Categories: Terestre

Ejder Yalcin 4×4 la BSDA 2016

Ejder Yalcin 4×4 este exponatul care m-a impresionat cel mai mult la BDSA 2016. Blindate am mai văzut, dar cu acesta am rămas în gând.

Ejder Yalcin

Urmăresc de ceva ani buni evoluţia industriei de apărare din Turcia şi recunosc că o fac cu oarecare invidie, pentru că mi-aş fi dorit ca de câteva ori pe an, aşa cum se întâmplă ca turcii să mă impresioneze, ar fi fost bine ca şi industria de apărare românească să îmi provoace surprize plăcute.

Faptul că blindatul turcesc m-a impresionat nu a scăpat oficialilor de la stand. Aspect pe care încă nu îl remarc la standurile româneşti. Nu doar că industria românească de apărare a pierdut pasul cu concurenţa, dar încă nu ştim ce este PR-ul. Părem, sincer să fiu, din alt film.

Specialiştii de la standul Nurol Makina ve Snayi A.S. au fost nu doar atenţi, dar şi foarte activi. La un moment dat, grupul nostru s-a scindat şi o parte dintre noi au ocolit blindatul expus pentru a-i descoperi detaliile. Imediat, un alt specialist ne-a preluat şi ne-a prezentat absolut tot ce vedeam, accentuînd acolo unde interesul nostru nececesita detaliere suplimentară.

Vă prezentăm comunicatul de presă care a însoţit mapele de prezentare pe care ni le-au oferit cei de la stand.

Ejder Yalcin 4×4

Ejder Yacin 4×4, un vehicul de luptă customizabil, dezvoltat în colaborare cu industria românească de apărare

Bucureşti, 18 Mai 2016

Compania Nurol Makina ve Sanayi A. S. din Turcia a prezentat în premieră în România vehiculul Ejder Yalcin 4×4, în cadrul expoziţiei “Black Sea Defense”, eveniment care are loc în perioada 18-20 Mai, la Romaero Băneasa.

Compania Nurol Makina ve Sanayi A.S. a demarat producţia de vehicule tactice blindate în cooperare cu Compania Naţională Romarm din România la mijlocul anilor ’90. Unul dintre aceste vehicule este Ejder Yalcin 4×4, prezentat în premieră în cadrul Expoziţiei “Black Sea Defence & Aerospace”.

Ejder Yalcin este un vehicul de luptă dinamic, agil, modular, versatil, uşor de întreţinut şi cu cheltuieli de mentenanţă foarte reduse, având un grad ridicat de protecţie balistică, inclusiv protecţie la explozie de mine, în toate condiţiile de mediu şi pe oricare tip de teren.

Având o capacitate de sarcină utilă de până la 4 tone şi capabilitatea de a integra diverse tipuri de arme, Ejder Yalcin 4×4 este o platformă ideală pentru diverse aplicaţii, cum ar fi “recunoaştere”, “comandă şi control” şi “securitate naţională”.

Ejder Yalcin 4×4

“Sperăm ca autorităţile române să ne considere un partener de nădejde în producerea de vehicule militare performante, care să îndeplinească atât cerinţele părţii române, cât şi ale altor ţări. În viitor, sperăm la o colaborare mai strânsă cu industria românească de armament”, a declarat Engin Aykol, Director General Nurol Makina ve Sanayi A.S.

Ejder Yalcin 4×4 are un sistem de suspensie total independent în toate anvelopele, caractiristică indispensabilă la toate vehiculele de teren. Autonamia şi versatilitatea fiecărei anvelope îi conferă o mai bună stabilitate, siguranţă la condus, inclusiv în zonele montane.

Capabilitatea suplimentară de încărcare şi de extensie oferă vehiculului posibilitateasă fie reconfigurat ca o platformă potrivită pentru a încorpora necesarul de tehnică militară şi armament.

De asemenea, poate fi configurat ca o suită de vehicule cu aceleaşi subsisteme şi poate fi reconfigurat ca vehicul de detectare a dispozitivelor explozive improvizate, vehicul de apărare antiaeriană, ca arma antitanc, vehicul de transport trupe sau ca ambulanţă blindată, ceea ce reduce cheltuielile logistice.

Motorul puternic cu cuplu de torsiune foarte mare îi conferă o agilitate extraordinară, lucru extrem de important la vehiculele de luptă.

Spre deosebire de alte companii, Nurol Makina ve Sanayi A.S. crează şi produce propriul şasiu pentru vehiculele sale militare. De aceea, Ejder Yalcin 4×4 are cel mai dezvoltat şi optimizat şasiu, ceea cepermite utilizarea excelentă a capacităţilor sale tactice şi tehnice, în toate condiţiile de teren.

Şasiul şi caroseria sunt monobloc. Robusteţea şasiului oferă protecţie ridicată echipajului în cazul exploziilor.

Ejder Yalcin 4×4

Oferă protecţie balistică completă

Vehiculul este certificat în concordanţă cu standardele internaţionale şi asigură protecţie balistică completă.

Nivelul de protecţie integrală ridicat este o caracteristică unică a vehiculului. Acesta a fost conceput astfel încât să-şi menţină toate capabilităţile operaţionale şi tactice, având în vedere că kiturile de armament adăugate ca sarcină suplimentară pe alte vehicule le diminuează mobilitatea şi agilitatea.

Compania Nurol Makina ve Sanayi A.S. a dezvoltat câteva soluţii similare de vehicule – împotriva dispozitivelor explozive improvizate, a minelor, a muniţiei de infanterie şi împotriva trecerii frauduloase a frontierei.

Vehiculul cu staţii de armament adaptabile, cu cuplu de torsiune ridicat şi autonomie ridicată este o soluţie fiabilă pentru ameninţările teroriste, dar şi o garanţie a securităţii pentru cetăţeni.

Ejder Yalcin 4×4 a salvat multe vieţi în urma atacurilor cu dispozitive explozibile improvizate şi cu mine antipersonal, fapt ce poate fi atestat atât prin certificările internaţionale, cât şi prin operaţiunile militare la care a fost folosit.

Dispozitivul de luptă face faţă cu brio la diferenţe mari de temperatură (de la -32 grade Celsius, la +49 grade Celsius), dar poate fi customizat şi pentru condiţii climaterice mai dificile.

Ejder Yalcin 4×4

Despre Nurol Makina ve Sanayi A.S.

Compania Nurol Makina ve Sanayi A.S. a fost înfiinţată în anul 1976, cu scopul de a construi fabrici industriale la cheie şi de a deveni contractant la scară largă pentru construcţii din oţel şi producţie de utilaje. După înfiinţarea Subsecretariatului Industriei Apărării în Turcia, compania a început, de asemenea, activitatea în industria apărării. Şi-a stabilit locaţia în Sinca, în zona industrială a oraşului Ankara, în anul 1992, dezvoltând proiecte importante pe o suprafaţă acoperită de 17 000 mp şi o suprafaţă de teren de 50 000 mp.

În cei peste 30 de ani de experienţă în proiectarea, producţia, asamblarea şi integrarea de sisteme, Nurol Makina ve Sanayi A.S. a dovedit că este un producător cu experienţă, un furnizor de încredere, partener internaţional în sectoarele de apărare şi unul dintre principalii contractanţi ai Ministerului Apărării din Turcia şi ai Subsecretariatului pentru Industria Apărării.

Iulian Iamandi

Iulian Iamandi

View Comments

  • Industria romaneasca nu numai ca a pierdut cadenta,dar la capacitatea de inovare este zero.Cat despre vehiculul prezentat nu pot contesta capabilitatile pur tehnice,dar designul capotei este pur si simplu torturat.

  • bre, inainte pozai toate "frumusetile"prezente.inteleg ca ai imbatranit si sexul frumos nu mai prezinta interes pentru tine dar fieratania asta e singurul lucru care te-a impresionat? :)
    pai bine bre voi v-ati "indestulat"pe la toate standurile si noua ne dati firimituri?....doar un exponat?

  • Vad ca mai multe surse media il prezinta ca un proiect romano-turc. Stie cineva care a fost contributia romana la acest vehicul? Sau Romtehnica a semnat un memorandum de intelegere cu Nurol care sa prezinte vehiculul ca proiect bilateral in caz ca e selectat ca transportor 4x4 ptr MApN?

      • E mai mult un artificiu de marketing: Nurol si Romarm au colaborat la mijlocul anilor 90 pentru proiectul RN94. Armata nu a lansat nici o comanda fiind preferate configuratiile 8x8 si 4x4. Turcii au preferat produse 100% locale - 8x8 si 6x6.

        • Asta cred si eu ca este contributie romaneasca la acest proiect, anume know-haw-ul dat de romanii catre turci in anii 1990, cu ocazuia acelui proiect de TAB(RN94). De aici turcii au progresat, de unii singuri, ajungand la rezultate precum cele de mai sus, insa ocazia prinderii unui contract cu MAPN i-a indreptatit pe turci sa 'impaieze capra' si sa o prezinte pe juma' romaneasca!

          Probabil daca acest model va fi selectat, el se va produce in Romania cu multe piese trimise din Turcia si toata lumea o sa fie fericita! Daca nu, nimeni nu mai aude de romanii implicati in acest proiect! :)

        • Cred ca asistam la nasterea unui mit fondator, si anume, romanii i-au invatat pe turci sa faca blindate, asa cum i-au invatat pe israelieni sa faca aripi de avion.

          Chiar si turcii spun ca au folosit din cunostintele acumulate in proiectul RN-94 in realizarea Nurol Ejder.

          Dar de aici si pana la a ne considera parintii industriei de aparare din Turcia, este cale lunga.

          In perioada 1994-1996, atunci cand sa derulat cea mai mare parte a proiectului RN-94, turcii nu erau deloc niste novici in cea ce priveste constructia de blindate.

          In 1992 introduceau in dotare IFV-ul FNSS ACV-15, in 1994 intra in dotare Otokar Akrep, in 1997 Otokar Cobra, produsesera sub licenta Willyes, Land Rover Defender, camioane militare Mercedes S2000.

          Aveau o colaborare din 1988 cu BAe Systems pt realizarea de vehicule militare, aveau o industrie competitiva producatoare de autoturisme/camioane.

          In foarte multe privinte erau mult mai avansati decat noi.

          Deci sa luam povestea cu RN-94 cu un graunte de sare, cu siguranta turcii in colaborarea cu romanii nu au venit doar cu banii si ciunga turbo, au venit cu propria contributia.

          Si cel mai probabil, ce know-how le puteau oferi romanii, nu cred ca ii dadea pe spate.

  • Ma scuzati. Protectie ridicata nu are nici un nivel STANAG. Daca vorbim de un produs sa trecem Mai mult decit marketingul fabricantului.

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

1 week ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

1 week ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago