In sfarsit poze de la parada. Cam tarziu… dar a trebuit sa remediem problema cu pozele.
Azi, pentru ca e dimineata, si mai ales duminica, episodul I “Oameni si Drapele”
Vizionare placuta!
In sfarsit poze de la parada. Cam tarziu… dar a trebuit sa remediem problema cu pozele.
Azi, pentru ca e dimineata, si mai ales duminica, episodul I “Oameni si Drapele”
Vizionare placuta!
Misto poze! 😀
ostasi..inainte MARS!!!
Catre Prut sau catre Tisa? 🙂
catre amandoua sa ne recuperam tarana noastra….
stau si ma intreb cum ar fi aratat astazi RoAF daca renuntam la acea vreme la Mig 21 si modernizam Mig-ul 29?..oare am mai fi fost in situatia de a achizitiona acum alte multiroluri?…
Nu ar fi fost de ajuns doar modernizarea lui ’29, asa ca ar fi trebuit sa tunam si ’23-urile, ceea ce ar fi fost chiar misto din punctul meu de vedere. Ne-am fi ales, asa la ochi, cu vreo saizeci de avioane si nu cu vreo suta si, ca in cazul MiG-21. Cel mai probabil, ca nume, am fi avut MiG-23 LanceR si MiG-29 Sniper.
Am fi avut parte de vreo cateva accidente, unele cu pierderi de vieti, pentru ca asa e la aviatie pe sub orice drapel. Cativa piloti ar fi facut ghidusii pe cer, ca asa e la aviatie, iar altele ar fi fost din cauze de paseri ciocnite, ca asa e la aviatie. Evident, ar fi fost idioti care ar fi latrat ca mai bine am fi modernizat MiG-urile 21 si ne alegeam cu un numar aproape dublu de avioane disponibile… dar, asa e viata. Indiferent cum ai face, unii vor fi nemultumiti: unii sincer, altii platiti sau cu interesul de a latra contra si unii, ca de obicei, hateri, ar latra oricum.
Alte avioane n-am fi achizitionat din Rusia. Poate niscai piese de schimb si foarte putin probabil avioane de pe la nemti si aici ma refer la avioane de tip MiG-23.
Asa ca, da. Acum am fi injurat pe unii si altii ca nu cumpara multiroluri. 🙁
Nici o sansa bre! Maestrii nu stiau cum sa scape mai repede de ’23…foarte complicat, greu de intretinut…nici decum un salt calitativ fata de ’21…
🙂 Bre, stiu, ai dreptate. Dar, nu ma pot abtine sa nu fac o analogie tampita: 1941, in Romania se ia decizia de modernizare a avioanelor PZL-11, pentru ca ar fi fost cele mai multe si erau mai simplu de intretinut decat PZL-24 cu reductorul ala care ii innebunea, sau IAR-80 care era cel mai complex si avea o gramada de probleme in acel an.
Că era mai complicat de întreținut ca un 21, nu cred că poate nega cineva, dar că nu reprezintă niciun salt calitativ față de 21 mi se pare mult spus.
Vina lui a fost că era „prea complex” pentru tehnica din zona Pactului. 🙂
Eh, asa mai da! Ca altfel, incep sa ma tem ca d-aia nu cumparam Rafale, pentru ca este mult mai complex decat MiG-21F-13.. 🙂
Eu cred ca decizia de a renunta la MIG 29 a fost una proasta din punct de vedere economic, am renuntat la avioane care ar fi zburat lejer pana in 2025 si care ar fi putut fi mentinute la nivelul de avionica al Gripen C cel putin. Acum poate am fi avut o solutie de stop gap si ne-am fi putut descurca cu cele 18 avioane pana ar fi venit ale noastre multiroluri. Inca ceva poate luam acum doar 24 de multirol monomotor si pastram in dotare cele 18 MIG 29, urmand ca in 2025 sa optam pentru inca 24 de avioane noi din topul celor mai bune produse de atunci, evident vise, taicam, vise…… Nu stiu care a fost idiotul care a comandat conservarea pe pista la Kogalniceanu a MIG 29, macar de le-ar fi dus la Timisoara sau Cluj unde nu e aer cu o salinitate ridicata.
Eu cred ca MIG-urile 29 au fost distruse in mod intentionat, ca sa se ia F-16, altfel nu se explica lipsa unei minime intretineri .
stau si ma intreb cum de polonezii au luat mig 29 de la germani cu pretul ridicol de 1E/buc?..si la noi care am sustinut NATO desi nu eram membri ai organizatiei ne alegem cu multe felicitari si multumiri?(aici vorbesc despre subiectul yugoslavia care dupa parerea mea a fost cea mai mare tampenie facuta vreodata de Romania)…ne eram la sange frati cu yugoslavii si am facut in asa fel ca de paste avioanele Nato sa plece dp pamant romanesc pentru ai bombarda pe saracii yugoslavi….si ciar de Paste..:(…
Si eu stau si ma intreb daca vecinii sarbi sunt chiar asa de buni vecini si de ce romanii de pe valea Timocului sunt fortati sa ia nume sarbesti si nu se recunoaste existenta lor, de ce nu au aceleasi drepturi pe care noi le-am dat minoritatilor sarbe si maghiare, de ce se incearca “sarbizarea” lor fortata. Daca tot suntem ca fratii hai sa fie din ambele parti, daca nu imi pare rau dar nu merci! Am tot respectul pentru sarbii care au luptat contra NATO in razboiul din Kosovo, Kosovo apartine Serbiei desi sunt mai multi etnici albanezi in zona dar si sarbii trebuie sa respecte celelalte natiuni din Serbia, viitorul nostru al tuturor natiunilor este unul comun in Statele Unite ale Europei! S.U.E care daca nu va exista este foarte posibil ca Europa sa treaca din nou printr-un razboi devastator.
Iarăși mitul dragostei eterne dintre români și sârbi. O să cred în el când românii din Serbia se vor bucura de aceleași drepturi ca și ungurii din România, spre exemplu. Și când cifrele oficiale ale sârbilor cu privire la numărul de români din Serbia o să înceapă se se potrivească vag măcar cu estimările românești și UE (că deocamdată cifra oficială e de vreo 3-4 ori mai mică decât numărul suspectat a fi real).
bre… mai bine mai tarziu decat niciodata.sper sa fie cat mai multe poze.
@asd nu-mi aduc aminte sa fi decolat vreun avion nato de pe aeroporturile romanesti si sa bombardeze iugoslavia… eu stiu doar cateva cazuri cand au intrat cativa kilometri prin spatiul aerian romanesc … cel putin ce s-a zis oficial.cat despre prietenia romano-sarba … noi , romanii , cred ca le suntem printre cei mai buni prieteni.din pacate nu pot spune ca si ei ne sunt printre cei mai buni prieteni.
Exact asta e și opinia mea: că noi îi privim mult mai bine decât ne privesc ei pe noi.
mie sincr mi se pare o prostie sa se acorde atatea drepturi ungurilor..ei sunt in Romania si trebuie sa invete romana..nu maghara care pare si la intrarea in satele lor..MI SE PARE O PROSTIE …
Nu sunt de acord cu ungurii din Romania si cu privilegiile acordate lor…Era o faza ce m-a facut sa nu-i suport deloc..Mergeam la Baile Tusnad intr-un concediu si am oprit la un Petrom din zona sa alimentez…Cand m-am dus sa platesc constat ca vanzatorul nu vorbea decat maghiara…De nervi am inceput sa-l injur…Si cand a vazut asta a inceput sa-i revina glasu romanesc ca Dc il injur?..s a
Din momentul ala am inceput sa urasc tOti ungurii cu tot cu privilegiile lor…Daca noi suntem un stat in care avem un ministru ungur asta ce inseamna?…Ca nu suntem in stare sa ne guvernam..Si asta nu inseamna ca si sarbii trebuie sa faca acelasi lucru ca si noi…
Am un prieten care a făcut un tur de forță… turistic… prin zona Harghita-Covasna. Are sentimente asemănătoare cu ale tale și era chitit pe scandal: să dea de vreun ungur care nu-l servește în vreo situație pentru că nu știe (sau se dă că nu știe) românește. A avut surpriza, neplăcută pentru el, să nu i se întâmple niciodată asta; o singură dată a fost un vânzător care nu știa românește și care și-a chemat imediat un coleg care știa.
În schimb, la Cluj, un oraș majoritar român, dar și cu o minoriate maghiară importantă, există restaurante care n-au meniu decât în maghiară. La Budapesta, în schimb, unde românii nu sunt decât turiști, există restaurante în care meniul e și în română. E o chestie care ține mai mult de educația individuală a celor în cauză decât de vreo caliate umană general valabilă în rândul lor.
Una din bunicile mele a fost unguroaică, dar știa mai bine românește și iubea mai mult țara asta decât mulți români. În fine.
Oricum, problema te privește. Din punctul meu de vedere nu știu dacă e normal să îi urăști pe toți pentru un lucru pe care îl fac câțiva dintre ei… dar parcă începi să-i înțelegi pe ăia care a boală pe toți românii din cauza unor lucruri pe care le fac doar unii care vin din România, nu?
Aici ai dreptate…Dar totusi nu mi se pare normal ca ungurii sa studieze maghiara in Romania…de aceea se cheama Romania-ca sa se studieze romana la scoala…Cred ca numai mie mi se pare ca ungurii detin prea multe drepturi alaturi de tigani…
Ding-ding, rings the bell. Bre, mai domol ca uite asa o dam in discutii pe care incercam sa le evitam.
A DOUA MARE TRADARE A ROMANIEI.SI ACUM CHIAR NESIMTTA.
CEI DIN ARMATA LA ACEA VREME SUNT DE BLAMAT PT ASTA.NU ESTE POSIBIL SA RENUNTI LA O COMANDA IN CURS SI PLATITA PT CA POLITICULUI NU-I MAI VENEA BINE RELATIA EST SI SPERA SA FIE SLUGA VESTULUI.NU AM AUZIT IN VIATA MEA DE 43 DE ANI DE ASA O PORCARIE.UN SUPER VANATOR CU N VARIANTE DE TRANSFORMARE SI ADAPTARE SA-L DAI LA GUNOI.
ar fi fost poate mai bine modernizarea migului 23 si a migului 29.in completare s-ar fi putut moderniza iar93.dar asta este.si ar fi fost acelasi numar de aparate.oricum nu am fi ajuns la situatia aceasta in care sunt pe duca avioanele si fara alte optiuni.poate ca modernizarea migului 23 ar fi rezolvat multe din probleme pe care le avea.la fel si iar93.de sniper se stie deja de ce era in stare.parerea mea personala.
MIG 23 din punctul de vedere al rezultatelor in lupta si al performantelor de zbor a fost un fiasco, un interceptor greu aparut prea tarziu un fel de avion in “oglinda ” al F 4 Phantom-ului american dar care avea un tren de aterizare fragil care avea tendinta sa se rupa pe piste prost amenajate, radarul nu era unul prea stralucit, rachetele BVR aveau o precizie redusa, mentantanta era ingreunata de mecanismul de schimabare al geometriei aripii, aripa care avea doar 3 pozitii acest lucru reducand foarte mult utilitatea schimbarii geometriei in timpul zborului. Din cauza deficientelor structurale avionul a fost limitat la 8.5 G la fel ca si MIG 21. Manevrabilitatea era comparabila cu MIG 21 deoarece in lupta aripa era de-obicei pozitionata in pozitia 45 de grade – toate astea au dus la mentinerea in zbor a MIG 21.
Doar MIG 23 MLD a cunoscut un salt tehnologic care l-a adus aproape de MIG 29 ca avionica, pe partea dorasala a aripilor s-au introdus niste striatii care mareau semnificativ manevrabilitate avionului, crescandu-i totodata si unghiul de atac maxim.
Cea mai buna solutie pentru RoAF ar fi fost modernizarea MIG 21 LanceR odata cu MIG 29 Sniper, astfel s-ar fi asigurat acum si o solutie de stop gap si am fi avut un avion care poate ar fi inglobat un radar comparabil cu cel de pe Typhoon T1 deoarece DASA era partener in program. Acum imaginati-va un MIG 29 A doata cu un radar la 90% din performantele Captor-ului si caruia i s-ar fi adaugat sistemele precum casca Elbit DASH si rachetele Python 4 si Derby sau chiar AIM 120 AMRAAM. Cred ca aceasta versiune de MIG 29 A Sniper ar fi fost o amenintare mortala pentru orice avion de la estul nostru, si acum am fi stat mult mai linistiti cu privire la serviciul de politie aeriana si misiuni de patrulare. Cred ca modelul Elvetian este unul foarte bun in practica, cumperi jumatate de flota in o decada dupa care cealalta jumatate o schimbi urmatoarea decada astfel ai tot timpul jumatate de flota la zi cu tot ceea ce inseamna tehnologia razboiului modern.
n-ar fi stricat ca alea 34 de mig-29 moldovenesti sa fi ajuns in dotarea roaf … s-ar fi schimbat datele problemei . da’ n-a fost sa fie.
Cine stie va rog
de exemplu pe TR-ul din poza e vopsit 13E13
mai era poza cu piranha inmatriculat similar – numar din doua cifre, litera, numar din doua cifre
ce inseamna fiecare din ele ?