Fiecare exemplar F-35 pe care Japonia il va cumpara anul viitor va fi cu 50% mai scump decat cele cumparate anul acesta, conform declaratiilor unor oficiali ai Ministerului Aprararii.
Ministerul a mentionat ca scaderea eficientei productiei a dus la cresterea pretului unitar de achizitie de la 10.2 miliarde de yeni (pentru anul fiscal in curs) la 15.4 miliarde de yeni – pentru anul fiscal 2013, cand ar trebui achizitionate doua exemplare, obligand Ministerul sa ceara o finantare suplimentara 30.4 miliarde de yeni in proiectul de bugetu pe anul viitor, proiect inaintat spre aprobare astazi.
Japonia doreste sa cumpere de la Lockheed Martin 42 exemplare de F-35 JSF Lightning II si a semnat un contract de achizitie a primelor 4 bucati la un pret unitar de 10.2 miliarde de yeni in anul fiscal 2012. Livrarea celor patru exemplare ar trebui sa fie facuta in 2016.
Sursa:
– Griffon236 –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
Eu nu prea inteleg cum creste pretul per aparat asa din senin la un avion de lupta, normal cand bati palma cu un producator stabilesti si un pret fixat, chiar nu inteleg cum o sa reuseasca lockheed Martin ca sa isi mentina clientela.
parca vad ca pana la urma vor fi comandate inca cateva Mitsubishi F 2-uri pentru ca sa reduca comanda de F 35 la 36 de aparate.
Cred ca tocmai au renuntat alti clienti prestabiliti pentru JSF, iar productia in serie mica e mai costisitoare.Cred ca e un viitor dezastru JSF asta.Am vazut o prezentare atat de aroganta a avionului, in contrast cu ce se spune pe alte forumuri.Eu in continuare cred ca o varianta mai ieftina de F-22 ar fi potrivita.
Eu cred ca banii sunt deviati in altceva. Intr-un avion si mai capabil sau in tehnologie aerospatiala si laser, poate bruiaj si sisteme electronoice avansate, drone si alte jucarii. JSF e un multirol integrat cu alte sisteme aeriene si terestre. Capacitatea lui stealth poate fi devansata cu radare inteligente care culeg reziduul radio de joasa frecventa. Ei investesc mult “in pielea de rechin”, invelisul plin de senzori sa poata fi transformat in receptor si emitent de semnale. Asta ar da o constiinta digitala de 360 de grade.
Si sub nici o forma nu accept ca din prostie sau inconstienta au pornit programul fara sa stie unde ii duce, o armata de ingineri capabili sa dezvolte asa minune. Tot timpul au avut programe avansate secrete cu tehnologie ce va fi aratata publicului in 20-25 de ani.
Iar Japonezii isi platesc tributul. Ca si noi de altfel. restul e praf in ochi.
Japonia vrea ca sa poata mentine avansul tehnologic impotriva Chinei. Singurul staelth disponibil pe piata este F 35 si de aici solutia logica de achizitionare a sa.
Japonia are Mitsubishi F 2 care dupa parerea mea este cel mai bun derivat de F 16 si care are suprafata aripilor marita cu 20% radar AESA si tot felul de sisteme de bruiaj electronic.
F 2-ul este deja de generatia 4.5 deci nu prea are logica sa cumpere altceva precum Typhoon sau Rafale care orice am spune nu sunt asa de departata cu tehnologia de F2-ul japonez.
Japonia orice avion ar avea il va customiza asa ca F35 -ul japonez nu bag mana in foc ca e la fel cu celelalte F 35 ci poate are ceva optiuni in pus care vor fi implementate celorlalte bucati care il vor urma.
Rachetele japoneze cu raza medie de actiune vor avea radar AESA incorporat ceea ce le face foarte bune si probabil superioare AIM 120 AMRAAM.
F 35 este singurul avion cu decolare STOVL si poate fi folosit pe portavioanele denumite distrugatoare portelicopter.
Versiunea cumpàratà de japonezi este F-35A care nu este STOVL.
Stiu ca este F 35 A dar se pregateste terenul si pentru F 35 B asa cu pasi marunti….
Japonia teoretic nici nu are portavioane dar practic…are!
cand am vazut titlul, am crezut ca japonezii, micii obsedati cu ochi oblici, o sa isi upgradeze pe cont propriu avioanele, sa le faca mai potente, dupa ce am citit si articolul m-am lamurit ca ati vrut sa scrieti ca vor putea *costa* cu 50% mai mult 😀
Cu siguranta ca unele probleme tehnice aparute in dezvoltarea lui F35, care nu sunt mediatizate, insa sunt cunoscute de participantii la acest program,ca si problemele economice aparute la nivel global, au determinat unele tari sa isi reduca poate chiar drastic numarul de avioane comandate,stare de fapt care dus la cresterea pretului de fabricare a lui F35.
Si cand te gandesti ca unii mai spera ca peste 10-20 de ani, Romania va achizitiona si ea cateva zeci de F35.
La vremea aia vor fi rezolvat demult toate problemele…sau nu!
190 milioane USD! La mai mare!