Rafale cu AASM

Rafale cu AASM

CEO-ul Dassault,  Eric Trapier afirma ca problemele si discutiile legate de licentiere si productia la Hindustan Aeronautics Limited a Rafale ar fi ajuns la un punct comun in ciuda divergentelor initiale dintre francezi si indieni.

Aceasta stire in cazul in care se confirma si de catre partea Indiana va fi senzationala pentru Dassault marcand un contract estimat la cel putin 11 milioane de dolari si totodata primul success la export a super avionului Rafale in conditiile in care fratele avionului francez – Typhoon-ul are problem cu comenzile ultimelor transe in tarile productoare – vezi Germania care se mai gandeste daca ia tot lotul prevazut initial.

Dupa declararea Rafale castigator in cadrul competitiei MRCA India , semnarea contractului final intre francezi si indieni s-a tot amanat din cauza punctelor de vedere diferite in ceea ce priveste integrarea fabricatiei in India la Hindustan Aeronautics Limited.

Dassault vrea sa mentina anumite fabricatii si tehnologii cheie departe de HAL din cauza lipsei partii indiene de experienta cu acele produse, si incapacitatii HAL de a absorbi tehnologii mecaronice “cutting edge” in timp ce India vrea sau vroia ca totul, absolut totul sa fie fabricat local si integrat in liniile de aprovizionare proprii.

Mai mult partea indiana vroia la un moment dat ca Dassault sa isi assume responsabilitatea pentru mentinerea calitatii produsului final adica Rafale in conditiile in care HAL il fabrica local cu furnizorii indieni.

Afirmatia CEO-ul Dassault in raportul annual este: “We have effectively a contract with HAL,” and added, “We have taken a step to a new level with regards to finalizing the contract with India.”

Sursa: Defenseworld

 

– Dipl. Ing Marius-Eugen Fenchea –