Forţele Aeriene Ruse au solicitat ministrului Apărării Sergei Shoigu reluarea proiectului avionului militar de transport uşor Il-112, Shoigu urmând să decidă asupra soartei acestui tip de avion împreună cu vicepremierul Dmitry Rogozin, vicepremierul însărcinat cu şefia complexului industrial militar al Rusiei.
Proiectarea avionului de transport Il-112 a demarat în prima parte a anilor ’90 şi se intenţiona ca acesta să înlocuiască deja depăşitele An-24, An-24T şi An-26, urmând ca primul zbor al prototipului Il-112 să aibă loc înainte de finalul anului 2011. În 2010 însă, Ministerul Apărării a decis suspendarea finanţării acestui proiect.
În Iulie 2011, fabricantul a decis îngheţarea proiectului din cauza detectării unor defecţiuni de proiectare în timpul construcţiei primului prototip. În particular, la probe, cele două motoare au dezvoltat numai 28 000 de cai putere faţă de cei 35 000 declaraţi.
La mijlocul lunii Mai, în 2011, preşedintele companiei ucrainene Motor Sich, Vyacheslav Boguslaev, a declarat că Ministerul rus al Apărării a decis să abandoneze achiziţia lui Il-112 în favoarea versiunii cargo a avionului de pasageri Antonov An-140.
Sursa: Lenta
– Iulian Iamandi –
🙂 2800 si 3500, nu 28000 si 35000
Lasa, da-le pace , sa fie astia cu IL sanatosi la fel ca Superjet-ul.
Paul, am mai pus un zero… ca nu dadeam de la mine… 🙂
Unul din motive de al intoarce in productie este ca avionul de cercetare aeriana Tu 214R, este prea rapid pentru misiunile sale, militarii doresc un avion care poate sa se afle mai mult timp in aer deasupra tintei..
http://vpk.name/news/81972_minoboronyi_planiruet_otkazatsya_ot_zakupki_samoletarazvedchika_tu214r.html
Am citit carte Plutonul 23, de aici:http://www.cartiaz.ro/index.php?option=view&cat=16&cid=6360&ext=pdf
Recomand , se rade cu lacrimi.
Adica rusii iar nu se inteleg cu ucrainenii, sau vor sa puna presiune pe vecini ca sa nu mai aiba pretentii?!