Categories: Marină

Filipine ar putea cumpara portavionul spaniol Principe de Asturias

Principe de Asturias

Ministerul filipinez al Apararii este interesat de posibilitatea cumpararii portavionului usor Principe de Asturias, retras din Marina Spaniei in Februarie anul curent.

Conform presei spaniole, daca va fi semnat contractul, Principe de Asturias va fi modernizat si reorganizat in conformitate cu cerintele cumparatorului, in cadrul Navantia.

Presa spaniola anunta ca de portavionul spaniol a prezentat interes si pentru alte cateva tari arabe si din Asia, dar ministerul nu a comunicat detalii.

Cu ceva timp in urma, de posibilitate cumpararii lui Principe de Asturias s-a interesat si Ministerul indonezian al Apararii, dar mai apoi a renuntat, in urma unei inspectii efectuata de o delegatie indoneziana la bordul navei – motivele nefiind specificate.

Dupa retragerea din serviciu, portavionul a fost mutat in portul Ferrol din Galicia. Initial, spaniolii doreau sa trimita nava la reciclare si s-au apucat sa demonteze din echipamentele de la bord, dar in Martie oficialii au anuntat ca Principe de Asturias ar putea fi vandut – dupa ce cateva tari si-au manifestat dorinta de a-l cumpara.

Principe de Asturias a fost construit in 1982 si a intrat in flota Spaniei in anul 1988, avand baza la Rota in Cadiz.

In 1990 portavionul a fost modernizat suferind lucrari de modificare a suprastructurii si extinderi ale zonelor locuibile.

Portavionul usor Principe de Asturias este inarmat cu patru tunuri antiaeriene Meroka de 20 de milimetri si poate ambarca la bord 37 aeronave, inclusiv avioane de atac EAV-8/ + Matador II – versiunea spaniola a AV-8B Harrier II.

Sursa: Lenta

 

– Iulian Iamandi –

 

Resboiu

View Comments

  • Vai cum putem rata ocazia de a ne dota cu asemenea portavion!!!!!!!!!!! Trebuie ca sa il luam ca astfefel sa aiba si rusii dupa ce trage in Marea Neagra....

  • Filipine vrea portavion ca sa ce?
    Asta este din ciclul ce ii lipsea chelului - tichia de margaritar - sau la ce foloseste Thailanda portavionul propriu - la nimic....

    • Filipine - zicea o filipineza, ca eu nu am numarat - are o mie de insule si insulite. Probabil il vrea pentru rol de platforma portelicoptere antisubmarin. Cam cum erau portelicopterele clasei Moskva.

      • @ Resboiu - Filipine nu are la ora actuala aviatie de vanatoare, din ce stiu abia acum este in tratative cu KAI pentru a achizitiona 12 FA 50 Golden Eagle.
        In lipsa unei aviatii de vanatoare si avand in vedere ca posibilul adversar va fi China - elicopterele antisubmarin nu pot fi deocamdata protejate si vor fi doar niste tinte de care sa se ocupe J 11 si J 10 chinezesti.

      • 7000 din care 2000 locuite
        cate o baza in fiecare arhipeleag major le-ar ajunge

        plus ca acuma daca spaniolii au operat sea harrier, pot sa isi ia f35b, inca un potential client :)

    • Filipine avea chiraiala si cu ceanizii si cu Republica Moldova a Chinei,adicatelea cu Taiwanul.Asta din urma e mai recenta.Momentan e doar o declaratie,adica e vanare de vant.Vax albina,pishwasser.
      De la nimic la portavion,e cale ;unga

  • spaniolii reduc la greu
    din comenzi de vreo 30 miliarde ,din ani anteriori,au taiat numai anul asta vreo 3 miliarde
    au redus nr de ef-uri,cu vreo 17,din cele operrationale vor sa traga pe linie moarta 14,sau sa le vanda(ciudat dar nu reduc din f 18 si f1)
    alta ,nu reduc din comanda de leoparzi, leopardo 2e merge inainte ,in schimb cred ca renunta la cateva 2a4(astea erau un fel de imprumut de la nemti ,care pana la urma le-au ramas lor,cred)
    in rest reduc ,sau amana din toate din pizzaro,nh,a 400
    cu s-80 ,cu toate ca ei spun una,problema cred ca e in alta parte
    intr-un nr mai vechi de revista citeam despre s80 si sitemul sau revolutionar de propulsie aip,facand acolo o comparatie cu cel existent pe u212
    ei ar fi putut sa ia expertiza de la nemti si sa-l faca egal,dar nu au vrut
    eu cred ca problema e acolo,nu la ca au pus tabla mai groasa pe el si nu le iese la greutate
    asta e ptr public
    sistemul lor generator de oxigen,nu era nicidecum o tehnologie matura si aveau de pe atunci indoieli de cum o sa iasa
    apropo as intreba pe unii experti care-si dadeau cu parerea,cum ca nu stiu sa construiasca submarine,unde e greutatea cea mai mare la un sub conventional neinarmat

    • nu au generator de oxigen, il duc in submarin ca pe naveta spatiala, lichid intr-un tanc criogenic
      Nu stiu de unde sa ia "expertiza", e diferenta mare intre sistemele AIP, al spaniolilor era clar ceva foarte distinct
      nemtii au pile de combustie diferite, si imbarca hidrogen pur si oxigen sub presiune in niste rezervoare situate intre cele doua coci ale submarinului
      http://www.marine.de/portal/a/marine/!ut/p/c4/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP3I5EyrpHK93MQivfLEtLTUvNI8vdKk_PySVD0jQ6NEvZLU5Iy8zGz9gmxHRQBPgSDG/

      al spaniolilor e ceva de genul astuia de aici
      http://en.wikipedia.org/wiki/Indirect_methanol_fuel_cell
      si duc alcool pur si oxigen lichid

      Greu sa gasesti "expertiza", nemtii si rusii cu lada si amur a lor au mers pe un sistem diferit, suedezii au si ei altceva (ciclu sterling)

      pentru aia care viseaza asa ceva la noi, care nu suntem in stare de niste baterii la Kilo si de o revizie mare la tzevi si pompe si ce ii mai lipseste suptmarinului nostru sa redevina operatzional, unul de asta cu pile de combustie si catalizatoare de platina si caruia sa ii trebuiasca alimentatoare speciale - SF, horor de scump de operat

      • am formulat eu gresit cu generatorul
        nu stiu cum sa-i spun tot sistemului
        ce spui tu e o mica parte din cum functioneaza sistemul germanilor si e diferit pe cele germane fata de cele israeliene(opereaza in ape cu temperaturi diferite)

        • Niko nu cred ca are treaba cu temperatura apei
          Germanii si italienii opereaza doar Type 212, italienii sunt in mediterana, israel avea operatiuni in mediterana si marea rosie, e aceeasi mediterana si pentru israel si pentru italieni
          dolphin-ul evreiesc e altceva decat type 212 german, e bazat in primul rand pe un model mai vechi (type 208/209), e mult mai mare decat 212 -uite aici
          http://s244.photobucket.com/user/mrcygl/media/submarinedolphiniirahav_zpsfc27b069.jpg.html
          si e mai "omnirol" submarinul, ca tot suntem cu suptmarine la topic de avioane, o fi aruncand si cu rachete balistice, lanseaza/recupereaza scafandri, are si tuburi de 650mm ca si rusii in afara de cele de 530 de pe type 212 etc

          Ultimele doua care au un sistem aip - dar cred ca e altceva decat type 212, propulsia principala e tot diesel electrica la toate dolphinele, si aip ala o fi doar pentru timp limitat, pe cand la type 212 dieselul e doar auxiliar, de rezerva

          Oricum, frumoase si destepte scule, si type 212-le nemtzesc si dolphinii evreilor

    • de eurofighter, incearca si ei sa faca ceea ce fac si altii, sa scape de tranche 1 (care e interceptorul pur si nu prea e "multirol", ala care cand a avut intr-adevar o misiune de facut a fost doar dumb bomb truck, cu un tornado care sa ii lumineze tinta , eu stiu ca le-au ofertat printre altele in peru, la fel cum au fost de exemplu ofertate bulgarilor tranche 1 italienesti)

      si de avioane americane gen f18, nu scapi cand vrei, trebe sa iti dea unchiul Sam stampila sa le re-vinzi la alte tari dupa ce le-ai folosit, cu eurofighter e mai simplu se pare

  • amaratii aia n-au nici macar flota, au un soi de garda de coasta (doar nave de patrulare, inclusiv 2 buc. opv-uri cedate de us coast guard), deci e o miscare foarte logica si desteapta sa-si cumpere direct portavion :D.

    le mai lipseste un rege ca sa transforme portavionul in yacht regal, cum au facut thailandezii.

  • De unde bani... Adica Filipine a inceput sa o duca bine economic, dar ai nevoie de fonduri serioase sa intretii o asemenea nava...

    • Domnu' Visan, au avut si ei un fel de Elena Udrea, o cheama Imelda Marcos. Poate i-au vandut pantofii, ca avea nu'sh cate mii de perechi.

  • Cred ca ar fi mai intelept ca filipinezii sa se doteze in primul rand cu sisteme moderne AA si rachete de croaziera anti-nava decat cu un portavion.Asa cum a zis si Marius Fenchea, fara suprematie aeriana, fortele tale navale si terestre vor fi doar o tinta pentru aviatia inamica.
    La o adica,la capitolul nave de lupta, decat un portavion, mai bine cateva submarine moderne, cu propulsie clasica.Submarinele ar fi mult mai letale pentru China decat un portavion.

  • ori filipinezii sunt megalomani ori se gandesc ca portavionul lor sa fie mai degraba un fel de Amphibious Assault Ship in genul clasei americane Wasp, mai putin navele pe perna de aer duse in burta. Adica un fel de baza aeronavala plutitoare cu care sa controleze arhipelagul din zona considerata de ei optima.

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

7 days ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

1 week ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago