Gurza-M (Proiect 58150) a fost testată timp de câteva ore pe mare. Nava blindată de luptă este capabilă să execute misiuni atât pe mare, cât şi pe Dunăre.

Gurza-M Proiect 58150

Gurza-M (Proiect 58150)

Conform comunicatului Forţelor Navale Ucrainiene, noua unitate a flotei beneficiază de toate echipamentele şi armamentul testade din fabrică. O a doua navă urmează să iasă în larg zilele următoare.

Gurza-M este o navă blindată, proiectată să execute patrulări de luptă, protecţia apelor teritoriale, lupta împotriva navelor mici ale inamicului, protecţia instalaţiilor costiere fixe şi plutitoare, să srpijine desantul şi grupurile de grăniceri, să asigure securitate maritimă şi sprijin în materie de informaţii, logistică şi transport.

Navele clasei Gurza-M au un deplasament de 50,7 tone, lungimea de 23 metri şi lăţimea de 4,8 metri, iar pescajul de un metru.

Viteza maximă pe care o pot atinge este de 28 de noduri, iar raza de acţiune la viteză de croazieră este de 700 de mile. Navele acestei clase au o autonomie de cinci zile.

Gurza-M Proiect 58150 detalii

Gurza-M (Proiect 58150), detalii

Armamentul este compus din două turele telecomandate BM-5M.01 cu module de luptă Katran-M, o variantă a modulului de luptă BM-3 Storm de pe vehiculele blindate.

Fiecare modul Katran-M include un tun automat tip ZTM1 calibrul 30 mm, un aruncator automat de grenade calibrul 30 mm, o mitralieră calibrul 7,62 mm şi două lansatoare de rachete antitanc ghidate laser tip Barrier.

Navele sunt echipate cu sistem electro-optic de control al focului şi dispun de sisteme portabile pentru apărarea antiaeriană.

Conform constructorului, navele clasei Gurza-M beneficiază de semnături reduse radar şi infraroşu.

Până în anul 2020, Forţele Navale Ucrainiene vor primi încă 18 astfel de nave, totalul ajungând la 20 de exemplare.

Sursa: Dumskaya

Gurza-M, o bucurie…

S-a adunat ceva timp de când urmăresc evoluţia planurilor Ucrainei cu navele astea uşoare, blindate, fâşneţe şi mai ales dotate cu un armament care… ne poate pune probleme.

Nu trebuie să ignorăm clasa de nave Gurza-M şi să le privim doar prin comparaţia tonajului, unde monitoarele şi vedetele blindate româneşti sunt de câteva ori mai mari. Ori să greşim comparând calibrul armamentului artileristic de pe navele noastre de Dunăre cu ce există pe Gurza-M.

În realitate, ei au vedete blindate de acum iar noi am putea să reclasificăm monitoarele în canoniere şi vedetele blindate în monitoare. De ce spun asta? Pentru că acum ceva ani, România avea pe Dunăre monitoare, vedete blindate mari şi vedete blindate mici (o sută şi ceva de tone). Iar la trei sute şi ceva de tone, vedetele… nu sunt vedete.

Să spun că am îndoieli, aş exagera cu diplomaţia. Sunt sigur că Gurza-M nu au fost proiectate pentru o confruntare cu Rusia. În mare, valoarea acestor nave este nulă într-un angajament naval. În plus, cu toate caracteristicile stealth, nu au unde să se ascundă de un avion de patrulare maritimă, de un elicopter, ori de sistemele de detecţie şi de armamentul de pe navele de luptă.

Gurza-M sunt destinate acţiunilor pe Dunăre şi în Delta Dunării.

Aici pot beneficia de avantajele dimensiunilor reduse şi de armamentul cu care sunt echipate.

Gurza-M este şi viitorul Flotilei Fluviale.

 

Iulian Iamandi