F-16 Block 52 polonez din Escadrila Tigrii

Ma sperie din start un aspect: polonezii s-au antrenat timp de sase ani pana sa participe la renumitul exercitiu RED FLAG.

Zambesc si imi spun ca as putea termina articolul chiar acum… Mai ar fi ceva de zis? Poate si voi ati inteles ce m-a speriat.

S-ar putea ca la noi sa se repecuteze altfel.

Adica, ne intelegem spre final de an cu portugolandejii. Avioanele vin in primavara urmatoare. Primele. Fro’ patru-cinci bucati, la care se va face coada ca sa se zboare. Bineinteles, dupa un an de pregatire in SUA. Si deja s-a facut dracului un inceput de doo mii paishpe. Plus inca sase ani de antrenamente, pilotul roman saracul… va avea onoarea sa participe la acest mare exercitiu prin doua mii si douazeci. Probabil.

La fel de probabil, pe la ziua aviatiei, va mai apare cate unul al carui zbor va fi considerat nu numai foarte costisitor, dar si foarte periculos avand in vedere ca si aceste F-16 portugolandeze nu stau roz cu resursa.

Adicatelea, la Red Flag 2020, s-ar putea nici sa nu participam. Pai ce resursa vor mai avea la acel moment?

Mai rau… elevii instruiti de “Gica” Stancu si de “Motanu”, vor sti doar sa zboare in linie dreapta la Red Flag pentru ca nu vor avea permisiunea sa traga de avioane. Fir-ar a dracului de resursa, ca va trebui mentinuta o rezerva pentru eventualele interceptari de zmee scapate peste parleaz de catre sfecle. Adica samagonezi.

Dar nu-i nimic. Din an in an, de Ziua Aviatiei, la verticala Statuii Aviatorilor, vor trece diversi invitati – prieteni traditionali, gen turci.

Apropos, toata stima pentru gestul deosebit facut de catre Turkish Stars.

Si sa mai spunem un adevar. BIAS 2012 a reprezentat in primul si in primul rand un exemplu de PR din partea celor de la Turkish Stars, dar si dovada admiratiei publicului roman fata de participantii romani la acest eveniment, in pofida faptului ca nu au putut sa-si manifeste adevarata maiestrie a zborului pe care noi stim ca o detin, datorita posibilitatilor reduse sub aspect financiar si tehnic, cu toate acestea publicul raspunzand cu un entuziasm fantastic aparitiilor romanesti.

Iar nemultumitilor de spectacol oferit de ai nostri, avem sa le spunem doar atat: voi credeti ca 5724 si 6807 nu se puteau incrucisa pe cer, sau nu puteau evolua in sincron? Intrebati-va cate ore zboara ceilalti piloti militari care se prezinta la air show-uri…

Sursa articolului, unde scrie si ca in sase ani polonezii au aruncat numai cu bombe de antrenament: Defence Talk

– Resboiu –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.