Evenimentele din Ucraina au un impact deosebit asupra… Croatiei! Aliatii si clientii nostri croati au ales sa faca RK-ul avioanelor MiG-21 Bis in Ucraina.
Din cele aflate direct de la surse din Croatia, Aerostar n-a facut treaba buna si ca pret… fabrica din Odessa a cerut mai putini rogodei.
Astfel, Fortele Aeriene croate au trimis un lot de avioane MiG-21 Bis in Ucraina… si nu se stie cand le vor primi inapoi.
Situatia politica din Ucraina a dus la decizia ca toate avioanele non-civile sa ramana la sol. Avioanele croatilor şed cuminti intr-o fabrica situata la sud de aeroportul international din Odessa.
Lotul croat numara sapte avioane MiG-21, carora li se adauga inca cinci oferite de catre ucrainieni din cele abandonate de Yemen – tara care a receptionat numai 20 de avioane din comanda originala de 28 bucati.
Ce bine e sa ai basculanta ta…
Sursa: Aereo
– Iulian Iamandi –
Da’ or fi dat banii înainte?
Niste chestii interesante off-topic:
http://defence.pk/threads/is-that-a-pakfa-flat-nozzle.272722/
http://paralay.com/pakfa/t50%20%28157%29.jpg
http://paralay.com/pakfa/t50%20%28156%29.jpg
http://paralay.com/pakfa/t50%20%28154%29.jpg
http://paralay.com/pakfa/t50%20%28154%29.jpg
Nu stiu daca sunt de la T50, dar la prima vedere asa ar parea.
Stiam de vreo saptamana de problema Croatiei…nu stiu daca sa rad de “capra vecinului” sau sa plang pe motiv de alianta…
Oricum e de bine cred eu – Aerostar va avea de lucru pe viitor din partea statelor care vor RK la MIG 21 pe motiv de calitate si siguranta ca iti mai iei inapoi avioanele, asta daca nu se basculeaza spre alt tip de avion in randul tarilor cu viziuni occidentale.
asta daca nu vin rusii cu o oferta mai buna 🙂
uite ce bine s-au descurcat slovacii cu a lor 29-uri.
@marius fenchea: crezi ca dupa ultimele evolutii va mai avea cineva multa vreme MiG-21? Ma rog, in afara africanilor.
Si eu cred cred ca banii cheltuti pe MiG-21 sunt bani aruncati pe fereastra,probabil o fac numai din orgoliu.Croatii pot deveni importanti producatori de tancuri si blindate in sud-estul Europei,avand uzina de tancuri si cea de motoare de tanc cu prototipuri de 1200 CP(V46-TK1) inca din vremea statului iugoslav.http://www.fmsn.info/index_sr.html
http://www.military-today.com/tanks/m90_vihor.htm
Croatii vor continua un timp cu MIG 21, altceva mai bun nu o sa achizitioneze avantaj ca sunt undeva in mijlocul NATO.
Tarile africane sunt o piata ca oricare alta si pana intra variante de JF 17 sau altceva o sa mai foloseasca un timp MIG 21.
Ideea este ca sa gasesti contracte ca sa ai de lucru la Aerostar si pe partea militara ca cea civila stiu ca este full.
Eu cred ca noi in primul rand o sa le expiram resursa mult ami repede de cei 10 ani si 500 de ore de zbor stabilite la noua revizie.
Apreciez ca in medie MIG 21-le va mai zbura pana prin 2018 si gata.
Deci discutiile pe multirol se vor relua cat de curand.
Pe 5 februarie a fost Corlatean in Croatia, poate o fi primit si o privire galesa… http://lyon.mae.ro/romania-news/3895
Preşedintele Croaţiei, domnul Ivo Iosipovici, a avut amabilitatea să răspundă în noiembrie 2013 la o întrebare pe care am pus-o la Institutul de Relaţii Internaţionale din Varşovia. Domnia sa mi-a spus că MIG-urile 21 croate se vor repara în Ucraina şi că nu au de gând să cumpere F-16 sau alte avioane, ci doar câteva elicoptere şi drone. Acum am văzut ştirea privind MIG-urile 21 croate care au rămas “prizoniere” în Ucraina. Croaţii au crezut probabil că îi ajută pe ucrainieni, dar s-au “ars” şi din cauza “ajutorului” primit de la Uniunea Europeană şi NATO, care i-au sfătuit să le trimită în Ucraina, în loc să le repare la Bacău.
Da, mi-ar placea ca Armata Romana sa fie la fel de transparenta in cea ce priveste planurile sale de viitor asa cum este Armata Croata.
Croatia a reparat si un numar de elicoptere Mi-8 in Ucraina – subiect de care se va ocupa in viitor colegul nostru Bogdan Movileanu – la fel cum am reparat si mai reparam si noi.
Jurnalistii militari croati cu care corespondam ne-au spus despre nemultumirile fata de calitatea lucrarilor si pret. Ucraina le-a facut o oferta mai buna.
In ceea ce priveste firma romaneasca… a fost ocupata o vreme cu rk si modernizari la un numar de MiG-21 Bis si L-39ZO (parca ZO), plus alte treburi legate.
Din câte îmi aduc aminte, un MiG-21 croat s-a prăbuşit anul trecut la Bacău, în momentul recepţionării sale.
MiG-ul despre care s-a comunicat ca apartinea unui stat aliat a avut incendiu la bord, nu s-a prabusit. Iar camuflajul era de desert – Mozambic.
Dar, poate ca nu e ca noi.
https://www.resboiu.ro/lenta-despre-avioanele-mozambicane-de-la-aerostar-bacau/
https://www.resboiu.ro/un-mig-21-a-luat-foc-la-aterizare/ (de vazut comentariile)
pai pina la granita cu UE sa le vopseasca ca alea rusesti ca oricum lui putin Putin putin ii pasa ca incalca ceva din tratatul ala cu ucraina, deci vor fi in siguranta (‘aici e aviatia pro-rusa, cu avioane facute in curtea din spatele casei’). si dincolo sa le spele si sa le puna un actibild cu nato.
mda, singura problema ar fi ca nici rusii nu mai folosesc Mig21 😀
dar ce sa zic, poate s-ar gasi unii pe forum sa zica ca sunt Mig21 din VVS 😀