CEO-ul Dassault, Eric Trapier afirma ca problemele si discutiile legate de licentiere si productia la Hindustan Aeronautics Limited a Rafale ar fi ajuns la un punct comun in ciuda divergentelor initiale dintre francezi si indieni.
Aceasta stire in cazul in care se confirma si de catre partea Indiana va fi senzationala pentru Dassault marcand un contract estimat la cel putin 11 milioane de dolari si totodata primul success la export a super avionului Rafale in conditiile in care fratele avionului francez – Typhoon-ul are problem cu comenzile ultimelor transe in tarile productoare – vezi Germania care se mai gandeste daca ia tot lotul prevazut initial.
Dupa declararea Rafale castigator in cadrul competitiei MRCA India , semnarea contractului final intre francezi si indieni s-a tot amanat din cauza punctelor de vedere diferite in ceea ce priveste integrarea fabricatiei in India la Hindustan Aeronautics Limited.
Dassault vrea sa mentina anumite fabricatii si tehnologii cheie departe de HAL din cauza lipsei partii indiene de experienta cu acele produse, si incapacitatii HAL de a absorbi tehnologii mecaronice “cutting edge” in timp ce India vrea sau vroia ca totul, absolut totul sa fie fabricat local si integrat in liniile de aprovizionare proprii.
Mai mult partea indiana vroia la un moment dat ca Dassault sa isi assume responsabilitatea pentru mentinerea calitatii produsului final adica Rafale in conditiile in care HAL il fabrica local cu furnizorii indieni.
Afirmatia CEO-ul Dassault in raportul annual este: “We have effectively a contract with HAL,” and added, “We have taken a step to a new level with regards to finalizing the contract with India.”
Sursa: Defenseworld
– Dipl. Ing Marius-Eugen Fenchea –
Eu stiam ca semnarea acordului este intarziata din motive politice,sarcina fiind pasata noului guvern indian care se va forma in vara aceasta.
Asta am citit/o si eu acum 2 luni, se pare ca intre timp s/au mai neteyit lucrurile sau…este un joc de marketing Dassault pentru UAE sau poate doar pentru scumpierea actiunilor.
Dassault asta e mereu “aproape” de semnarea unui contract,dar nu reuseste jamais s-o faca. Momentan nenea Dassault e anchetat în legatura cu mandatul lui de primar “care a fost”,Sarkozy e si el anchetat (si) pentru Libia si banii lui Gaddafi…ma rog,poate totusi reusesc astia sa vânda niste avioane,ca s-au cam golit pusculitele.
Daca nu este India atunci Libya nu scapa! :-)))) mai are si Franta parghiile ei.
cred ca Franta nu are mare treaba in Libya…mai are cineva acolo ? e anarhie… razboi civil, grupari inarmate, secesiune etc etc
Franta cred ca poate manevra ca lumea in MAROC si Algeria…parca i-au fost colonii… iar Algeria are GAZE de care TOATA EUROPA are nevoie…
imi place VOINTA indienilor de a face ORICE…. pana la urma, as vrea sa stiu, in afara de rachete ce altceva le-a mai iesit ???
HAL Tejas ala era ceva frumos…itre timp a ajuns cam obosit… nefinalizat….
chinezii/pakistanezii le-au luat fata cu J-17… e iesit….zboara…a trecut testele…se pot face COMENZI cred aproape a liber, cu avionica si armele preferate…
tancul ala…l-au finalizat oare ???
idem cu submarine…asa zisul portavion…
cred
as fi vrut sa dau TURCII un bun exemplu…chiar imi placea ca asamblau F-16, fac rachete de multe ipuri, blindate, mai nou elicopter…pacat de tancul ALTAY ca nu au gasit MOTOR…adica au probleme…
oricum… o frumusete ca RAFALE nu ramane nemaritata…