Dupa cum spunea un comentator pe Youtube… primul lot ar trebuit trimis lui Bashar Al-Assad pentru un test drive. 🙂
Pana sa prinda ceva actiune in viu, iaca un filmulete proaspat cu un Suhoi T-50.
Intoarceri cu frana de mana, deci:
– Iulian Iamandi –
WOW! Nu stiam ca se pot face pe cer drifturile!
zici ca-i diesel cand apasa pedala de acceleratie
oare dreg aia kerosenul cu apa? sau vodka ca sa-l faca ecologic
Pana una alta este mult pana la Su 35S la capitolul manevrabilitate – rusii oricum sunt pe drumul bun cu Su T 50 PAK FA. Acum ramane ca sa vedem si in cat timp o sa termine testele cu noile motoare si cand vor avea o avionica
dar sunt inaintea f 35?
chiar si fara motoare si avionica
sau ce mai conteza ca unii fac unul de aterizeaza autonom pe o pista de 300 metri in miscare la 30 noduri fara repere,ca unul se invarte putin in aer si ii lasa pe toti pe spate
sau cand vw passat va reusi sa mearga singur pe pilot automat de la 30 km la hora la 70 ,putin va reusi sa porneasca noul model de lada din a treia incercare si sa-i inchida portbagajul din a doua
Industria automotive nu are legatura in Rusia cu industria aeronautica.
Nu au cum sa fie inaintea lui F 35 fiindca programul ala este start de vreo 10 ani asa.
Intre timp rusii progreseaza in vechiul stil, adica cu prototipuri, teste peste teste si asa mai departe asa cum au facut-o toti inclusiv Lockheed Martin cu F 22.
Intre timp L.M. au gasit un nou concept de dezvoltare din mers a produsului cu ajutorul preseriei, aici se pare ca au aparut problemele majore ale copilariei si bolile afente programului F 35.
Rusii intre timp testeaza avionica sau o parte din ea pe Su 35 S si pe platforme mai vechi.
Eu zic ca simplul fapt ca s-a reusit aterizarea cu o drona pe portavion reprezinta o revolutie in domeniul tehnic – acum ramane de vazut cata aplicabilitate practica va avea in acest moment acest lucru.
Cred ca textul de mai sus este un bun exemplu de limba moldoveneasca, in care intelegi aproape toate cuvintele luate separat, dar imreuna, neam.
”Industria automotive” ce inseamana?
”programul ala este start” traducerea, va rog!
Cine este si ”preseria” ASTA?
Ghini….sa incepem asa:
“programul ala este start” – trebuia sa fie – programul ala este startat – adica inceput ( deh viteza de scris si faptul ca esti pe la lucru)
“Industria automotive” – o simpla cautare pe google te lamureste, indiciu cam 10% dein Europa lucreaza in domeniu 😉
“preseria” – sunt produse intermediare care testeaza varianta finala a unui produs dupa inceperea SOP – Start of Production – cu alte cuvinte sunt produse care inca nu au ajuns la maturitatea completa de dezvoltare a produselor de serie.
Salut .@niko Vezi ca F-35 u ala are destule boli ale copilariei si daca tot e inspirat din YAK-141 nu au rezolvat o nici pe cea cu motorul ala care i ca vitriolu din dale carnavalului ,arde si parleste neica tot adeca pe baietii din Navy si Marines ii ia durerea de cap ca cica cand da ala ala sa plece din loc pe verticala temperatura motorului incinge puntea si nunumai ci si pune in pericol instalatiile de dedesubt ,iar pt uscat e si mai bele pt ca acele panouri ce pot compune piste improvizate sunt tochite pt ceaone si tigai . lasa ca mai are si F-35 de papat hotdog pana devine operational complet si fara probleme.
problema la b eu o vad asa
1:yak-ul 141 nu a fost un esec din cauza motorului prea cald ,cum multi ad-hoc au decis ei
yak 141 a fost un aparat extraordinar ptr epoca lui( a nu se confunda cu dezastrul de 38 ,care cu 2 rachete si caldura de 25 grade cadea in mare),ca multe altele lla rusi
dar era prea scump ptr partidutul epocii ,asa ca l-au tras pe margine
chestia cum ca distrugea pistele era adiacenta
2: e ca lumea il compara cu su 27 ,cu f 16 etc ,dar nu il compara cu ce inlocuieste
si sa vedem saltul simplist
un harrier -multe nu aveau radar,e subsonic,de nici o maniera stealth
chestia nu e ca arde ce e pe sub punte ,ci ptr ca pe acolo trec si niste instalatii de realimentare a avioanelor etc,alte chestii inflamabile ,unele cu octanaj mare ,nu ca motorina ,chestii ce trebuie realocate etc,nu ce se spune
apropo harrierul avea postcombustie ?
🙂 cred ca invatau doar cum sa il scoata din vrie
Nu parea prea controlabila treaba
Oarecum corect… Ai intuit corect, sunt teste de angajare in vrie. De unde rezulta ca rusu’ e suficient de macho incat sa bage avionul in vrie fara plasa de siguranta (parasuta anti-vrie) pe cand americanul nu. 😀
Sau ca SU T 50 PAK FA este suficent de matur pentru a se angaja pilotul in vrie cu el si a iesi fara parasuta anti vrie.
Era o rotire controlata zic eu, nu o vrie. Sunt filmulete pe youtube cu F-16 MATV (sau VISTA cum ii mai ziceau) care facea cam acelasi lucru (doar ca pe la inceputul anilor 90′), sau cu F-18 (HARV parca ii zicea, ala cu tractiune vectoriala). Si astea aveau tractiune 3 D la motoare.
Cred ca si Su-35 sau Mig-35 fac asta, ceva cu rotirea pentru a pastra botul avionului spre inamic. Oricum se face la viteze mai mici, nu stiu daca e foarte folositoare manevra aia, pentru ca din ce am citit luptele se dau la viteze mai mari
Întrebare de profan…
Da’armili??? Unde se bagă armili? Că parcă n-am vazutară cale pentru arme, ca la păsăroiul chinez, si la invizibilii amerloci…ori am îmbătrânit, și mă lasă vederea?
Rachetele se baga in “burta” hehe, sunt doua locasuri, unul intre motoare si unul mai in fata, spre botul avionului. In fiecare ar intra (depinde pe cine asculti) cate 2 sau 3 rachete AA ghidate radar, sau ceva bombe in locul lor
Unii vorbesc de inca doua locasuri, la incastrarea aripilor, unde ar intra cate o racheta AA in infrarosu, altii spun ca nu e asa.
Am vazut si ceva idei despre tunul de bord (unii spun ca ar avea doua chiar hehe), care ar fi de cal 30 mm
Nu se stie sigur, rusii sunt cam secretosi cu avionul asta. Probabil o sa aflam mai multe de la indieni, dupa ce incep productia acolo la varianta lor
Are doua nise interne unde poate transporta aproximativ 8 rachete aer-aer sau combinatii intre rahete si bombe.
Nisele de la incastrarea aripilor nu se stie ce e cu ele daca sunt destinat transportului de rachete aer-aer sau sunt altceva.