General Mark Welsh

General Mark Welsh

Şaptezeci la sută din toate avioanele americane de luptă nu vor fi operaţionale în cazul în care ar izbucni un resboi prin Iulie. Liniştitor, nu? Eu zic, preventiv, să o punem de un 23 August şi să schimbăm din nou barca…

Ei, cum de unde ştiu treaba cu avioanele… de la generalul Mark Welsh, USAF Cheif of Staff.

Aşa grăit-a, dânsul, către vreo şase sute de inşi adunaţi la Air Force Associations’s Anual Winter Conference.

Şi, le-a mai spus omologul generalului Cârnu, de pe la noi, că avioanele de luptă americane suferă. Boala se cheamă castrare bugetară. Văd că termenul meu a prins şi pe alte site-uri, ceea ce mă bucură ca şi preluarea şi implementarea adresării cu “bre”. Noi să fim sănătoşi, că originali suntem!

This means 70 percent of all fighters (and MAYBE Remotely Piloted Aircraft and bombers — except those for nuclear missions and aircraft in ongoing operations –we’re checking) will be unready to go to war.

Americanu’, domn, fraţi rocări! A avut el grijă să fie cu grijă, chiar şi când a dat cu satârul peste deştele legiuitorilor…

Iaca:

Welsh was careful to note that the service would protect all “named operations,” so this doesn’t appear to mean that troops in Afghanistan will go without air cover, but it should send a very clear message to those in Congress who continue to cling to entrenched positions that they risk gutting the combat capability of the military we spend so much to build and maintain.

Conform şefului SMFA de pe la ei, nasoleala va începe cu ziua în care bugetarii, ăia fără job şi o mică parte dintre cei care muncesc la patron, în România zic, se vor duce să îşi provoace infract de ficat la un grăta, o manea şi accidente de circulaţie pe motiv de acvaplanare pe alcool. Alcooplanare, pardon.

Da, de 1 Mai este vorba.

Dacă dă dracu’ şi începe Armageddonul, am îmbulinat-o. Cumva, ar trebui să ne rugăm ca să înceapă ori înainte, ori la scurt timp după unu Mai. Ar fi şi păcat să ne pleznească fix de 1 Mai şi ar putea fi considerat blestem de la cei care nu vor avea zi liberă.

Lăsând armageddoneala la o parte, se pare că F-35 este de vină. O terfeloagă din partea Congreului, anunţă că oricum Forţele Aeriene alunecau spre copcă de câţiva ani, de când cu luatul de bani destinaţi operaţiilor şi mentenanţei, pentru a-i îndesa în noile arme… cum ar fi F-35!

“I think if you ask the AF today, if normal funding were to be assumed through July, about 40-50% of American combat aircraft would only be capable of meeting wartime requirements. So no, it’s not surprising that only 30% would be available in July with restricted funding,” the aide said in an email. “Over the past 10 years, the AF has taken risk in its O&M accounts (flying hour program and depot maintenance activities) in order to pay for modernization (mainly F-35 which has been sapping their funding), and those incurred risks that Gen Welsh’s predecessors thought were worth taking have now become issues current AF leadership has to address and fund now.”

Care, F-35, va fi achiziţionat în mai puţine bucăţi pe anul ăsta.

Dar, nu-i nimic! Există variante mai molcoame de apropiere de copcă: F-16 LanceR, F-15 LanceR, F/A-18 LanceR şi mai modernul F/A-18 SuperLanceR…

Sursa: Defense AOL

Bun. În titlu, ziceam de avertizările generalului Ştefan Dănilă.

Iaca:

Generalul Danila sustine, pe buna dreptate, ca multe dintre echipamente, inclusiv MiG-urile 21 LanceR sunt atat de vechi si atat de scump de intretinut si operat, incat pur si simplu costul nu se justifica.

“Starea tehnică nu poate fi asigurată fără bani, fără a asigura cele necesare mentenanței. Sunt echipamente majore unde nivelul costurilor pentru pastrarea în operare nu justifică mentinerea lor. Unele dintre ele sunt platformele aeriene (avioanele – n.r.), nu putem menține suficiente în stare de funcționare ca să putem interveni într-o situație reală”, a afirmat șeful Armatei la Digi24.

Seful SMG a explicat si care sunt riscurile operarii LanceR-elor in continuare, chiar daca avioanele sunt aproape de finalul resursei. Generalul Danila admite ca pilotii si personalul tehnic fac adevarate minuni pentru a mentine aceasta micuta componenta de vanatoare operationala, insa acestia se expun unor riscuri considerabile.

“Misiunea poate să fie ratată. Nu ne permitem acest lucuru. Mizam foarte mult pe piloti, pe calitatea umană. Gradul de risc pentru producerea unei catastrofe aeriene crește”, susține Ștefan Dănilă.

Sursa: Aviaţia Magazin

Eh, cum îi?

Iar, dintr-un alt articol al site-ului prietenului nostru, mai extragem un citat:

“Cele 50 de ore asigură cu greu un nivel de siguranță al zborului în așa fel încât viața pilotului să nu fie un pericol”

A mai spus general locotenent Ştefan Dănilă, Şeful Statului Major General, fost pilot de vânătoare pe avioane supersonice tip MiG-21. Adică, un pilot, un om care ştie ce vorbeşte!

Declaraţiile generalului Dănilă, cel mai probabil au trecut neobservate. Cam în aceeaşi perioadă se împăcau liviu vârciu cu adelina pestitu şi pepe îşi boteza copilul.

Probabil, se întâmplau şi alte chestii mult mai importante pentru ţara asta decât avertizările Şefului Statului Major General.

Aia e… Ne cocalarizăm pe zi ce trece!

 

– Iulian Iamandi –