Într-o notă din revista Epoca, Philip Patury a scris că preşedintele Braziliei, Dilma Rousseff, va selecta anul acesta învingătorul din competiţia FX-2.
Conform columnistului, alegerea va depinde în mare parte de noua propunere ce va veni din partea preşedintelui Franţei, Francois Hollande.
Guvernul Braziliei nu este prea fericit acum, după ce Dassault Aviation a oferit Indiei preţul mai mic decât cel înaintat ţării lor.
Acum, Dilma aşteaptă discountul lui Hollande.
Sursa: Season
Daca o o plenznesc si cu contractul asta,frantujii ii fac de kko pe aia de la Eurofighter.
Bre cat naiba ar costa 36 Mirage 2000-09 ex EAU + 24 Rafale ?
Si care este mai bun? F-35 sau Rafale F3(varianta cu radar RBE2 AESA).
Si ce varianta de perspectiva ar fi mai buna pentru RoAF?
Cumparam acum 24 de F-16sh,eventual mai cumparam ceva F-16V spre 2020 dupa care cumparam prin 2030 alte 20-30 F-35.
Sau mai bine cumparam acum 20-40 Mirage 2000-09 ex EAU dupa care prin 2020 alte 20-30 Rafale F3/F4,iar dupa 2030 intram si noi in proiectul european de avion de generatia a 6 a.
Care este mai bun dintre F-35 si Rafale F3 cu RBE2 (si motoarele alea noi…) pentru Romania? 🙂
Rafale.
Chiar simtim nevoia de stealth?
Adevarul este ca F-35 are si radarul mai bun 😀
Pe mine ma nedumereste lipsa de realism a multora in ceea ce priveste dotarea cu avioane de lupta .
Romania are nevoie de avioane de lupta ieftine cu care sa faca in primul rand politie aeriana si in al doilea rand are nevoie de offset puternic, pentru ca aceste avioane sa nu fie o povara pentru bugetul Romaniei .
Dintre F-35 si Rafale F3 cu RBE2 cel mai bun este MIG-35 ! 😛
Cu motor de Rafale ?
Ar putea fi o varianta si un MIG 35 cu motor Snecma .
Si ce offset crezi ca vor face rusii la noi :).
Vor sa faca offset in industria energetica .
Ne vor industria energetica, vrei sa spui.
Pai un depozit de gaze si construirea unor capacitati hidroenergetice de la zero sunt foarte bune pentru economia nationala, mai ales ca sunt coroborate cu accesul pe piata rusa .
Depozitul de la Margineni vroia Gazprom oricum sa il faca.Mai nasol cu berbecii mioritici.
Rusii ar trebuii sa ne dea 50 de MiG-35 in contul tezaurului care la pretul actual al aurului ar valora cam 5 miliarde $.
Cele 50 de MIG35 ar avea aceiasi soarta, tot din motive financiare, evident, ca si surorile mai batrane, MIG29 de pe MK.Pilotii romani de pe MIG21 LANCER efectueaza in general sub 30 ore de zbor pe an, cand costul orei de zbor este undeva la 3000USD/ora.Credeti ca vor efectua mai multe ore de zbor cu un aparat avand cel putin de 4 ori mai mare costul orei de zbor.Si eu imi doresc ca aviatia noastra sa detina cat mai multe avioane multirol, de regula bimotoare, insa realizez ca suntem extrem de parliti.
Daca totusi ne-am permite acum un avion modern, bimotor,din cele occidentale, eu as merge pe ultima versiune de Rafale(care va fi realiazata in curand)care este cu adevarat un aparat multirol.
Ca si SH, ar merge in primul rand Gripen C/D sau Mirage 2000.
Cand vrem sa luam un avion nu trebuie sa ignoram si costurile ulterioare de exploatare a acestuia, respectiv costurile de instruire a pilotilor.