La câteva zile după ce a început să se dea pe cer un F-35A cu armele agăţate cei de la Lockheed Martin au făcut publice imagini înfăţişând un F-35B înarmat cu rachete AIM-9X şi gun pod cu ţeavă de 25 mm.
Cârmaci a fost pilotul de teste Dan Levin, care s-a înălţat cu urâţenia de pe NAS Patuxent River, Md.
Mda. Uite ca se poate. Astept pentru AIM-9x o capsula sau un lansator discret pentru a mentine semnatura radar. Presimt ca vor integrate la un moment dat capsulele de armament de pe F-18 E/F MkIII.
Iti dai seama George ca asa o sa devina si Rafale si frate-sau Typhoon avioane aproape stealth in modul aer-aer?
Capsulele de lansare si pilonii stealth pot transforma si un F 16 sau Gripen in avioane aproape stealth, daca ii mai pui lui F 16 si priza de aer care a fost testata pe el pentru F35 cred ca semantura radar ar putea deveni suficient de mica ca sa concureze cu avioane mai noi gen Gripen NG aka E/F
Rafale si Eurofighter nu o sa devina avioane stealth prin simpla adaugarea a unor capsule. O sa le scada oarecum semnatura radar, vor fi cat se poate detectabile, plus ca vor avea probleme de perfomanta (manevrabilitate, consum, viteza, munitii transportate). Generatia 4.5 nu va mai fi relevanta dunpa 2015-2017.
ma faci sa rad, la ce radare au cele doua avioane si la ce semantura au neincarcate cu armament in parte frontala cred ca vor putea detecta destul de timpuriu un F 35 este drept si viceversa.
Cat despre manevrabilitate si consum nu cred ca motorul de F 35 este mai putin stos sau mai manevrabil din contra!
Generatiile 4-4,5/4,75 vor fi cat se poate de actuale pana in 2030,cu unele modernizari desigur gen radar AESA,echipamente razboi electronic integrarea de armament modern etc.Abea dupa aparitia avioanelor de generatia a 6 a astea de acum vor fi total depasite,F-35 de ex cu exceptia unui RCS foarte mic nu ofera cine stie stie ce fata de Eurofighter,Rafale,Gripen, PAK-FA ma rog abea dupa 2025 ar putea aparea avionul ala cu adevarat de generatia a 5 a pana atunci va fi tot unul de generatia 4,5-4,75,J-20 … chinezarie,KAI-KFX va efectua primul zbor in 2021,AMC-ul dracu mai stie ce este cu el samd.
Drept dovada stau planurile celor mai serioase forte aeriene din lume de a mentine si a investi in continuare in avioane de generatia 4,5 pana in 2030,rusii vor folosi Su-27SM/30M/SM/35BM,MiG-29M/SMT/35,Su-34/MiG-31 pana si chiar dupa 2030,chinezii J-10/A/B,J-11B/J-15/J-16,JH-7A/B,Su-30,americanii F-15C/D/E(poate SE),F-16V,F/A-18E/F,europenii Rafale,Gripen,Eurofighter poate M2000,Tornado evreii F-16I si F-15 modernizate local si binentels romanii care vor avea MiG-21 Lancer cu 20-30 ore resursa(vor zbura 10 minute pe an),si F-16 Block 25 :))))).
pusche pe limba ta!
Ma rog Marius, ca deobicei nu stii despre ce vorbesti…
????? Referitor la ce?
Eu ii raspundeam lui Victor cu ale lui F 16 Block 25 si LanceR-uri care vor zbura cate 30 de ore….decat asa mai bine fara…..
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II
si acum Typhoon si Rafale:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rafale
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon
Na acum poti sa imi spui si mie unde este marele avantaj al F 35 exceptand caracteristicile stealth mai bune?
De ce o fi F 35 poreclit “uratenie” arata chiar dragut! 😉
A se observa ca pana acum, testele tutror versiunilor s-au efectat cu arme externe, care-s fix pix.
De ce spui asta? F35 este unul din inlocuitorii day-one ai lui F117. Aia o face cu internal weapons… DUpa care conteaza cit duce – ca oricum day one are ca scop anihilarea sistemelor de detectie.
imi place, avionul asta de jdemii de miliarde face pasi foarte mari spre inVIZIBILITATE.
Acum cu ii spune 4++?, mai adauga si o morisca ca are nevoie pentru a tine curentul la LCD-uri ramane 4+, daca ii mai pune si un rezervor auxiliar ramane 4 pentru ca nu mai poate decola de la sol.
Incep sa inteleg tot mai mult cand rusii spun … dogfight.
si unchiul sam il mangaie pe crestet…
zbori,puiut,zbori…
dar care e smecheria cu noua sageata aim-9x?…adik care e diferenta intre cea veche si noul model?
Mare de tot este racheta care a reusit sa ajunga din urma concurenta reprezentata de ASRAAM, IRIS-T, Python 5 israeliene si R73/74 rusesti.
Avionul asta devine pe zi ce trece o gluma proasta, din ce in ce mai proasta, mai ales ca e o gluma pe bani foarte multi pe saracia asta .