Coincidenţele programate curg în continuare, chiar dacă ruşii fac din criza Crimeei o bătaie de joc. Pe la noi, prin Dobrogea-mamă, curg americanii dintr-un cârd de C-17. Prin vecini, francezii au trimis o navă interesantă-foc! De fapt… apă.
În ceea ce ne priveşte, preşedintele a dat o ambiguă ca de la el prin care confirmă anticipările noastre. Da, vin americanii. Cu “avioane necesare îndeplinirii misiunilor specifice”. “Vom” fi de acord cu găzduirea, aprobând treaba asta care de fapt spune mai multe decât în formularea de acoperire cu hârtii, mai ales că… să recunoaştem, tremurăm din toate balamalele, efect accentuat de declaraţia Noricăi Nicolau, căreia îi mulţumim pentru profesionalism: avem gloanţe la pistoale pentru numai opt ore – oricum, după aia am da-o în ore suplimentare şi e dăunător la buget.
Mari oameni, mari caractere, mari panarame – vorba unui fost coleg.
Revenind la ce ziceam prin titlu, francezii sunt aici. Nu la noi, mai la Sud.
Probabil că urmează şi marii britanici, o italiană şi ceva barcazuri aparţinând altor vecine din OTAN.
Nava de prin poze, Alize, ăşi vântură drapelul prin lacul rusesc.
N-are să-i sperie pe ruşi, dacă se dorea asta Parisul ar fi trimis o Horizon (FREMM).
E doar showing the flag.
Alize a sosit la Varna. Alize este o navă specializată în activităţi de scufundare şi sprijin pentru scafandri, în special pentru scafandrii DGSE (Direction Générale de la Sécurité Extérieure).
Adică are la bord nişte monseuri foarte de treabă, al căror scop este pregătirea în comun cu bulgarii.
Alize a intrat în serviciu în luna Noiembrie a anului 2005. O adevarată puştoaică pe lângă “283”, care este cam de două ori mai dolofană – Alize are un deplasament de 1600 tone.
Din păcate, “283” nu are la bord un NH90 precum Alize.
Clar, Alize nu va elibera Crimeea. Dar, showing the flag ăsta nu va fi ignorat. Sigur francezii nu se vor opri doar la misiunile de antrenament pentru salvare împreună cu marina bulgară.
Ştiţi cum e… toate exerciţiile de ani buni încoace, sunt pentru salvare pe mare şi luptă antiterorizatori.
Surse:
– Iulian Iamandi –
Francezii coopereaza foarte bine cu bulgarii.
Mai an, parca, au avut ceva exercitiu acolo cu niste ‘ilegali’ parasutati, experti in karate :)), care au luat bataie de la taranimea locala.
Asta e viata,se întâmpla peste tot si oriunde.
si SAS-ul a luat-o cam la fel in danemarca in urma cu ceva ani, doar ca n-a ajuns in presa. ce e mai grav e ca britishii au luat-o in mana si in misiuni de lupta
Intri-n apa,te uzi. Asa stau lucrurile,si erori se produc peste tot. Cele mai multe nu ajung si în spatiul public,din fericire.
Ma da bag sama ca frantuzii astia se trag din noi, cum sa pleci la drum cu o asa imputiciune de nava, toata numa o rugina… sigur rusoicii rad de nu mai pot.
Sau o fi pe principiul afara putregaiul, inauntru leopardul?
unde apar astia e de obicei si-un submarin pe-aproape
Puteau sa o vopseasca un pic inainta sa o trimeata in Marea Neagra.
N-a fost timp de vopsire,si nu vopseaua conteaza. Oricum,e frumos în România,cu sau fara criza crimeeana.
Salutare . Pentru colegii nesatisfacuti de cum e “fardata “farntuzoaica . Voi vedeti unde exista rugina aia ?! In dreptul ancorelor . De ce pt ca acolo exista un ditamai lantu care automat cu cat folosesti ancora mai des cu atat FRECAREA pe tubul respectiv e destul de intensa . Nu ti rezista nici un strat de vopsea acolo (poti sa l si zinchezi ) tot degeaba . Deasemenea tubul respectiv este spalat dupa ridicarea ancorei cu apa de mare si cum acolo e deja fier gol cu apa de mare si aer rugineste de l ia benga . Si orice alt val de apa intra pe acolo si spala scurge rugina . Ori asta fiind o nava pt Suportul Scafandrilor e de inteles ca se cam foloseste destul de des ancora in misiunile de antrenament .
Daca DGSE-UL atrimis o nava in BULGARIA inseamna ca s-au apucat de “treaba” baietii . DGSE-UL NU TRIMITE OAMENI AIUREA NICIODATA.Amintiti-va de NOUA-ZEELANDA…acum ceva timp.
Eu am crezut ca-i o epava in drum spre taiere la fier vechi!