Mă uitam pe site-ul oficial al Aerospace Forum Sweden şi vorbeam cu prietenul nostru Cătălin: “uite ce liste de avioane!! O fi ajuns Marius/Griffon236 cu bine? Ne va trimite ceva materiale, sau va prezenta în Suedia macheta primului număr al revistei Resboiu?”.
Apropos, o lansăm mîine? Giuseppe ai terminat de calculat preţul? Sweeper ai pregătit majoretele?
Până la primele veşti, să vedem listele de care ziceam mai sus:
Malmen Air Base, Linköping, May 31 to June 3 2012
Air display:
Baltic Bees
JAS 39 Saaf Gripen (single)
JAS 39 (single)
JAS 39 4-grupp
C-17
Tp84 Hercules
Tp84 Hercules
Hkp 14/16
Hkp 15
Hkp 10/14/15/16 (group)
Taktiskt moment
Bo105
Hkp 2 (Alouette)
B212 / B 206
Saab B-17
Historic 6-group
J 32 Lansen
J 35 Draken
AJ 37 Viggen
J 29 Tunnan
SU-26
Pilatus B 4 (glider)
Pitts S2A
Tummelisa
Bleriot X1
Sk11 Tiger Moth
SK16 NA AT 16 (rote)
SK50 Safir (single)
SK50 (group)
Spitfire
Mustang
CybAero UAV hkp
Static display:
Mirage 2000D
Gripen Thai
Gripen ETPS
Gripen SAAF
Gripen Swe
Tp84 (842 tanker)
ASC 890
Tp100
S-102
HKP 10
HKP 15
HKP 16
HKP 14
Polisen EC135
B47
Alouette lll
B412
Sea King/Fennec
HKP 4
HKP 5
HKP 6
Hkp 9
Helikopter rundflyg
Saab Skeldar
Saab Support Mu-2
Saab 2000
Ambulans hkp
J 28 Vampire
J 34 Hawker Hunter
SK 50
Tp83 Pembroke
DC-3 Daisy
J-22
SK12 Stieglitz
SK25 Bestmann
SK15 KLEMM-35
Bre Suedezii astia nu au si ei niste Gripene MLU? :))))
Daca specialistii lui Dobritoiu sunt prin zona poate dau si o tura pe la Aerospace Forum asta,sa faca niste poze macar..
Din ce vad io,au si Suedezii niste gripene trase pe dreapta,cred ca ar fi destul de ieftine.
Mai nasol ca pentru noi este impotriva naturii sa avem altceva decat F-16 :))),ca la presdinti este impotriva naturii ca numele lor sa nu se termine in escu 😀
Acum am inteles de ce nu poate fi Victor Ponta presedinte! :))
Gripen MLU? 🙂
Bre daca nici sub astia de acum,si mai ales sub un Ministru al Apararii liberal ca astia faceau pe pro europenii si anti americanii se opteaza tot pentru F-16 atunci aleluia Gripen..
pai daca iau junghiurile olandeze in capul lor se cheama ca sunt pro-europeni, ca ii ajuta pe aia sa scape de ele – altfel le canibalizau.
exista un motiv pentru care unele tari sunt sarace iar altele sunt bogate. el nu are de-a face cu resursele naturale – ci cu felul in care sunt administrate. Nu e o surpriza ca Romania e saraca, desi ar trebui sa fie foarte bogata – asta cu achizitia de avioane vechi cand costurile sunt la fel cu avioanele noi, insa nu se primeste finantare si offset e doar un exemplu mai vizibil.
la noi e un sport guvernamental sa arunci banii pe fereastra, de la primarii pana la firmele de stat, pana la ministere toata lumea face achizitii proaste.
dar ce-ar fi sa ia si guvernul si parlamentul masini vechi din 1985 in loc de masini noi, dar cu un MLU? Sa-i vedem in Dacii 1300 “upgradate” la standard de Logan – cu ABS si display electronic.
pai daca asta e strategia pentru armata, ce-ar fi sa o aplice si pentru ei – daca e asa de buna – “si nu sunt bani pentru masini noi.” sa-i vedem la suflat jiglere pe marginea drumului.
Este foarte frustant ca politicienii romani, responsabili de achizitionarea multirolului ignora oferta suedezilor.Gripen NG este cel mai potrivit avion pentru Romania.La o adica, in varianta SH, merge si versiunea C/D.
Felicitari pt sansa de a avea un trimis special si asteptam reportajul! revista nu e in varianta on-line 🙂 🙂 ?
Multumim mult. Urmeaza si alte iesiri. 😉
Revista are sa apara in doua versiuni, iar luna Iunie ne va manca fripti la cat avem de munca si de alergat.
P.S.: Nu a fost vorba de sansa, ca nu s-a tras la sorti. 🙂 Redactia noastra a primit invitatia de a trimite un jurnalist. Se pare ca am lasat impresie buna cu niste aspecte: echilibrati, echidistanti, priceputi.
De unde rezulta ca amatorii pretentziossi (in primu’ rand cu ei insusi) fac treaba mai buna ca “professtionistii” 😀
Eu spun ca o sa o continuam tot asa ca suntem niste amatori care ne pricepem si voi cei care scrieti mai mult la fel, nu suntem niciunul luati de pa strada, toti avem un back-ground care ne da dreptul la o opinie competenta!
Ne-a prins bine ca am fost echidistanti, ca nu am cautat senzationalul si am preferat sa trecem sub tacere informatiile care ar fi avut impact negativ asupra unor institutii si oameni, si ca am fost modesti. Vorba lui Griffon “la dracu, am trecut de milionul de accesari si nu ne-am dat in stamba cu asta!”.
Matale sforai? Sa nu ne scoata sarbii, la anu’, din hotel si sa dormim prin vreun parc din Belgrad. 😀
Gura, ca inca mai alerg dupa bani de pasaport. Si voi proba pentru matale bancile din Belgrad. Si pe alea din Sarajevo, ca stau mai mult pe acolo.
felicitari..si tineti-o tot asa
cred ca cei, pe care-i intereseaza cu adevarat fenomenul militar asta cauta ,nu can-canisme
ci sa schimbi o opinie cu oameni care,cat de cat ,stiu ce vorbesc
nu cantitatea …ci calitatea
Niko-Welcome in the real world 😉 (valabil si pt mine).
Resboiu,mi s-a atras atentia ca nu particip cu articole proprii.daca scot unul “Cum sa transformam Delfinul in bombardier strategic” mi-l publici? 🙂
Cred că ai șanse mai mari dacă vorbești și despre tunul antitanc de pe el.
n-ar fi rau deloc 🙂 sa iasa multirol ,zici… pai atunci eu zic sa-i punem si lansator de rachete.e mai ingenios asa
Da… dar să fie rachete antisatelit, ca altfel l-ai facut degeaba.
MCM, sper ca vei lucra serios la articol. De abia asteptam sa vedem viziunea ta asupra transformarii submarinului Delfinul in bombardier strategic. 🙂
Eu zic sa ii atasam si un tentacul! Sa vedeti ce transformers o sa iasa!
Hmm… am calculat prețul, dar îmi dădea cu rest. Pe urmă am calculat din nou, și-mi dădea cu virgulă. Am mai încercat o dată și mi-a ieșit o fracție… cred că mă las păgubaș. 🙁