F-22 Raptor (Foto Chad Kennedy via FenceCheck)

In esenta e cam aceeasi Marie, sub alta palarie (cu boruri un pic mai mari). Mai exact, fata de modernizarea Increment 2, Raptorul a capatat un mod de lucru SAR (Synthetic Aperture Radar), utilizabil pentru generarea solutiilor de tragere, si capacitatea de a ataca cu cele 8 SDB (Small Diameter Bomb) de 113 kg, ghidate prin GPS, patru tinte (cate doua pe fiecare tinta), fata de doua tinte pe care le putea ataca cu cate o bomba de 454 kg (tot cu ghidaj GPS) in versiunea Increment 2. De asemenea Increment 3.1 asigura radarului un nou mod de atac electronic, posibilitatea de detectare si localizare a radarelor inamice, precum si o mai buna geo-localizare fata de versiunea anterioara.

Incepand cu 2014, odata cu modernizarea la standard Increment 3.2, Raptoarele vor primi capabilitatea de a lansa rachetele HOBS (High Off-Boresight) AIM-9X si AIM-120D, fabricate de Raytheon si abilitatea de a genera independent solutii de tragere pentru cele 8 SDB-uri de la bord, dirijandu-le catre 8 tinte diferite.

Inca nu se vorbeste nimic despre integrarea castii JHMCS (care sa permita utilizarea la maxim a rachetelor HOBS) sau despre integrarea MADL (multifunction advanced data-link). Asta inseamna ca nici pe viitor F-22 nu va putea face schimb de date cu alte platforme (cum ar fi F-35 si bombardierul B-2).

De asemenea F-22 au inceput sa beneficieze de utilizarea unor materiale radar-absorbante dezvoltate in cadrul programului F-35; acestea nu afecteaza suprafata de reflexie radar dar sunt mult mai rezistente.

Sursa:
Flight Global