Astăzi serbăm.
Zilele trecute, dar fix pe nouă şi hăt îndărăpt taman în optzeci şi trei, Brigadier Carlos Pinaud, şeful Forţelor Aeriene Venezuelene, a semnat de primire la Fort Worth (Texas), pentru primul avion F-16.
Până la finalul anului aveau să fie livrate şase bucăţi: trei F-16A şi trei F-16B.
Planul iniţial era optimist: 72 avioane F-16.
Ştiţi… şi noi suntem optimişti, dar cred că mai mult decât a comis Venezuela, n-o să facem. Adică, douăzeci şi patru de avioane F-16.
Trei, deja au fost pierdute. Despre încă unul, am mai scris pe aici – a cam ajuns prin Iran (puteţi re/citi articolul F-16 venezuelean in Iran pentru calibrarea radarelor si antrenamentul pilotilor iranieni).
Sursa: Aereo
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
Bine au gandit venezuelenii achizitia de F 16 in 1983 era cel mai indicat avion vestic pentru a fi achizitionat alaturi de F/A 18 care insa nu ajunsese atat de evoluat la acel moment. In completarea a ceea ce a spus Niko F 16 dovedeste ca motoarele americane de aviatie din aceai ani sunt foarte fiabile si chiar si la o 30 de ani de la achizitie venezuelenii reusesc sa le mentina la zbor chiar si dupa ce USA le-a retras tot sprijinul acordat.
Electronica de pe F 16 venezuelene probabil ca este upgradata sau in curs de upgradare cu rusii sau chinezii.
F 16 A in 1983 a fost cea mai buna optiune atunci asa cum Gripen C/D sau si mai bine Gripen E/F ar fi acum alaturi de F 16 V cele mai bune si logice optiuni pentru Romania.
De ce ar fi F-16V cea mai buna si logica optiune pentru Romania? Romania nu a solicitat oferta din partea SUA pentru acest tip de avion, iar daca o eventuala oferta americana cu F-16V nu egaleaza in avantaje pe cea a Saab, tot nu este o oferta buna.
Haide sa nu ne aruncam la ceva care este doar bun si scump, fara a ne gandi la implicatiile de offset.
Dragi tovarasi pretini, memoria imi sopteste ca yankeii au dat offset numai Poloniei si (parca) Greciei. Oferta lor nu a egalat oferta Suediei pentru Romania. Nu?
F 16 V si Gripen E/F sunt monomotoare de generatia 4.5+ ambele avand un cost de exploatare relativ redus, nu ma renuntat niciodata la offset am spus ca se poate negocia cu ambii fabricanti, offset-ul si finantarea este mai importnta decat tipul de aparat cumparat dar trebuie sa ne gandim ca F 16 C/D block 50/52+ si Gripen C/D sunt avioane foarte buna pentru campul de lupta actual dar in 109 ani vor fi depasite in special in sistemele de detectie si achizitie a tintei si radare AESA.
Si da doar SAAB si Eurofighter au facut propuneri care sa includa offset si conditii de finantare avantajoase pentru Romania.