Agenția sud-coreeană pentru achiziția de armament a semnat un contract pentru cumpărarea a 20 de avioane de antrenament avansat pentru Forțele Aeriene.
Constructorul local de avioane KAI (Korea Aerospace Industries) va furniza 20 de avioane noi modernizate la standardul TA-50 Block 2 pentru suma de 573,34 milioane de dolari.
Avioanele vor fi livrate până în anul 2024.
TA-50 Block 2 este o versiune modernizată a avionului de antrenament cu reacție KAI T-50 aflat în serviciul Forțelor Aeriene ale Coreei de Sud.
Noile TA-50 Block 2 vor înlocui avioanele KF-16.
Iulian Iamandi
Incep sa cred ca nu e chiar rau pentru antrenament avansat si misiuni de politie aeriana.
Exact la asta ma gandeam si eu + ca este mai bun la atac la sol fata de MIG 21 LanceR C si nici aer-aer nu il vad mai slab ca si MIG-ul 21. Majoriatea angajamentelor se fac in jurul vitezei subsonice sau transonice si aici FA 50 ar fi peste MIG 21.
Am spus cele de mai sus pentru se vede viteza achizitiei de F16. Desi planul initial era destul de bun, taraganirea sau neimplementarea lui aduce evident dezavantaze. Si sa zicem ca ai nostri au doar jumatate din vina.
Asa ca TA-50 (Blk2) ar putea deveni o varianta destul de interesanta pentru antrenamentul avansat (pentru care cica ne-am interesa), iar in colaborare cu Sidewinderul Blk II (sau de ce nu III) are reprezenta o alternativa la politia aeriana. Bineinteles, asta nu inseamna ca trebuie sa lasam F16 sa doarma.
Capacitatea de atac la sol nu o vad extraordinar de benefica, banuind totusi ca cine va ataca nu va lasa spatiul aerian sub controlul nostru.
Salutari cam cidata decizia de a inlocui KF 16 cu TA 50 Block 2 – poate doar intr-o logica de reorganizare a escadrilelor ca altfel nu vad ca TA 50-ul sa stie exact toate misiunile lui KF 16.
TA 50 -ul ar trebui sa inclocuiasca in primul rand golul lasat de F 5-urile retrase sau in curs de retragere, si poate o parte din misiunile de atac la sol ale lui F 4 Phantom.
TA 50 Block 2 nu am gasit exact care ii vor fi capabilitatile dar tind sa cred ca sunt apropiate de FA 50-ul propus la export ceea ce il face un fel de MIG 21 LanceR al secolului 21.
Eu am o obsesie cu clasa asta de light combat aircraft, sincer mi l-as dori in dotarea noastra pe masura ce scoatem MIG 21 LanceR din dotare. Vrem, nu vrem trebuie sa acceptam ca LanceR-ul desi a fost un avion de lupta pur sange azi ca perfomanta in majoritatea misiunilor este depasit de un aparat LIFT cum este FA 50-ul Korean
Conform celor citite, TA50 Blk2 e varianta imbunatatita a lui TA50 (Blk I). Pastreaza radarul, care ar fi avantaj pentru noi, poate primi container FLIR. Cred ca inca e destul spatiu pana la FA50, altfel n-ar avea sens.
Oricum nu vad mai mult de 6-8 aparate pentru antrenamentul avansat, cand ai 17 F-16, 21 de IAR99 si cine stie cate Lancere.
De asemenea, inclin sa cred ca varianta F35 nu mai e de actualitate pentru noi, cei care au cumparat se cam plang de costuri, si noi nu prea suntem hotarati sa alocam banii necesari pentru aparare. Posibil ca F16 Blk70 sa fie o alternativa inca viabila daca termenele de livrare vor fi viabile. Asta in colaborare cu o cantitate decenta (24-28) ne-ar pune in pozitia favorabila pentru un centru de mentenanta…
Pai este depășit pt că are nevoie de update pe parte de radar, avionica, rachete însă, având în vedere vechimea aparatelor și resursă rămasă nu cred ca mai merită vreun upgrade. La FA-50 dacă vorbești cu israelienii îți pun pe el ce vrei iar avionul este și nou și mai manevrabil decât Migul 21. Este tot supersonic chiar daca nu se duce la Mach 2. Este ideal pt noi. Din ce vad pare din clasa Gripen ca gabarit dar la preț mai bun. Americanii vor să-l cumpere și pe ăsta că trainer, o fi ceva de capul lui.
E clasa Gripen minus electronicele de pe el care sunt undeva la nivel de LanceR C + dar nu mai mult de atat. Are practic acelasi radar cu LanceR C -ul cu antena marita, integreaza mai multe optiuni de armament aer-sol, israelienii spun ca merge Derby ER plug and play cu update la software si personal ii cred deoarece cu acelasi radar F5 Tiger II braziliene au Derby. Deci pentru noi ar fi ideal ca linia a 2-a si ca versiune low cost / low foot print operational cycle complementar F 16 MLU existente.
Practic am cumpara timp si resursa ca sa nu irosim in misiuni de rutina F 16-le achizitionate.
Asemanarile cu Gripen se opresc insa la motor si dimensiuni generale materialele folosite nu sunt identice, partea de interfata, radar, sisteme de razboi electronic coreenii mai au mult pana sa ajunga la standardul Gripen C/D.