aprovizionare în larg sau în vecinătatea țărmului atunci când instalațiile porturare nu sunt disponibile sau suficient de sigure.
În acest rol, pot aproviziona alte nave cu combustibil, alimente, muniții și piese de schimb.
Astfel, navele proprii sau amice își pot continua activitățile operaționale.
Separat, navele logistice pot sprijini grupările navale cu facilități speciale pentru reparații și vor putea fi utilizate în misiuni umanitare, acestea dispunând de spitale la bord.
De asemenea, vor îndeplini rolul de platforme de comandă pentru diverse tipuri de grupări navale și vor furniza marinei un avantaj tactic.
Construcția primei nave a fost inițial programată să înceapă la finalul anului 2020, iar prima navă ar fi urmat să fie livrată Marinei Indiene în 2024.
Iulian Iamandi
Pai asta da aroganta 🙂
Presedintele Turciei a vizitat dusmanu’ ca sa semneze contractul ?!
Jocul Turciei este suficient de ciudat incat sa nu ne permitem concluzii sau “prognoze”. 🙂
Una doua sa inlocuim nava Constanta??
PS: Va citesc websiteul de cand eram in generala
Multumim mult.
Ar fi o masura excelenta. Cunosc nava Constanta, am fost cateva zile in larg la bord. Numai ca… navele din articol sunt mult prea mari pentru Fortele Navale Romane. Constanta are sub patru mii de tone, iar cele destinate Indiei… 45000 de tone.
In vizita pe care am facut-o in Italia la Fincantieri am intrebat despre navele lor logistice si mi s-a spus ca ei construiesc nave mult prea mari pentru nevoile Romaniei.
Ok, atunci cu ce?
@Andrei, la prima vedere am putea cu ceva de la Damen(https://products.damen.com/en/ranges/logistic-support-vessel). Desi problema(daca e o problema) e ca deplasamentul minim e de 15.000t.
Ce sa faci cu o nava de 15 000 tdw? Vorbim totusi de Marea Neagra/Mediterana.
Cand om avea cu ce sa mergem in Australia sa patrulam contra Chinei, mai vorbim. Intai sa avem cu ce, nave cu tunuri au destule australienii,
@Vlad1945, ar merge sau mai degraba nava multirol de la https://en.wikipedia.org/wiki/D%27Entrecasteaux-class_patrol_ship.
Ceva gen Elbe-class replenishment ship
Bre Iuliane, sigur e asa cum zici matale? Semnarea acordului intre indieni si turci a avut loc la Islamabad? Adica in capitala tarii vecine si “prietene”?
S=apoi eu nu ma pricep cam cat ar costa nave astea de reaprovizionare, dar 5 nave la 2.1 miliarde par cam scumpe. Ca nu au sistemele de lupta precum niste corvete/fregate, iar nava, dupa parerea mea, nu e intr-atat de protejata precum una de lupta.
Mie imi aduce mai mult cu o nava comerciala (in principal tanc petrolier) care detine sisteme de aprovizionare pe mare, tancuri cu apa/alimente, cala pentru munitii, cargo si un centru de mentenanta/reparatii.
Cu siguranta echipamentele costa scump, navele acestea putand executand misiuni de comanda chiar.
Comanda – ok, dar in general aia se face prin mijloace avansate de comunicatie, unde echipamentele nu sunt chiar asa de scumpe precum un AESA. Am pus si noi ceva satelit acum `zde ani pe Marasesti si nu a costat cat o corveta moderna. Nu ma indoiesc ca ei vor pune sisteme mult mai avansate si complexe, dar totusi, 2 miliarde?
O nava combinata de vreo 3500 tdw ar fi buna pentru a aduce la o oarecare modenizare a navelor logistice. Deocamdata avem doar un tank de 2000 tdw si o (doua) nave logistice de 3500 tdw. Nu e ceva ce nu putem proiecta (sau mai bine zis modifica un proiect actual) si contrui o asemenea nava la un pret relativ mic.
Ideea e ca nu stiu daca avem ce face ceva cu ele – in afara de a alimenta navele cu sete (T22R) ca rachete navale nu avem, iar munitia de artilerie nu e chiar asa voluminoasa.