Concernul Eurofighter va fi singurul producător european de avioane care se va înfrunta cu rivalii americani în cadrul competiţiei sud coreene F-X3. Campania europenilor va fi condusă de această dată de către spaniolii de la EADS CASA.
Saab nu intenţionează să participe la licitaţia din Coreea de Sud, iar Dassaul de asemenea a decis să nu se implice în cursa pentru F-X3.
Coreea de Sud intenţionează să achiziţioneze 60 de avioane de ultimă generaţie şi doreşte ca primul dintre acestea să-i fie livrat în anul 2016.
Competiţia va fi o repetare aproape identică a celei desfăşurate în Japonia, unde F-35A de la Lockheed Martin a învins pe Typhoon, dar şi pe F/A-18E/F de la Boeing. În Coreea de Sud, Boeing participă de data aceasta cu F-15 Silent Eagle în locul Super Hornetului.
Coreea de Sud a modificat adaptat F-X3 pentru a permite participarea la competiţie şi a avioanelor non-stealth, exprimându-şi totuşi interesul în radarele AESA.
Sursa: Aviationweek
Nota redacţiei Resboiu: Felicitări pentru luciditate celor de la Saab şi Dassault Aviation. În Coreea de Sud vor câştiga americanii, oricând şi oricum.
Pai lucrurile stau cam asa….se pare ca Dasault nu vrea sa mute intreaga piata a fratelui Typhoon dupa deal-ul din India, mai ales ca si in Corea de Sud americanii au prima sansa.
SAAB nu are ce oferi net superior lui F 16 si industria Sud Coreana fabrica deja sub licenta acest aparat.
Typhoon este foarte dornic sa vanda in Asia dupa ce deal-ul cu India a cazut asa ca este o oportunitate pentru ei.
Silent Eagle are mari sanse sa vanda datorita faptului ca aici in Corea de Sud se opereaza deja F 15, F 35 s-ar putea sa fie totusi invingatorul daca….programul merge bine pana la capat.
Care este cea mai avansata varianta de F-16 in serviciul Coreei de Sud? Sincer, nu stiu, ca de la ei m-au interesat mai mult aspecte legate de marina si tancuri. Au Block 52?
Despre Dassault, cred ca nu este asa cum ai concluzionat tu, pentru ca o ipotetica victorie in Coreea de Sud nu le-ar fi supraaglomerat capacitatile de productie. Daca la aspectul asta te-ai referit.
Despre invingator, eu pariez pe F-35. Cu toate bubele lui – inclusiv necazul de zilele trecute, cu scurgerea de combustibil – F-35 nu ar reprezenta o problema economica din partea Coreei de Sud. Si-ar permite costul. In plus, deh, e logic si mai mult decat logic, ca americanii vor castiga.
La Dasault nu e vorba de capacitati de productie, este vorba de actionarii din spatele celor 2 concerne, aici este faza tare ca EADS are actiuni in ambele barci..
http://www.f-16.net/f-16_users_article18.html raspunsul pentru intrebarea ta Iulian….da au F 16 block 52 si inca destul de multe….asa ca Gripen cu greu si-ar putea face acolo un loc. O tara care a luat un tip de avion de-obicei nu mai ia un tip de avion similar decat daca are o afacere foarte buna in spate sau primeste embargo de la primul vanzator ceea ce nu e cazul in Corea de Sud.
Acuma…din cate stiu eu suedezii sunt implicati direct in consultanta si subcontractare pentru firmele coreene participante cu propuneri pentru KF-X…
Ia aruncati o privire aici