Titlul e elocvent, zic eu… O sa incerc sa dau cateva detalii suplimentare despre cele fotografiate…

Eurocopter AS-550 Fennec, Fortele Aeriene Daneze

Schweizer 269C

Acest Schweizer 269C fabricat in 1987 este ultimul exemplar livrat dintr-o comanda de 26 exemplare, utilizate pentru antrenament si misiuni de observatie. Dupa retragerea din serviciu a modelului, SN: 05246 (in imagine) si SN: 05245 au fost cumparate de Flygvapenmuseum (Swedish Air Force Museum) cu scopul de a fi mentinute in stare de zbor.

AB 206B

HKP6/ Agusta-Bell 206B, intre 1977 si 1988 a zburat cu inmatriculare civila in Norvegia dupa care a fost cumparat in decembrie 1988 de catre Marina Suediei. Din 2005 face parte din patrimoniul Flygvapenmuseum, care il mentine in stare de zbor.

Bell 47 G2, operator civil

Saab 340 AEW, echipat cu radarul Erieye

Gulfstream IV, doua exemplare sunt folosite in misiuni SIGINT sub denumirea de S-102 Korpen

Gripen C/D si demonstratorul Gripen N/G

NH-90

Saab B17 si P51 Mustang

SAAB B17, SE-BYH, a fost retras din serviciul militar in 1948, fiind utilizat pentru tractare de tinte de catre operatori civili pana in 1968. Pana in 1996 a fost stocat in Flygvapenmuseum dupa care a inceput munca de restaurare. Este singurul exemplar in stare de zbor.

– Griffon236 –