Încă cinci avioane F-16 vor fi cumpărate de la Portugalia până la finalul anului

România va mai cumpăra încă cinci avioane F-16 de la Portugalia, patru aparate cu comandă simplă și unul cu dublă comandă, iar decizia va fi trecută într-un proiecte de lege al Guvernului până la finalul anului, a declarat ministrul Apărării, Mihai Fifor.

F-16AM 1604 in decolare, Baza Aeriana 86 Borcea

„Va urma ca în perioada viitoare să discutăm și despre celalelte 36 de aparate F-16 pe care ne dorim să le achiziționăm. Sunt mai multe posibilități luate în calcul, ne-am adresat mai multor state care au în dotare F-16 și care pot disponibiliza aceste aparate, fie că discutăm despre Statele Unite, fie că discutăm de Israel sau Grecia”, a spus Fifor.

„În urmă cu câteva zile secretarul de stat Mircea Dușa s-a deplasat în Portugalia, a avut o discuție pe care am continuat-o la summit-ul NATO cu partenerii portughezi de unde noi am achiziționat cele 12 aparate F-16 din dotarea Forțelor Aeriene Române.  Intenționăm să mai achiziționăm încă cinci astfel de aparate tot din Portugalia pentru a avea completă escadrila de F-16 din dotarea Forțelor Aeriene”, a declarat ministrul Apărării, Mihai Fifor.

„Despre suma pentru aceste aparate vom discuta mai spre finalul anului când intenționăm să promovâm și o lege în Parlament pentru a continua programul F-16. Discutăm de patru aparate comandă simplă și un aparat comandă dublă”, a mai spus ministrul.

Fifor a mai explicat că dincolo de cele cinci avioane de la Portugalia, românia mai vrea să cumpere încă alte 36 de aparate F-16.

„Vom discuta despre o alocare bugetare în momentul în care vom fi convinși că vom putea avea aceste aparate de zbor. Este prematur acum să discutăm despre valoare. Sunt mai multe posibilități luate în calcul, ne-am adresat mai multor state care au în dotare F-16 șic are pot disponibiliza aceste aparate. Fie că discutăm despre Statele Unite, fie că discutăm de Israel sau Grecia”, a spus Fifor.

Via:
HotNews

Marius Constantin

View Comments

  • Doamne ajuta sa fie cu lapte,dar F-16 pentru armata romana,trebuie echipate la nivel ,, V'' chiar daca costa ceva mai mult si cu nivel ,,V'' suntem in urma altora. Englezi au un peoverb si sanatos este ,,Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine''...
    Cand altii au deja are planuri sa pelece pe alte planete noi ne ,,scarpinam dupa cap''.

  • Sper sa fie suficient de inteligenti sa le ia macar la acelasi standard ca actualele. Ma indoiesc sa ceara ceva mai sus de MLU (radar si motoare).
    Daca mai adauga inca niste piloti noi la pregatire, e perfect. Recent se comenta ca unul din motivele pt care nu sunt inca operationale cele 12 avioane F-16 (pe langa tragerea cu tot tipul de armament) il constituie deficitul de piloti. Am avea nevoie din unele spuse 1.5 per aeronava... adica de 18 piloti pentru 12 avioane.

    Apropos, parca anul trecut fusese o licitatie pt simulatoare. Oare ce s-o mai auzi?
    Asa mai luam cativa piloti pe pe MIG-uri si-i formam pt F-uri.

  • super, credeam ca ni le sufla croatii de sub nas ca si ei erau cu ochii pe ele.
    Prima escadrila e gata, aleluia.

  • practic actualmente NU avem avioane, zero, Migurile sint la sol nu mai zboara unu incepind de azi, Feurile n-avem piloti)?!), deci de azi nu avem nimic, doar englejii cu Tifoanele se mai plimba prin aer.

  • Mai degrabă e o acțiune de ,,bun simț" completarea cu inca 5 bucăți că de operaționale nu-s nici cele 12 și asta cel mai probabil datorită evenimentului nefericit petrecut curând.

    Problema e ce vom face in continuare , luam in continuare avioane fabricate-n 83-84 pe care le aducem la standardul MLU în străinătate sau luam exemplul croaților și luam avioane noi?.....opțiunea pt sh s-ar putea sa fie mai costisitoare in timp nu mai vorbim de rata de disponibilitate plus minusul de performante fata de avioanele noi.

    Opinie personala...

    • Poate vrei sa spui exemplu slovacilor, ca croatii nu au luat nimic nou. Si sa fim seriosi, de unde bani de 36 de F-16 block 70? Ca ne luam gandul de la alte lucruri daca dam cu miliardele pe avioane noi. Slovaci cu 14 avioane si-au permis ca ei oricum altceva nu mai cumpara, ei nu baga bani in Patriot, HIMARS, corvete, submarine, blindate cu sutele, etc ca noi. Hai sa nu mai fim complexati de orice fac astia de pe langa noi ca in afara de Polonia sunt cam toti foarte in urma noastra.

  • Iertare, corect de slovaci era vorba:)))....ma referam la faptul ca mai sunt si alte optiuni pt avioane noi, spre exemplu JAS 39 Gripen nu neaparat F16 block 70/72 daca acestea din urma ni se par prea scumpe, parerea mea ca ,,scumpu-i ieftin si ieftinul e scump'', iar cand e vorba de securitate fortele aeriene si artileria aeriana sunt cam pe primul loc.

    • ptr ce sa mai iei si gripen? si alea sunt scumpe in draci daca le iei noi.ungurii si cehii au luat tot vechi in leasing din stocurile aviatiei suedeze(au bagat in conservare vreo 100 din primele versiuni).facem ghiveci precum indienii.am inceput cu f-16a/b,continuam cu ele.oricum sunt mai rentabile decat c/d-urile(mai au americanii in amarg vreo 150 c/d uri dar au intre 6000 si 7000 de ore de zbor).

      • Iei Gripen din motive simple: ora de zbor muuult mai ieftină decât pt F16, avionică peste cea a A/B- urilor, radar AESA, logistica si facilități aeroportuare mult simplificate în comparație cu F-16, SAAB- ul poate decola/ateriza pe piste inierbate după care-i poți demonta aripile și-l poți ,,parca'' camuflat într-o pădure spre exemplu.

        Întrebare: daca-ar fi si eu sper sa nu fie vreodată ce crezi că vor atacă rușii prima oara?....eu cred că aeroporturile, suedezii știu asta, asta-i motivul principal pt care eu prefer Gripen.

        • suedezii au implementat strategia folosirii supersonicelor militare de pe autostrazi si de pe piste improvizate in anii'50 odata cu saab j-35 draken.sunt cam singurii care au facut asa ceva(mai este elvetia cu hangare sapate in munte si piste de decolare -aterizare in apropiere).strategia asta era buna in trecut.in epoca lacm-urilor si a balisticelor iskander cu cep 5-7 m nu mai este o problema sa lovesti punctual o grupare de 4-6 avioane "pitite" in padure.si mai este ceva: noi nu prea avem autostrazi.iar gripen-ul la care visezi tu cu radar aesa si alte bunataturi este E/F-ul.brazilienii dau 4,4 miliarde$ pe 36 bucati.adica peste 100 milioane bucata.la banii astia iei f-35 noi noute.tot au anuntat italienii ca nu le vor mai cumpara.

          • Poți decola/ateriza de pe un ,,camp" daca terenul e stabil și plan și bineînțeles fara ierburi înalte nu doar de pe autostrăzi asta înseamnă costuri mult mai reduse comparativ cu infrastructura aeroportuara necesara unui F-16, in fine daca s-ar decis pt F dintr-un motiv sau altul macar sa luam ceva mai nou nu din anii '80, ok lăsăm de la noi luăm și vechi dar macar trecerea la stadiul MLU să-l facem în țară cu motoare mai puternice și neapărat cu AESA....dar nici măcar așa ceva nu se poate.

            Ideea era de negociere și dac tot i-s vechi, macar sa fie multe și ieftine ... așa, ,6 azi, mâine 6, poimIne 5.....prin 2035 facem și noi de vreo două escadrile numai bune de casat.

            Ai noștri decidenți vb de F35 după 2025 și când colo tu n-ai operaționalizată nicio macar o escadrila.

          • lasa-l dracu ca nu e an-2 sa aterizeze pe camp.da, aterizeaza pe "fasie de beton" de doar 800m(chiar si cu zapada pe ea) dar de aici pana la camp neted e cale lunga.logica lor este ca daca tot au stabilit f-35 ul ca tinta finala,atunci pot face trecerea pe f-16 sh.si au ales a/b ul ptr ca era cel mai economic si cu resursa cea mai mare.americanii au retras in AMARG sute de a/b uri cu putine ore de zbor in anii 90 pastrand in dotare c/d urile mai moderne.si acum mai au 266 de a/b cu resursa frumusica in timp ce 150 de c/d retrase in 2008-2015 au peste 7000 de ore zburate.

          • astea 4 simple comandate acum vor completa escadrila 53 iar dubla e posibil sa o foloseasca la bobocu ptr. trecerea pe f-16.daca italienii persista in hotararea recenta de a nu mai lua alte f35 in afara celor 28 comandate pana in 2019 si turcii vor fi eliminati din ecuatie de congres nu este exclus ca din 2020 sa completam urmatoarele 2 escadrile direct cu f35.

          • F-35 este o arma mai mult tactica si super tehnologizata decat de masa. Costa mult, are o intretinere extrem de speciala si pe deasupra nu stiu daca a iesit din low rate of production si daca are software pack/block 4.
            Nu cred sa o avem / sa ne-o permitem prea curand.
            Si turcii vor afla pe pielea lor acelasi lucru avand in vedere moneda lor nationala care se devalorizeaza.
            Tot Gen.4+ va mai tine capul de afis o vreme lunga, doar armele si senzorii sa evolueze.

          • ei l-au dorit de masa.trebuia sa inlocuiasca f-16,a-10,sea harrier si f/a-18.adica niste mii de avioane.acum se livreaza cele 91 de avioane din lrip 10 si de la anul cele 141 ale lrip 11(ultima) care cica vor costa 85 milioane bucata(f-35a).daca tot au iesit italienii din lrip 11 ne putem strecura noi.ce banii nostri nu sunt buni?

          • :)))....sa dee Domnu' sa nu te inseli si si sa vedem F-35 peste vreo zece ani, eu nu-s asa de optimist ca tine, d'aia vreau macar C/D-uri daca noi nu se poate.

          • in ultimii 2 ani nu prea m-am inselat.cand toti bateau campiile cu patria,boxer sau iveco am spus ca vor lua piranha.mama ce injuraturi mi-am luat.la fel cu patriot.urmatorul pariu l-am pus pe shorad si vshorad unde eu ii vad castigatori tot pe baietii de la raytheon(+kongsberg) cu nasams+stinger(manpads si avenger).la fel si la bateriile de coasta : nsm-ul .in privinta corvetelor de cand si l-au tras langa ei pe acelasi raytheon ii vad castigatori pe cei de la damen.

          • iti repet: c/d-urile pe care le au americanii in amarg sunt harjaite rau de tot.nu prea mai au resursa.avantajul a/b urilor a fost retragerea prematura in anii 90 cand americanii si-au dat seama ca nu au ce face cu atatea avioane si au bagat in conservare aparate cu putine ore de zbor.cam cum a fost si cu fregatele type 22(lansate in 87 trase pe dreapta in 2000)ptr.ce avem noi nevoie,trecerea pe altceva decat rusesti,sunt super ok.

  • Domnilor poate cineva sa-mi spuna si mie ce am achizitionat anul trecut din 1.8 din pib????In afara de plata la Patriot de o baterie mai cunoasteti ceva achizitionat???Mie mi se pare ca nu se concretizeaza nimic.Fifor asta o fi nepotul lui Petre Ispirescu???

  • nu s-a achizitionat nimic, punct, io nu-nteleg cum de nu pica niste capete de burtosi prin Statu Major, cu atitea miliarde nu ai UN singur avion la ora actuala care sa zboare, ai migurile la sol, blocate pina la sfirsitu anchetei, ai feurile prin hangare, ruginesc, de ce le-ai luat, de ce nu zbiara, acu spui ca n-ai piloti suficienti, iti mai vin cinci, ce faci su cu alea, le tii la sol, ce naiba, e bataie de joc... ar trebui seful statului sa se sesizeze, sa-l cheme la raport pe Ciuca, de ce n-avem aparate operationale, din ce cauza, cine e responsabil, cum gestionati voi aparatele-alea.... sintem ca-n filmele cu stan si bran, de risu lumii.
    trebuie schimbati burtosii cheliosi, luat totu de la zero, cu cadre noi, avem formate prin academii prestigioase occidentale, gata trebuie facuta curatenie, acolo in cuibu frecangiilor.

    • Nene, iti pot intelege frustrarea, dar pana la un punct, punctul in care cazi in ridicol/ In momentul in care cumperi orice arma (in cazul de fata, F-16) nu si stii/ai resursa umana sa o si folosesti. Peste tot in lume dureaza ani sa poti integra o noua arma, pt ca asta este F-16 pt noi, un fel de OZN. Avem in momentul asta un numar INSUFICIENT de F-16 (rata de disponibilitate nu o sa fie niciodata de 100%, nu e la nimeni, indiferent de modelul avionului, la un 70% ar trebui sa (ne) aplaudam ca focile), un numar INSUFICIENT de piloti (1,5/avion e cam minimul decentei, la fel si cele absolut minime 120/140 de ore de zbor pe an per PILOT, nu per AVION, si o ora de zbor e cca 20000 de dolari pe ora, doar Gripenul e mai ieftin din fighterele moderne), un numar INSUFICIENT de tehnicieni si un ANTRENAMENT insuficient in TOT ce tine de acest fighter, ca vorbim deore de zbor sau de TRAGERI cu munitia pe care o poate duce, o munitie cu mult mai complexa si mai scumpa decat poate duce teava aia de MiG 21, fie el LanceR sau nu. Si sa vedeti cand vor intra Patriot, Himars, etc in dotare. Astea nu sunt AK 47.

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

2 weeks ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

2 weeks ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

4 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

1 month ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

1 month ago