RAF a primit aprobarea de a reincepe activitatile de zbor cu avioanele de antrenament Hawk T1 si T1A.
Pe 8 noiembrie, Marea Britanie a oprit de la zbor toata flota de avioane de antrenament Hawk, in urma celui de-al doilea incident in care a fost implicata echipa de acrobatie Red Arrows in cursul acestui an.
Flt. Lt. Sean Cunningham, si-a pierdut viata la baza RAF Scampton ( Lincolnshire ) dupa ce scaunul de catapultare Martin-Baker Mk 10B s-a declansat la sol, fara a se deschide parasuta de salvare.
Martin-Baker s-au declarat, intr-un comunicat emis presei, multumiti ca nici o defectiune de natura mecanica sau vre-un defect de proiectare nu sunt de vina pentru incidentul soldat cu decesul pilotului Red Arrows.
Dupa investigarea incidentului UK Defence Equipment and Support organisation a dat unda verde pentru intoarcerea la zbor a avioanelor Hawk.
“The RAF chain of command have reviewed the safety evidence relating to the Hawk T1 ejection seat and have no remaining safety concerns,” au declarat sure ale institutiei.
De asemena au fost verificate si declarate “apte” pentru zbor si celelalte aeronave echipate cu scaunul Mk10B: Hawk T2, Panavia Tornado GR4 si Shorts Tucano T1
Sursa FOTO:
Chris Chambres, via Airliners.net
Sursa:
FlightGlobal
Hawk stiu ca e un bun ground-attacker si trainer aircraft dar nu am auzit panq la acel eveniment de nici o defectiune…oricum, daca chiar vor sa pastreze aeronava si “sa nu mai traiasca cu frica-n san” sa inlocuiasca scaunele(asta daca se poate)….