Cred că cei mai fericiți sunt cei care, precum Dorian Gray, nu se privesc în oglindă. Neprivindu-se într-o oglindă, nu văd mărginirea atât de apropiată a lumii lor.
Dar oare, peste colivia mică nu e colivia mare?
Ba da, dar ăsta e farmecul.
În fine. Se mai simte așa cineva, sau sunt solo? ’38-’39, sau chiar mai rău?
Iulian Iamandi
1
/
102
Avanpremiera Black Sea Defence and Aerospace 2024
Fortele pentru Operatii Speciale, parada militara de 1 Decembrie 2023
Noi atacuri cu drone ale Rusiei în proximitatea graniței românești
1
/
102
+1
Mai degraba in vara lui ’40… inaintea ultimatumurilor…
Like!
Sefu’, gandesti prea mult. Asta e contraproductiv. Eu m-am lasat de sportu’ asta acu’ niste ani si m-am apucat de pregatiri. Inca am burta, da’ pot sa aranjez o freza la un irascibil de la 100 m sau sa-i pun garoul unde treb’e. Om fi ca-n ’39, da’ io unu’ o sa-mi fac treaba cum stiu mai bine. Ca de-aia am stat acu’ 20 pe platou la Babadag.
Like si la tine! 🙂
Mai ai putintica rabdare ca Trump i-a cerut la tanti Merkel sa bage banu’ in armata si nemtii consecventi cum ii stiu in 5 ani o sa ajunga departe si cu industria pe care o au tare mi-e ca vecinii de la est iarasi o sa aiba de suferit….
Io ma simt uneori mai bine ca-n 38-39.Pentru ca nu mai e era armiilor de masa,cand individul conta,dar sistemul din spate era factorul cu adevarat decisiv.Acum suntem in era in care cativa baieti hotarati fac si desfac.Cele mai bune exemple sunt Crimeea(cativa baieti rusi),Donbas,cativa baieti rusi,contracarati in extremis de cativa baieti ucraineni si baietii califatului.
Desigur,pot sa ma insel si sa avem razboiul cel mai ‘total” din istoria umanitatii.Pt ca avem capacitati de productie care nu au fost visate acum 80 de ani.
Niste noutati aici,printre care si necesarul imens de camioane militare,10000(zece mii) buc.!La necesarul acesta se poate face o uzina complet noua,ciclu complet,cadenta 500 buc/an.
http://newstrategycenter.ro/wp-content/uploads/2016/04/2017-Martie-Apărare-și-Industrie-studiu-New-Strategy-Center.pdf
stai linistit, ne vom echipa in ultima clipa daca situatia o cere, in caz de conflict iminent va fi consens parlamentar si vei vedea fondurile pentru achizitie deblocate si inmultite cu 10.
To secure peace is to prepare for war…..iar noi nu facem lucrul asta. Nu l-am facut nici atunci prin ’38 – ’39. Tot asa si atunci o bataie de joc vis a vis de inzestrarea si modernizarea Armatei , asa ca da putem spune ca ne simtim ca atunci .
Ca si in anii pre-ww2, cand s-au alocat banii nu mai aveam de unde sa cumparam.
Plus ca in prezent, un avion dureaza mai mult sa fie construit si operationalizat/integrat decat atunci.
@Iulian,
Eu am spus-o ma demult ca pare ca retraim anii aia. Intai a venit criza economica, apoi ascensiunea populistilor si a extremistilor la putere, apoi neantelegeri si razboi. Noi fix ca atunci in curul gol, numai buni de luat la maciuci.
Oare acum ne va mai da cineva ultimatumuri sau vor sari pe noi direct, asa cum fac sacalii?
Diferenta, daca ne uitam in arhive si in cartile de istorie, e ca in anii aia, desi cu fonduri aprobate relativ tarziu, chiar s-a ordonat armament, de la nave contractate (cele doua submarine S) la casti, avioane si arme de infanterie. Nu stiu de vreun contract anulat de noi in acea perioada, ci doar de unele refuzate (livrari anulate) de statele “vanzatoare”. Practic, s-a cumparat (si nu cu bani putini) tot ce s-a (mai) gasit. Iar configuratia armatei romane din WW2 (exceptand taierile de dupa rapturile teritoriale si cu pretinsa “armata mica, dar inzestrata”) a lui Antonescu a fost stabilita tot atunci (prin octombrie 1938, in Consiliul Superior de Aparare a Tarii) – inclusiv, de ex., prevederea unei/a doua brigazi/divizii motorizate/blindate. Din pacate, vedem (inclusiv in carti scrise mai recent) ca INTREAGA dotare a Romaniei din 1941 a fost cea comandata pana in iunie 1940, inclusiv materialele livrate de Germania dupa aderarea la Axa. Adica taman de catre odioasele regimuri democratic-parlamentar si carlist (mai ales) – cele incriminate de legionari si de austerul si corectul (cu ghilimele sau fara) Antonescu.
La asta mai putem adauga un paradox: inclusiv faimoasa Misiune militara germana (cu extensia ei pentru aviatie) i-a fost ceruta lui Hitler tot de catre Carol al II-lea, in celebra lui scrisoare catre acesta de la inceputul lui iulie (la scurt timp dupa ultimatumul privind Bsarabia si ocuparea acesteia), care a marcat realinierea politicii noastre externe.
Corect.Relativ la model de casca,prin ’38 s-a discutat de modelul polonez:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Helmet_wz31_DSC02344.JPG/1200px-Helmet_wz31_DSC02344.JPG
Uzinele au produs material de razboi dupa specificatii romanesti:austriecii cu camionul tot-teren Austro-Daimer ADGR(R-Rumaenien),Tatra 92-93 special ptr.Romania,tunuri Schneider.Nimeni,pana in iunie ’40, nu-si punea problema unui material deja utilizat.Furnizorul principal a fost Cehoslovacia.
Asa e, La aviatie. Arhivele saracele ne reusesc sa dezumfle multe mituri, din fericire as zice. In privinta (a ceea ce a devenit) Skoda R 2, romanii au tras de modelele preserie (si n-au fost putine) luni intregi,s i au venit cu o serie de cereri de modernizari si specificatii noi care i-au exasperat pe cehi. Mai putin cunoscut e faptul ca TOATE blindatele .vz 35 construite ulterior au inclus aceste modernizari, considerate de firma benefice si relevante, inclusiv cele preluate de germani. Iar o lucrare relativ recenta (incluzand documente de arhiva) despre arma tancuri ne spune cum romanii au tras si de “mostra” Renault R 35 livrata (prin 1938 sau 1939), obligand masinaria la un mars fortat, in miezul verii – am dedectat acolo un pattern, ideea de a testa vehiculele la conditiile “tempeeraturilor ridicate ale verii romanesti” (?) – de la Bucuresti la Brasov si inapoi. 🙂 Asa ca povestea despre interbelicii corupti si incompetenti (militari si civili) care bagau comisionul in buzuiar si cumparau cu ochii inchisi orice gioarsa se pare ca e cam departe de realitate, cel putin in unele privinte.
Romania a fost principalul comparator extern al camioanelor militare Skoda.O carte despre acestea,poze si tabelul aferent ,este prezentata intr-o forma prescurtata dar concludenta aici:
https://books.google.ro/books?id=x8iJAgAAQBAJ&pg=PA4&lpg=PA4&dq=Vojensk%C3%A9+n%C3%A1kladn%C3%AD+automobily+%C5%A0koda:+1919%E2%80%931950&source=bl&ots=KG3hQR_fah&sig=SjB0dv-pqdm9aTc9biJuOk_Gjb4&hl=ro&sa=X&ved=0ahUKEwje9urEpIzTAhWsDpoKHfMCDR4Q6AEIPjAJ#v=onepage&q=Vojensk%C3%A9%20n%C3%A1kladn%C3%AD%20automobily%20%C5%A0koda%3A%201919%E2%80%931950&f=false