In esenta e cam aceeasi Marie, sub alta palarie (cu boruri un pic mai mari). Mai exact, fata de modernizarea Increment 2, Raptorul a capatat un mod de lucru SAR (Synthetic Aperture Radar), utilizabil pentru generarea solutiilor de tragere, si capacitatea de a ataca cu cele 8 SDB (Small Diameter Bomb) de 113 kg, ghidate prin GPS, patru tinte (cate doua pe fiecare tinta), fata de doua tinte pe care le putea ataca cu cate o bomba de 454 kg (tot cu ghidaj GPS) in versiunea Increment 2. De asemenea Increment 3.1 asigura radarului un nou mod de atac electronic, posibilitatea de detectare si localizare a radarelor inamice, precum si o mai buna geo-localizare fata de versiunea anterioara.
Incepand cu 2014, odata cu modernizarea la standard Increment 3.2, Raptoarele vor primi capabilitatea de a lansa rachetele HOBS (High Off-Boresight) AIM-9X si AIM-120D, fabricate de Raytheon si abilitatea de a genera independent solutii de tragere pentru cele 8 SDB-uri de la bord, dirijandu-le catre 8 tinte diferite.
Inca nu se vorbeste nimic despre integrarea castii JHMCS (care sa permita utilizarea la maxim a rachetelor HOBS) sau despre integrarea MADL (multifunction advanced data-link). Asta inseamna ca nici pe viitor F-22 nu va putea face schimb de date cu alte platforme (cum ar fi F-35 si bombardierul B-2).
De asemenea F-22 au inceput sa beneficieze de utilizarea unor materiale radar-absorbante dezvoltate in cadrul programului F-35; acestea nu afecteaza suprafata de reflexie radar dar sunt mult mai rezistente.
Sursa:
Flight Global
Parca cineva de pe aici radea de Su-35 ca are tone de variante, sa inteleg ca si la mai marii cu stea in frunte nu isi prea mai permit sa arunce cu banii pe vise ci incearca sa imbunatateasca ce au.
Normal! Nimeni(nimic) nu e perfect. Intotdeauna e cate ceva de imbunatatit… 😀
Pai e normal sa apara tot felul de imbunatatiri, mai ales ca daca nu se mai fabrica F-22, producatorii trebuie sa scoata niste bani din upgradare si intretinere .