Eurocopter şi Boeing studiază faza de proiectare pentru un elicopter greu denumit la acest moment Future Transport Helicopter (FTH).
FTH va beneficia de similarităţi cu elicopterul Chinook şi va participa în viitoarele competiţii pentru dotarea cu elicoptere de transport greu ale ţărilor membre N.A.T.O.
De asemenea, aparatul de zbor va concura şi în programul JMR-Heavy U.S. Army.
Cala va fi mai mare decât cea a elicopterului greu CH-53 şi a avionului de transport C-27J Spartan şi va avea o capacitate de încărcare de 18 tone.
Greutatea maximă a viitorului elicopter va fi de 33 tone.
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…
Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…
Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…
În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…
În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…
Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…
View Comments
Proiectul e clar inspirat din CH-47. Intrebarea e, cine va avea cea mai mare pondere: EC sau Boeing?
Si ar mai fi o intrebare grea: oare cat are sa coste grasutul asta?
Pariez de pe acum ca noi nu ni-l vom permite decat in poze.
Noi cu 3 escadrile de elicoptere(1 la marina SAR&suport, 1 MEDEVAC si 1 transport ultimele 2 la aviatie), unde sa mai bagam si mangafaua asta? Daca undeva in perspectiva lui 2030 vom avea un mix de IAR-330M/SM si N sa ne consideram norocosi.
Lume noua... lume noua! :)
Din punct de vedere al motorizarilor cred ca vor fi diferente pentru a sustine industriile locale. Probabil pentru piata europeana vor avea turboreactoare cu turbina libera de la Turbomeca sau Rolls Royce Astazou ceva ,iar pentru piata americana vreun turbofan GE sau PW. Canadienii cred ca vor avea Prat and Whitney Canada. In rest, avionica nu stiu cine se va baga: honeywell? Posibil si un concurent de la Bell si Agusta, daca Boeing si Eurocopter s-au aliat pt asa ceva. Ma astept la ceva in genul unui V-22 Osprey mai bun, mai mare de la Agusta-Bell, care sa poata sa faca fata concurentei. Insa cred ca US Army va alege acest succesor al Chinook-ului. Evreii nu cred ca se baga in tranzactia asta pt ca au matahala de Yas'ur 2000 care consuma destul si face destule.
Yas’ur 2000 e doar o versiune modernizata local a CH-53, un proiect destul de vechi... E doar o chestiune de timp pana va fi inlocuit... ;)
de asta ruso chinez de 33 de tone lift - mai stiti ceva ?
http://english.ruvr.ru/2010/07/22/13090628.html
Nuuuuuu..., nimic!
La salonul de la Berlin, a fost expusà o sectiune de fuzelaj, datà cu masa de 127 kg numai.
Marele avantaj asupra Chinook-ului si chiar al Mi-26 este mica masà proprie raportatà la masa utilà.
La cârlig, poate transporta în teorie mai mult de 18 tone.
http://www.bursa.ro/eurocopter-romania-livreaza-primul-elicopter-modernizat-fortelor-aeriene-britanice-183033&s=companii_afaceri&articol=183033.html
Asta era painea celor de la IAR, dar berceanu trebuie sa castige si el si a infiintat mizeria de Eurocopter.
Imi spunea cineva ca acolo nu ai voie as vorbesti cu colegul tau (cei de la birouri) ci numai prin mail-uri.
Tampitii naibii, si plus ca au niste reguli drastice de iti vine sa-i impusti.
Un proiect mai putin cunoscut este proiectul QUEST(Ukraina cu stiinta,Dubai probabil cu banii):http://www.defence.pk/forums/military-photos-multimedia/141766-joint-uae-ukranian-helicopter-project-quest.html