De la Ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu citire:
“Vom putea spune acest lucru în momentul în care vom semna contractul. Deci, vom demara etapa negocierilor şi abia la sfârşitul acestei etape putem să avem certitudini. Dacă vom avea succes, categoric că ne vom opri aici, dacă nu vom avea succes şi dacă piaţa produselor multirol se va îngusta, atunci vom deschide negocieri şi cu alţii.”
“Am prezentat concepţia de dezvoltare a capacităţilor aeriene până în 2030, e o concepţie graduală care vizează pe o perioadă iniţială desfăşurarea unei achiziţii, urmată de o operare în comun atât a MIG-21 Lăncer cu avionul care va intra în dotare şi o perioadă finală care sperăm noi, în alte condiţii economice, să ne asigure accesul către un aparat de generaţia a cincea.”
“Dacă nu vom reuşi să achiziţionăm multirol, atunci părerea mea este că România va avea o problemă de securitate naţională, gândindu-mă la faptul că noi la momentul aderării la NATO ne-am asumat nişte obligaţiuni pe care nu le mai putem îndeplini şi asta înseamnă că un alt stat aliat să vină să ne păzească spaţiul aerian, să facă misiunile de poliţie aeriană.”
“Efortul se situează undeva în jurul la 100 de milioane de euro pe an. Aceasta nu înseamnă că avioanele costă 600 de milioane de dolari. Costul unui avion este de 10 milioane de dolari maxim.”
Atat!
Am incheiat citatele. Nu mai spun nimic altceva….
Totul via epochtimes-romania
– Griffon236 –
Later Edit:
Referitor la prelungirea resursei pentru MiG-21 Lancer pana in 2016-2017, Preseditele Comisiei pentru Aparare a Camerei Deputatilor, Costica Canacheu a declarat pentru AGERPRES: “Noi am alocat anul trecut, la dezbaterea bugetului, o sumă suplimentară pentru începerea programului de prelungire a resursei de zbor a MIG-ului şi am întrebat cum funcţionează programul. Anul acesta sunt şase (avioane MIG – n.r.) în revizie capitală, au fost patru. Am întrebat ce se întâmplă până în 2016 – 2017, când intră în exploatare celelalte. Programul (de prelungire a resursei de zbor a MIG-urilor – n.r.) este finanţat şi numărul necesar de avioane este şi va fi în funcţiune pentru misiunea de poliţie aeriană.”
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română;Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
Si de ce nu mai spui nimic altceva?
De suparare. A zis ca isi lasa barba! 😀
Pai… Vineri era totul sigur, acum “se negociaza”. Tot vineri era vorba de 600 milioane de dolari, acum e vorba de 690 milioane de euro… Vineri F-urile si Mig-urile se operau in paralel pana la sosirea generatiei 5, acum sunt la RK 6 sau 4 (“Anul acesta sunt şase (avioane MIG – n.r.) în revizie capitală, au fost patru”, conform lui Canacheu) ce vrea sa insemne asta, ca eu nu mai inteleg absolut nimic!
6+4 = 10 MIG 21 in RK atata tot…
griffon le pozeaza pe rospottersbc
in iulie au fost astea doua unul de la borcea unul de la Luna
6203 http://img546.imageshack.us/img546/9766/imgp8543.jpg
6207 http://img7.imageshack.us/img7/8489/imgp8902w.jpg
(6207 are si poza vopsit la zbor de receptie)
in sept
6518 http://s11.postimage.org/6q0crveib/IMG_8043.jpg
inseamna ca o mai fi unul in fabrica acuma si mai trebuie sa aduca inca doua anul asta la RK la aerostar
Mare prostie fac
Si eu nu am inteles clar – care F16 din ce au portughezii ni le dau ? alea MLU sau alealalte OCU nemodernizatele ?
si pe ce pisici atatia bani ?
Parca si celalalta afacere cu avioane vechi era mai buna pentru romania, macar de aproape aceeasi bani aveai 24 de avioane si modernizate si reparate capital in fabrica aproape de 50-52 si la origine block 25 nu 15
asa suntem in ceata total ce si cat costa si avioanele alea din 83-84 trebe modernizate cat de cat
ar trebui sa ii cheme pe astia Dobritzoiu&comp
si 4 pilotzi portughezi cu vechiturile lor, contra 4 de-ai nostri de astia versatzi zburati peste 1000 de ore cu vechiturile lor lancerc
cine pe cine ar da jos la modul virtual ?
si real cre ca la fel ar fi ca daca nu au avut bani de derbyuri si meteoare la lancere n-o sa aiba nici de amraam de 300000 bucata la f16
Inca o data , pana si ghesheftul alora de acu doi ani era mai bun cu f16-le din rezerva aia din desert modernizate la LM , daca neaparat voiau f16 sh si nu avioane noi si offset si achizitie transparenta
Portughezii ar pierde, indiferent cu ce baza ar face DACT.
Cele 20 Bk.15 primite gratuit de la US ANG au fost modermizate cu programul MLU de catre OGMA (2 de tehnicieni ai LM, restul de portughezi). Pentru cei peste 170 milioane de $ cat au costat kiturile MLU, portughezii au primit offset 100% de la Lockheed.
Deci totul sta in cat de bine stii sa negociezi…
Dar care ni le dau ? alea OCU, virgine cum au iesit din fabrica acu 25 de ani la mana a doua, sau astea trecute prin MLU la mana a treia ?
Nu le-au primit chiar gratis, ca voia unchiul Sam acces la ceva baza de-a lor
Ceea ce am fi putut face si noi, asfaltam pista de la borcea si punem panselutze in loc de scaietzi langa pista sa puteti veni si voi cu f16-le voastre la o adica
si bulgarilor le-a oferit Hillary asta, sa modernizeze o pista si radionavigatzia din zona sa poata fi folosita si de ei, contra la ceva f16 block 25 mokka din desert
da noi nu si nu
modernizate intre 2002-2009 apoi trase pe dreapta si scoase la vanzare…10 bucati dintre care 3 duble (sunt cele la mana a treia, din programul Peace Atlantis II)
horor
http://news.bbc.co.uk/nol/shared/bsp/hi/inspector_gadget/10/arizona_airplane_graveyard/img/2060.jpg
Uite aici dl Dobritzoiu
au si f111 si b52 – de astea nu ne-ar trebui ? sa luam cate unul doua din fiecare, sa fie ca la tarom “mix de avioane” (suna bine “mix”, ca si “comonalitate” si “afordabilitate”)
E stupid sa dai aproape 1 miliard de dolari pe 9-12 (nu prea e clar cate) avioane resapate, la mana a treia.
Si la masini second hand nu prea se inghesuie lumea cand nu iei nici macar de la primul proprietar.
Avem nevoie de avioane noi care sa fie folosibile, nu o flota fictiva, numai pe hartie cu 10 piloti care pot raci si ratam razboiul precum Albania…
D-l Dobritoiu are un alter ego (la un alt nivel) în persoana consilierului federal helvetic d-l Maurer, care declarà, printre alte argumente pentru alegerea Gripen-ului, cà “Gripen fiind monomotor, nu avem de modificat decât un singur motor în loc de douà).
Pe de altà parte, fatà de contra-ofertà a Dassault care propune 22 de Rafale (cert, cu capacitate aer-sol degradatà) la acelasi pret ca SAAB cu 22 Gripen, el spune :”Nous pourrions discuter uniquement si un Etat nous faisait une nouvelle proposition, notamment dans le cadre d’une contre-affaire ou d’une négociation diplomatique”
(Am putea discuta numai dacà un STAT ne-ar face o nouà propozitie, mai ales în cadrul unei afaceri compensatorie sau a unei negocieri diplomatice).
Bre, si eu care ma gandeam ca nu exista solutie mai rea ca F16 SH din america cu promisiunea (hm!…) accesului la F35… Fara cuvinte, ce mai. Cre ca pan la urma o sa cumpere vreo 4 MiG17 din Mozambic; cat de pesimist tre’ sa fii in privinta Romaniei actuale, ca sa nu fii surprins?? Sa nu ramai ca prostu’ cu falca cazuta?
Apropo, cand “barbatii de frunte ai neamului” (canacheu, auzi ce nume! nici Caragiale nu s-a gandit…) se screm sa ne asigure macar Politie Aeriana, inseamna confirmarea OFICIALA a asasinarii Fortelor Aeriene Romane, cu tot ce-au insemnat ele.
Nu-i o figura de stil. 12 avioane nu-nseamna aviatie, cum nici Politia nu-i Armata. Nu stiu daca constientizati asta.
Asta e. Daca vreodata bubuie tara, poate dup-aia merita sa mai vorbim pe subiectul asta. Deocamdata, raul e mult prea mult si mult prea profund.
Imi imi place de unii comentatori, ca nu exista bani nici macar pe hartie, vointa politica nici atat, dar unii dintre voi deja discuta ce versiunea sau tip e mai bun. Asa se intampla cu unii inca de pe vreme lui Ceasca, ii lasa politicul sa se uite si ei pe Stiinta si Tehnica si Aeromodelism ca oricum Leana le reducea din numarul de pistoane de pe motorul de TAB… cam asa sunteti unii. Avionase, tractorase….
🙂 ma rog asta asa e
in 2002 aveau 50 de mil de coco sa refaca resursa la migurile 29 si sa le zboare din 2003
Oprea avea bani in 2009 sa faca RK la LM la alea 24 de f16 primite mokka de la americani si dupa asta sa mai cumpere 24 noi 🙂
In 2010 ma indoi ca mai aveau bani, mai ales in conditiile alea in care trebuie sa platim o transa de 750 mil dolari..in 2007-2008 aveau, dar asta este o alta discutie.
pai niciodata nu au fost bani sau vointa
ziceam ca au anuntat ca resapeaza in 2003 migurile 29 la Bacau
apoi ca iau alea 24sh mokka si le resapeaza cu LM si apoi cumpara 24 f16 noi de la LM
Nu s-a materializat nimic
acuma e asta pe tzeava, deocamdata e un comunicat, sper sa aiba destula minte sa ia avioane noi pentru Roaf si intr-un mod transparent
Au experienta cu fregatele, inarmate pana-n dinti cu mitraliere de bord, si a hawkurilor neoperationale, sper sa aiba mai multa minte de data asta
Cu fregatele, nu cred ca fost doar noaptea neagra a mintzii alora de au decis ce se cumpara si negociat pretul si conditiile
si acuma la fel
ma scuz, nu o spun cu rautate sau superioritate
Dar Su-27 SH nu sunt?
Au Eritrea si Ethiopia. Dar crezi ca ii lasa inima sa ne vanda si noua cateva?
Daca ne prind americanii ca ne apucam sa cumparam Suhoaie si MiG-uri ne scalpeaza, eviscereaza, cacareaza si la final maseaza..cu tarnacopul peste deshte.
Gata, suntem in NATO, si-au marcat teritoriul cum sa cumparam de la potentialul inamic ?
Intr-un fel este bun simt, cum sa fi fost in Pactul de la Varsovia si sa iti cumperi F-104 in loc de MiG-21 sau M-48 in loc de T-55, ca se mai intampla sa iti iei din vest un elicopter de transport, o licenta de motor obosit alta discutie, chiar si acum s-ar mai putea cumpara la o adica niste elicoptere de transport, moderniza niste tehnica ruseasca cu rusii, dar la alte arme din astea de prima linie complicat sa cumperi de la inamic.
In fond nu am ramas la prima varianta, in CSAT nu a existat o decizie ferma „domne noi pe astea 12 F-16 de la portughezi le cumparam” a existat o decizie sa fie bine ca sa nu fie rau.
Sunt sanse foarte mari dupa mine ca achizitia sa se blocheze in CSAT, sa vedeti atunci distractie, in momentul ala chiar iei in considerare desfintarea aviatiei.
Cred ca a fost o decizie ca sa nu fie prea rau, nu sa fie bine ca sa nu fie rau.
Lasa ca poate le de Dumnezeu mintea de pe urma si negociaza un contract bun ca la carte cu un furnzor de avioane noi care are posibilitatea ca sa le ofere si ceva avioane in leasing pana vin cele noi.
Daca SAAB a promis ca in 12 luni vin primele 2 aparate si sunt duble ne-am scos! In 2 ani avem la loc capacitatea de a face politie aeriana la fel ca si pana acum.
Thailanda a primit 6 avioane foarte repede fara probleme si apoi inca 6 deci se poate rezolva rapid de vreo 16-24 de aparate in maxim 3 ani.
Teoretic si Lockheed Martin poate face la fel mai ales ca are facilitati de productie in turcia si in mult mai multe locuri.
Intre timp daca facem doar politie aeriana nu o sa fie tragedie daca apoi o sa avem aviatie moderna cu scule mai putine dar la zi!
Cel mai “smart” ar fi un caiet de sarcini comun cu punctaje clare facut de noi, bulgari si croati si cine vine cu cele mai multe facilitati castiga toata piata care poate fi de vreo 36 de exemplare- cam cat planuieste sa cumpere Brazilia in acest moment.
Evident pentru asta trebuie viziune si o echipa de experti nu de politicieni ahitiati dupa comisioane.
http://jurnalul.ro/stiri/observator/oferta-gripen-romania-2012-625301.html
ce-ar fi sa nu mai semnam deloc cu portughezii si sa trecem mai departe. Poate ca treaba cu avioanele de la fier vechi a fost doar o stratagema de negociere ca sa luam preturi mai bune de la ceilalti – in cazul asta, jos palaria!
http://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/saab-contraataca-%E2%80%93-noua-oferta-gripen-avioane-noi-si-offset-industrial-124221.html/comment-page-1#comment-103429