Zilele trecute, mai exact pe 15 Decembrie, petrolierul danez MV Torm Kristina, care naviga către Muscat (Oman) pentru o vizită logistică, a fost atacat de către două schifuri cu piraţi.
Echipajul s-a închis în castelul navei şi a transmis prin radio situaţia, solicitând ajutor.
Comandantul forţei NATO anti-piraterie, Contra Amiralul Antonio Natale, a delegat fregata HDMS Iver Huitfeldt aflată în portul Muscat, la numai nouăzeci de mile distanţă, să se îndrepte către petrolierul atacat şi să acorde ajutor echipajului.
La momentul în care nava militară NATO a ajuns la faţa locului, trei ore mai târziu, piraţii părăsiseră petrolierul danez. Se crede că aceştia au descoperit nava de luptă care se apropia şi au realizat că nu au posibilitatea de a lua sub control nava Torm Kristina.
O echipă de abordaj de pe fregata Huitfeldt a urcat pe Torm Kristina şi a cercetat nava pentru a se asigura că la bordul acesteia nu mai sunt piraţi, după care au comunicat echipajului că poate ieşi din castel.
Vice Amiralul Christian Canova, adjunctul Comandamentului Maritim Aliat a declarat:
“Despite the winter monsoon which generates bad sea states, this incident demonstrates the pirates are still active and able to operate far away from Somalia but we are watching them and when Best Management Practices such as citadels are in effect on merchant vessels, we are able to react quickly and deter pirate actions. Once again, NATO warships have proved their ability to react quickly and to use their speed and capabilities to deter and disrupt piracy and to free innocent merchant sailors. This incident shows that we cannot be complacent.”
Petrolierul MV Torm Kristina şi-a continuat drumul.
Ceva mai târziu, proprietarii navei civile au comunicat că la bordul acesteia nu se afla la momentul incidentului nici o echipă de securitate, dat că o astfel de grupă se afla în drum către petrolier.
Sursa: Oceanus Live
În după amiaza zilei de 15 Decembrie 2012, fregata belgiană BNS Louise-Marie a interceptat un schif având la bord cinci suspecţi de piraterie.
Schiful a fost descoperit de către un avion de patrulare maritimă suedez aparţinând EU NAVFOR pe 12 Decembrie, iar fregata belgiană a fost desemnată să efectueze cercetarea de suprafaţă şi investigarea probabilităţii ca cei de la bordul bărcii să aibă intenţii agresive asupra traficului de nave civile din zonă.
Pe 15 Decembrie, avionul de patrulare suedez a redescoperit schiful suspect, iar trei ore mai târziu elicopterul de la bordul fregatei BNS Louise-Marie s-a apropiat de mica ambarcaţiune suspectă, urmat la mică distanţă de o ambarcaţiune rapidă cu o echipă de abordaj.
Echipajul schifului a fost somat să se supună controlului şi a ridicat mîinile sus.
În urma controlului echipei de abordaj belgiene au fost descoperite la bordul schifului o scară şi un cârlig de abordaj.
Suspecţii au fost reţinuţi şi urcaţi la bordul fregatei belgiene, împreună cu schiful, pentru cercetări ulterioare. Unuia dintre suspecţi i-a fost tratată o rană la încheietura mîinii.
Căpitanul fregatei BNS Louise-Marie a declarat:
“This action clearly showed the continued necessity of Operation Atalanta Forces in the Horn of Africa as a deterrent for piracy, but also as a force for good.”
Sursa: EUNAVFOR
– Resboiu –
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
cand vazui cat este barcoiul de mare (skiff, de) pricepui si eu in sfarsit de ce a trebuit sa intervina o fregata. bine drakului ca piratii nu au venit cu un dhow.
Dorel, ce esti de fapt? Ca mac-mac se vede ca nu… 🙂
ket@
un mare iubitor de femei! :)))))))
😀
Aplauze pentru Dorel! 🙂