COMUNICAT NR. 310
Data: 21.11.2014Militarii decedaţi şi răniţi în accidentul aviatic din judeţul SibiuCei opt militari care şi-au pierdut viaţa în accidentul aviatic de vineri, 21 noiembrie, sunt comandorul Artur-Grigore Palfi, 46 ani, căsătorit, un copil, căpitanul medic Rareş-Cosmin Moldovan, 34 ani, căsătorit, un copil, căpitanul Răzvan-Aurel Moldovan, 29 ani, căsătorit, sublocotenentul Andrei-Cătălin Apostol, 25 ani, necăsătorit, maistrul militar cls. I Paul Bădescu, 41 ani, necăsătorit, maistrul militar cls. II Dorin Fodor, 43 ani, căsătorit, doi copii, maistrul militar cls. III Vasile-Marian Gădălean, 33 ani, necăsătorit, un copil, şi maistrul militar cls. III Constantin-Dorin Filip, 30 ani, necăsătorit.
Cei doi militari răniţi, căpitan-comandorul Corneliu-Gabriel Titiana, 47 ani, şi maistrul militar cls. I Valentin Bora, 41 ani, au fost preluaţi de echipaje SMURD şi sunt, în prezent, internaţi în stare stabilă.
Conducerea ministerului apărării naţionale îşi exprimă profundul regret pentru pierderea vieţilor militarilor şi este alături de familiile îndurerate.
Ministrul apărării naţionale, Mircea Duşa, este permanent informat de evoluţia stării de sănătate a celor doi militari răniţi.
* * *
Opt militari şi-au pierdut viaţa şi alţi doi au fost răniţi în urma prăbuşirii unui elicopter militar IAR-330 PUMA, vineri, 21 noiembrie, în jurul orei 10.40, pe raza localităţii Mălâncrav, judeţul Sibiu.
Elicopterul, de la Baza 71 Aeriană de la Câmpia Turzii, se afla în misiune, urmând să participe la un exerciţiu în Poligonul Cincu.Biroul de Presă
Elicopterul mediu de transport şi sprijin cu foc IAR-330 Puma a intrat în dotarea Aviaţiei Militare Române în anul 1975, un total de 106 aparate de zbor activând în organica unităţilor de aviaţie militară din ţara noastră.
În perioada 1975 – 2014, 28 de elicoptere Puma au fost pierdute în 24 de accidente aviatice grave şi catastrofe aviatice produse în aer şi la sol, un număr de 46 de membri ai echipajelor decedând şi alţi 20 fiind răniţi.
Cu toate că a fost pierdut un procent de 26,5% din total în cele aproape patru decenii de activitate, elicopterul IAR-330 Puma a reprezentat principalul tip de elicopter mediu de transport şi sprijin cu foc din dotarea unităţilor de aviaţie din ţara noastră, dovedindu-se a fi un aparat de zbor versatil, adaptat unei largi palete de misiuni, fiind exploatat intens pe parcursul acestei perioade.
Sursa: Aripi-Argintii
Echipa Resboiu transmite sincere condoleante familiilor celor care si-au pierdut viata, de asemenea le uram celor doi supravietuitori insanatosire grabnica.
– Bogdan Movileanu –
Erau aviatori… Personal navigant şi tehnic.
Artur Palfi era unul din cei mai experimentaţi piloţi de elicopter. Naiba să le ia de fiare, mai bine nu ar fi.
Poate ca se impune retragerea de la zbor a acestui model de elicopter, uzat inclusiv moral.Nu este bine sa tragem concluzii pripite insa ma indoiesc ca a fost vorba de o eroare de pilotaj.
Stiu ca stam extrem de prost cu bugetul si la aparare insa se impune achizitionarea unor elicoptere moderna, de ultima generatie, pe care ni le permitem sa le achizitionam si sa le exploatam.
Mai bine să nu ne grăbim cu presupunerile…
http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC725&prev=search
De asa ceva am avea nevoie.Poate ca se va fabrica si la Brasov.
Mai mult de un sfert dintre aceste elicoptere au fost distruse în accidente!(în condițiile în care s-a zburat mult mai puțin decât în țările cu aviație normală la cap). Asta arată foarte clar adevărata stare aviației militare românești.
…Și când mă gândesc că mai sunt și unii care se îmbată cu apă rece și vorbesc despre achiziția de F-35…