Luni, Consiliul de Aparare al Bulgariei, se va intalni pentru a discuta planul de investitii pentru achizitionarea si operarea viitorului tip de avion multirol pentru Fortele Aeriene (Bulgare). Anuntul a fost facut de Ministrul Apararii Anyu Angelov. Tot el a mentionat ca planul ce se va discuta in cadrul intalnirii de luni va fi inaintat spre aprobare Consiliului de Ministri pana la sfarsitul lunii.
Angelov vrea sa obtina mandat pentru a putea negocia cu alte natiuni achizitionarea de avioane multirol si spera ca pana la sfarsitul anului sau inceputul anului viitor sa poata prezenta Consiliului de Ministri si Paramentului un plan concret de investitii pentru achizitionarea noului tip de Multirol. Angelov asteapta o decizie a Guvernului la inceputul lui Noiembrie.
Ministrul bulgar al Apararii a subliniat ca legislatia bulgara si cea europeana vor fi respectate cu strictete. A precizat ca intentioneaza sa inceapa negocieri cu Olanda, Portugalia, Statele Unite si Norvegia (toti operand F-16), mentionand ca Germania si Italia au oferit aronave Eurofighter Typhoon la mana a doua.
Conform declaratiilor lui Angelov, referitor la avioane noi (adica nu la mana a doua sau chiar a treia), singura optiune demna de luat in considerare este SAAB Gripen. Eurofighter sau F-16 noi ies din calcul datorita lipsei resurselor financiare. Pentru moment sunt luate in considerare doar Gripen si avioane la mana a doua.
Tot Angel0v declara ca suma disponibila pentru achizitionarea avioanelor multirol este de 400 milioane $, platibili in transe, timp de 6-9 ani, incepand din 2014, astfel incat bugetul sa poata absorbi mai usor costurile…
Via News.bg
– Griffon236 –
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română;Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
La o citire mai atenta a articolului,se spune ca Germania nu mai poate oferi EF-sh,dar Italia da.Si apoi din 2013 incepe modernizarea avionicii la MiG-29.Cand ai buget 400mil.$,despre ce avioane noi se poate discuta.
la o citire mai atenta,MiG-urile 29 vor fi compatibilizate cu noile sisteme ILS si de navigatie…nimic deosebit. e de apreciat faptul ca bulgarii cresc bugetul apararii, in timp ce la noi acesta e rectificat… in minus.
la 400 de milioane singura optiune e la mana a doua…
olandezii nu mai au f-16 de aruncat, americanii nici atat…mai raman norvegienii (desi pana acum n-am auzit nimic despre f-16 scoase la “produs” in partea aia de lume) si portughezii…
bag sama, troacele portugheze au devenit brusc foarte cautate…
Uiti de alea grecesti. Ca sa-si plateasca datoriile grecii isi vor scoate o parte din echipamente la mezat la un moment dat.
Acord cu MiG:
http://www.airforce-technology.com/news/news129220.html
Uzina bulgara care repara MiG-29:
http://www.teremgb.bg/en/home.html
Americanii de cand nu mai au? Sa nu-mi zici ca toate cele care erau in conservare pe langa Nellis si-au gasit brusc intrebuintare 🙂
Teoretic se pot cumpara 9 avioane noi, rusesti, cu cele 400 milioane USD.Ar fi interesant ca bulgarii si croatii sa opteze pentru Gripen.
Croatii nu au mai luat in calcul ultima oferta a suedezilor.cu 2 saptamani inainte ca aceasta oferta sa fie inaintata, luasera deja hotararea de a prelungi resursa Mig-ului 21 in Romania sau Ucraina.nu e stabilit inca unde anume.
oferta suedeza a cazut deoarece nu include un nr. minim de avioane necesare Fortelor Aeriene Croate(adica 14), nr. mic de ore de antrenament si lipsa armamentului in acest caz Croatia fiind nevoita sa se asigure ca guvernul SUA e de acord sa le livreze armamentul.
chiar daca au luat decizia referitoare la MIG-21, acum vreo 2 saptamani au avut in vizita o delegatie rusa care le-au oferit din nou spre vanzare cele 12 MIG-29 de la Kecskemet-Ungaria la un pret fix de 90 milioane Euro urmand ca valoarea totala a contractului in urma modernizarii acestor avioane sa fie undeva intre 110-130 milioane Euro.rusii se ofera sa investeasca in schimb 440-520 milioane euro in santiere navale,energie si cu promisiunea ca ZTC va deveni centru regional de reparatii pt avioanele si elicopterele de fabricatie ruseasca din zona.
Pentru nevoile Croatiei, MIG21 este suficient.Este un aparat robust, iar logistic, croatii sunt capabili sa il exploateze.
in urma lucrarilor de reparatii si up-grade facute la Aerostar in 2003, suportul logistic ulterior a fost asigurat de firma bacauana.e un subiect delicat pt care exista oficiali croati care cer ca urmatorul contract de revigorare a Mig-urilor 21 croate sa se faca in Ucraina.croatii mai acuza lucrari reparatii de proasta calitate in contractul cu romanii ceea ce ar fi un alt minus pt noi.iar oferta ucraineana e mult mai avantajoasa din punct de vedere financiar.
in concluzie nu stiu daca din acest motiv cei din Fortele Aeriene Croate considera Mig-ul 21 ca fiind suficient pt ei.iar daca ne gandim ca Serbia cauta, la randul ei, sa isi innoiasca flota aeriana de lupta nu stiu cat de linistiti pot sta croatii cu 12-20 Mig-21.in acea zona, nevoile Croatiei nu inseamna doar nevoia de a-si asigura serviciul de politie aeriana dar e doar o parere personala.
Pai croatii asta vor sa faca deocamdata.Doar misiuni de politie aeriana.Ce poti face in general altceva doar cu 10-14 avioane?Poti sa aspiri la mai mult?Sarbii vor si ei undeva sub 25 de avioane, in special tot pentru politie aeriana.
Sa nu uitam ca Croatia este o tara filogermana(are inclusiv sprijinul militar al Germaniei) si membra NATO.La o adica, ii pot sari in sprijin, tarile NATO din zona, cum ar fi Italia, Grecia sau Turcia, de exemplu.Sa nu uitam de americani care se afla si ei in zona, inclusiv in Kosovo.
Asteptam cu interes noutati de la bulgari.
Deci va fi la mana a doua…
Nu crezi ca tragi concluzii pripite?
Nope.
Ar putea sa fie si MIg 29 la mana a doua sau MIG 29 ori MIG 35 noi de banii astia.
Pai Vietnamul a cumparat cu numai 270 mil.$ 18 buc. Su-30K-SH.
http://www.contactcentervietnam.com/defence/2212-vietnam-want-to-purchase-18-su-30k
Astea 18 bucati sunt SU-30 care au fost la indieni ca sa se antreneze pe ele pana produc avioane noi.
Asta era si ideea mea.Teoretic, nu vad de ce nu s-ar putea cumpara armament rusesc, din moment ce a fost creat un precedent prin Grecia, care a cumparat tehnica ruseasca, chiar daca este tara membra NATO.Turcia cocheteaza cu ideea sa cumpere baterii S400.Nu vad de ce Bulgaria nu ar putea cumpara MIG29, MIG35 sau SU30.Partea practica este ca bimotoarele rusesti te rup la buzunar cand este vorba de costul orei de zbor, iar bulgarii, fiind si ei parliti, se uita la bani.Personal nu cred ca bulgarii isi vor cumpara avioane rusesti, noi sau SH.Optiunea lor este, din motive politice, sa se doteze doar cu aparate occidentale.
Pana una alta bulgarii stau mult mai bine la capitolul logica decat romanii- asta la nivel statal, au lasat deschisa orice optiune si eu chiar m-as bucura ca sa faca alegerea cea mai potrivita pentru tara lor deoarece asta s-ar putea sa-i determine pe guvernantii nostri sa isi schimbe atitudinea si sa priveasca peste “gardul” de langa ei.
Ca o fi F 16, Gripen, Typhoon sigur este mai bine ca sa negociezi cu toti pentru a reusi sa scoti maximul de facilitati pentru tine.
Bulgarii vor si o spaga mai mica, asa ca sunt dispusi la orice oferta.
angelov asta e un fel de Bula al Bulgarilor, din 2 in 2 luni mai iese la interval cu un banc
Credeti ca cei de la SAAB sunt Mos-Craciun?Ia uitati-va cati bani le-au cerut croatilor ptr. 8 avioane C/D:
http://www.defender.hr/republika-hrvatska/obrambena-politika/45-milijardi-kuna-za-osam-zrakoplova-gripen-cd-100-milijuna-kuna-za-odrzavanje.php
am vazut aseara THE EXPANDABLES 2 – super tare, dar in film evolueaza si un elicopter Cougar al fortelor eriene Bulgare.Cred ca au vreo 5 – parca voiau sa cumpere 12, pe urma 9 in final au luat 5 si inca nu le-au platit.Ar putea face astia un nou film – THE EXPANDABLES 3 -in rolu principal Anghleof asta si cu Dobritoiu , cum le dau astia din NATO un sut in cur si premiul pentru cele mai impotente tari din lume.