BAE Systems speră să vândă avioane Typhoon în Malaezia, a anunţat directorul BAE pentru Sud-Estul Asiei – John Brosnan, anunţând trimiterea ofertei către Ministerul Apărării al acestei ţări.
De asemenea, John Brosnan a spus că se discută şi posibile colaborări cu companiile locale malaeziene.
Întrebat despre valoarea contractului, Brosnan a declarat că este prea din timp pentru a se determina, deoarece acesta depinde de numărul de avioane şi de nivelul de suport pentru care va opta Malaezia.
Sursa: Sandokan BAE
Pai Malaezia are F-5E/F Tiger IIS pe care vrea sa le scoata din dotare, Hornets F/A-18D si MiG-29 pe care vrea sa-l scoata pana in 2015 sau sa-i prelungeasca resursa un pic, iar cel mai nou avion pe care-l au este SU-30MKM (Modernizirovannyi Kommercheskiy Malaezia – modernizat Export Malaezia).
Bag seama ca malaezienii considera ca 18Su-30 sunt cam putinele, cu toate ca in noiembrie 2011 nu au mai vrut sa cumpere inca 18 din considerente bugetare .
Pai, daca nu si-au permis 18 Su-30 din considerente bugetare… de unde sa aiba bani de Typhoon? Ori bat englezii drumul degeaba, ori s-au dus cu cate un plic pentru fiecare dintre cei care pot umbla la butoanele deciziilor prin Malaezia.
Eu cred ca englezii s-au gandit ca un pic de marketing nu strica, pentru ca da bine la imagine sa fie interesata si Malaezia de taraboanta lor .
Erau cat pe aci sa nu mai ia 8 bucati Su-30, dar s-au razgandit .
MIG-29 nu le-au retras pentru ca nu aveau cu ce sa le inlocuiasca .
Eu cred ca rusii le-au oferit MIG 29 la acelasi pret ca pentru Birmania, dar daca nu sunt lovele, te limitezi la ce ai .
Daca tot au Suhoi 30 in dotare, normal ar fi ca malaezienii sa se orienteze tot spre rusi, eventual spre Suhoi PAK FA, cand va fi operational.
Cred ca urmatoarele avioane o sa fie MIG-29 sau cel mai probabil SU-30, ca e foarte greu cu mentenanta la avioane diferite, mai ales cand ai cateva bucati din fiecare .
Logistic este mult mai simplu, din toate punctele de vedere sa exploatezi un singur tip de aparat.
Mai ales ca o mare parte din costuri sunt costuri cu formarea pilotilor si tehnicienilor.
Foarte multi fani ai aviatiei militare nu stiu sau ignora aceste costuri, dorindu-si sa avem in dotare tipuri diferite de avioane multirol.
Foarta multa lume nu intelege ce cheltuieli uriase de intretinere are aparatura militara ca sa fie in stare de functionare oricand este nevoie .