Oferta finală din partea Suediei, prin intermediul companiei de stat FXM autorizată pentru export de tehnologie militară, ce va prezenta condiţii noi pentru vinderea de avioane Gripen către Croaţia, va fi înaintată Ministerului croat al Apărării pe 10 Octombrie.
Foarte posibil, aşteptarea de cinci ani pentru alegerea unui avion multirol care să înlocuiască avioanele MiG-21 din serviciul Croaţiei va lua sfârşit.
Noua ofertă din partea guvernului suedez va cuprinde foarte probabil acceptarea condiţiei pusă de către croaţi: cumpărăm avioanele voastre, dar şi voi cumpăraţi şantierul naval “3 Mai”.
Sursa: Vecernji List
– Resboiu –
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
Si uite asa SAAB ar putea sa dea lovitura finala conceputuli de “smart defence” adus in discutie de americani cu al lor F 16 second hand….urmeaza pe principiul dominoului Romania si Bulgaria – domnule ministru Dobritoiu sa vedem ce explicatii o sa dati atunci in ceea ce priveste optiunea F 16 in conditiile in care Croatia, Ungaria Cehia si Bulgaria vor avea flote dotate cu altceva decat F 16 vechi…..
Cel mai intelept ar fi pentru croati sa opteze pentru Gripen NG si offset, normal.Acest aparat este cel mai potrivit pentru nevoile reale ale Croatiei.
Daca croatii vor sa devina clientii americanilor, ar putea opta pentru F16 V, daca primesc si offset.
Eu zic ca pentru Croatia actuala este mult ami buna un Gripen C/D care ulterior poate fi adus la zi peste 10 ani cu un radar AESA, nu au nevoie de Gripen NG.
Gripenul NG este un aparat de generatia 4.5 care peste 15-20 de ani, poate fi modernizat si adus la generatia 5.Deci ar putea avea un aparat decent in urmatorii 30-40 de ani.
Cu siguranta ca si Gripenul C/D, satisface nevoile reale ale croatilor si chiar ale romanilor.
Sa vedem pana la urma pentru ce vor opta croatii, bulgarii sau sarbii.In privinta noastra, mi-ar place enorm sa gresesc, dar din cate ii cunosc pe politicienii romani, nu scapam de jafurile alea de F16.
Croatia are probleme financiare – daca isi va mai lua avioane, probabil va lua un pachet mic de Gripen C/D, as zice 8-10 bucati. Au si varianta sa mai traga de Mig 21 cativa ani.
Croatia to buy Gripen fighter jets from Sweden.
According to the newspaper Aftonbladet in Swedish.Croatia moves closer to a purchase of the JAS Gripen.
The country’s defense minister said they should get a final quote of the week.
– I can only confirm that we are in talks with the country, says Sofia Karlberg the Defence Export Authority to Metro.
The Croatian Defense Minister Ante Kotromanovic want to buy Swedish fighter jets, write the newspaper Metro.
They wants to buy eight or twelve Jas Gripen.
Defence Export Authority which supplies confirms that talks are being held with Croatia. According Kotromanovic be a final offer in negotiations to come from Sweden already on Wednesday, Metro.
According to the newspaper, the authority offered to Croatia to use six planes free for two years to entice them to buy. In addition, it will also attract the Swedes with counter-trade deals worth 15 billion if the sale goes ahead, writes Metro.
Croatian experts shall, according to Metro, assess the deal as “lucrative” and “hard to resist”.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15569326.ab
Ce fraieri sunt croatii.In loc sa isi cumpere si ei F16 SH, fara offset, care sa coste cat un avion nou(sa nu mai vorbim de cheltuilelile cu mentenanta), pentru ca acest avion este cel mai raspindit in NATO, intrucat doar de pe el se poate face trecerea pe F35, care ar trebui sa fie tinta Croatiei peste 15-20 de ani, ei fac totul pe invers, si probabil ca peste 30 de ani, daca vor mai vrea sa aiba aviatie, se vor dota cu avionul european de generatia 5 sau 6, ma rog, ce va fi pe atunci, care va fi aparatul standard(asa cum este normal) pentru armata europeana comuna a UE si implicit pentru tarile membre UE.Fraierii.
15 miliarde de coroane suedeze offset
1 Swedish krona = 0.1509 US dollars
Cum se zice “parandarat” in croata ? ca doar si ei sunt tot din balcani
Geaba, tot mai bune alea din portugalia, la mana a 3-a, au zis toate comisiile de vizitatori ca sunt intr-o stare foarte buna si la 800 de milioane de coco 10 avioane din anii 80, un chilipir, f16 vintage, numa sa invetze cu polishul maistrii de la borcea si campia sa le lustruiasca frumos
offset nu ne trebuie, uite ca inchidem si putzina industrie ce ne-a mai ramas, la ce ne-ar mai trebui investitzii noi? nu ne trebuie, sa se spele pe cap cu ele