Germania a aprobat reluarea discuțiilor legate de vânzarea de submarine cu propulsie diesel-electrică pentru Israel, după ce un scandal de corupție a afectat semnarea unui acord cadru.
Scandalul de corupție a avut ca rezultat arestarea a șapte oficiali israelieni și a întrerupt negocierile în luna Iulie a anului curent.
Recent însă, oficiali israelieni au comunicat că negocierile au fost reluate – deși Germania a anunțat că nu a fost semnat încă nici un acord.
Acordul pe care israelienii îl anunță ca fiind semnat, ar cuprinde și o clauză în care se specifică neimplicarea oficialilor și a factorilor de decizie în achiziția submarinelor, în acțiuni de corupție.
Israelul operează în prezent cinci submarine construite în Germania, aparținând clasei Dolphin. Un al șaselea submarin se va adăuga flotei israeliene în anul 2018.
Acordul recent semnat/sau nu… se referă la alte trei submarine, care ar urma să înlocuiască primele trei submarine Dolphin în următorul deceniu, menținându-se astfel flota israeliană la șase submarine.
Clasa Dolphin este împărțită în două tranșe. Prima, cu trei submarine intrate în dotare între 1999 și 2000, sunt submarine dezvoltate din clasa germană 209, cu dimensiunile mărite. Cea de-a doua tranșă, formată de asemenea din trei submarine (intrate în dotare începând cu anul 2014), diferă prin capabilitățile date de integrarea unui sistem AIP (Air Independent Propulsion) și, conform “zvonurilor”… ar avea la bord rachete cu încărcături nucleare.
Sursa: Naval Today
Iulian Iamandi
Leave A Comment