Rafale M

Rafale M

Desi contractul nu s-a incheiat oficial si Dassault n-a desfacut sampania precum Pufosenia rezidenta la Resboiu, baietii de la Eurofighter se declara invinsi, insistand asupra a doua aspecte, si anume ca nu a castigat avionul cel mai bun participant in faza finala a competitie (destept, au precizat care faza, ca sa nu includa si concurentii de la inceput) si ca singurul motiv din spatele succesului Rafale nu ar fi superioritatea pasarii proiectate de Dassault ci faptul ca aceasta ar fi cazut sub incidenta legislatiei indiene care prevede ca, in cazul in care exista doi competitori care indeplinesc criteriile unei licitatii, v-a castiga cel mai ieftin.

Deci, in concluzie, n-a castigat cel mai bun ci cel mai ieftin. La fel ca si la Bucuresti, baietii de la Eurofighter sustin ca avionul lor este pur si simplu atat de bun incat pe termen lung, se merita sa fie si foarte scump fiindca este profitabil.

Problema cu costurile ar putea sa fie ceva mai mare pentru ca din moment ce contractul nu s-a semnat, e de presupus ca mai sunt detalii de stabilit. Fie Dassault v-a suporta pierderile financiare rezultate din concesia de pret, pentru a sustine linia de asamblare, vizand si publicitatea care ar purta salta Rafale-ul pe alte piete in urma succesului in MMRCA, fie mita data indienilor a fost suficienta incat acestia sa treaca cu vederea o crestere ulterioara a pretului de productie.

Bre, Iulica, sa nu-ti scoti ochii cu dopul de la sampanie.