F-35 la aterizare

Cum zice si titlul…doua stiri despre JSF, una rece una calda.

Incepem cu aia rece, ca sa putem indulci situatia cu a calda. Recea vine de la japoneji, care japoneji, ei fiind mai dinspre est, taman de unde rasare soarele, s-au gandit sa-i traga de manseta pe americani si sa-i atentioneze ca daca cresc preturile (la JSF) isi iau jucariile si pleaca acasa (ma rog…anuleaza comanda).  Dupa cum se cunoaste deja in decembrie Japonia a selectat copilul minune (cu mai multe mame si mai multi tati) al industriei aero americane, in defavoarea concurentilor “combat-proven” (ca tot e la moda asta cu combat-proven; asta e cu trimitere directa la favoritii domilor Alex Neagu si Iulica Resboinicu), dar mai vizibili.

“When we were selecting the fighter, we asked those making the proposals to strictly observe their proposed prices and supply schedules. Japan has conveyed this to the U.S. from time to time,” a declarat presei nipone Osamu Fujimura, Chief Cabinet Secretary. Asta dupa ce Pentagonul a anuntat saptamana trecuta ca reduce comanda pentru JSF cu 179 bucati (esalonate pe 5 ani) pentru a economisi 15.1 miliarde.

Aia calda vine de la engleji. Care au trimis primul pilot militar in State, la zboruri de acomodare cu minunatia stealth – F-35C, varianta ambarcata CATOBAR. Pe numele lui Jim Schofield, Squadron Leader in Royal Air Force, prea fericitul zice asa: “The F-35 has the best handling of any jet I’ve flown, which means it’s going to be easier to land on a ship than current aircraft, and pilots can devote all of their attention to the mission.Combined with the world’s best sensors which allow the pilot to find and target anything that’s out there, and a stealthy signature, which means the enemy can’t do the same to you, this is exactly the aircraft the UK needs to provide the best protection for our soldiers, sailors and airmen for the next 35 years.”

Declaratia are caracter publicitar clar, da’ n-as putea sa ma pronunt de unde izvoraste: din faptul ca britanicii de la BAe au o felie destul de mare din productia jucarelei, sau din faptul ca nenea Squadron Leader a zurat (de) pe portavion doar cu Harrier, care (se stie foarte bine) e un avion greu de pilotat mai ales in fazele de decolare/aterizare.

Cam atat… A! Sa nu uit sa dau…

Surse:
Reuters
DOD Buzz