Nava USS Bataan LHD 5 a găzduit piloţi şi ingineri francezi, interesaţi în capabilităţile aparatelor de zbor de tipul MV-22 Osprey.
Un grup de aviatori şi specialişti au fost trimişi de Franţa la bordul navei USS Bataan, în timp ce aceasta se afla în Strâmtoarea Bonifacio, pentru a inspecta tilt-rotoarele Osprey aparţinând Marine Medium Tiltrotor Squadron 263, pentru a vedea cum sunt operate şi întreţinute la bordul unei nave amfibii.
“The French came to see what the Osprey can do, and how much space it takes up on the ship,” said Lt. Philip Gift, assistant air officer. “They’re interested in the relationship with the ship, and if there would be any changes if Ospreys landed on a French ship.”
În prezent, SUA este singura ţară care operează Osprey, dar Franţa şi-a manifestat interesul. Vizita la bordul navei Bataan este un pas în cadrul procesului de decizie dacă operaţiunile combinate vor include pe viitor Osprey-uri la bordul navelor de invazie franţuzeşti, care în prezent depind de elicopterele care formează grupurile aviatice ambarcate. Deşi marile elicoptere americane CH-53 Sea Stallions au apuntat pe navele din clasa Mistral în anul 2007, Osprey-urile, având viteză mai mare, rază mai mare, încărcătură mai mare şi posibilitatea de a transporta mai mult personal, va adăuga o altă dimensiune operaţiunilor inter-flote.
“The Osprey has added a great deal of additional flexibility and capability to amphibious operations, and we are very glad to show our French guests its operating requirements and characteristics are,” said Capt. Erik M. Ross, commanding officer, Bataan. “The Sailors and Marines on the flight deck are always pleased to have an opportunity to display what they can do.”
Vizita a inclus un tur al punţii de zbor şi al hangarului, apoi după care oaspeţii francezi au părăsit nava Bataan, care îşi continuă drumul spre casă, după o detaşare de zece luni şi jumătate.
USS Bataan este nava de comandă a Bataan Amphibious Ready group, care sprijină operaţiunile de securitate maritimă şi securitatea teatrelor de operaţiuni, eforturi desfăşurate în zinaa de responsabilitate a Flotei a Şasea.
Sursa: Navy.mil
Mie nu mi se pare ca V-22 au asa mari performante .
bre,.. ofiterii astea francezi sint de fapt din KGB, au interes pentru Mistralul rusesc 🙂
Osprey e OK pentru ceea ce e (un elicopter mediu cu raza si viteza de croaziera mai mare), in schimb e masiv de scump (70 meleoane de verzi bucata).
pai este si normal sa fie scump. la miliardele de dolari inghitite de proiect, plus ca nici numarul vandute catre armata americana nu a fost foarte mare, iar clientii externi nici ei nu prea se inghesuie sa cumpere
Pai e mult mai convenabil un Mil-26 .