Consorțiul Aguas Azuis și Emgepron, o companie braziliană de stat braziliană în relație cu Ministerul Apărării prin Comandamentul Marinei Braziliene, au semnat un contract pentru construirea a patru corvete corvete din clasa Tamandare.

Corveta Tamandare

Corveta Tamandare

Consorțiul Aguas Azuis a fost creat de către Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS), Embraer Defense & Security și Atech. Aguas Azuis a fost selectat anul trecut să construiască cvartetul de corvete Tamandare în cadrul unui program evaluat la 1.6 miliarde de dolari americani.

Navele clasei Tamandare vor fi construite în Brazilia, urmând ca acestea să fie livrate între anii 2025 și 2028.

Conform specificațiilor Marinei Braziliene, corvetele Tamandare vor avea lungimea de 107,2 metri și 3455 de tone deplasament.

Thyssenkrupp Marine Systemes vor furniza tehnologia navală a clasei proprii Meko, Embraer va integra senzorii și armamentul în sistemul de management al luptei, iar Atech, companie a Embraer Group, va livra sistemul de management al luptei (CMS) și platforma sistemului integrat de management (IPMS). Atech va primi transferul tehnologic în cooperare cu Atlas Eletronik, subsdidiară a Thyssenkrupp Marine Systems – companie care produce CMS și sisteme sonar.

“We are grateful to participate again in such important milestone in the history of Brazil’s naval defence with the most advanced ships in their class…The Tamandaré Class Programme will strengthen our ties by transferring technology and generating highly qualified jobs for the country.”

A declarat Rolf Wirtz, CEO al Thyssenkrupp Marine Systems.

Pe lângă contractul privind construirea navelor, contractul include un transfer susținut de tehnologii în domeniul ingineriei navale pentru construirea navelor militare și a platformei sistemului de management, precum și suport integrat al logisticii și managementul ciclului de exploatare.

Alianța navală dintre Thyssenkrupp Marine Systems și Embraer Defense & Security va dezvolta o bază pentru exportul produselor navale militare din Brazilia către clienți străini.

Propunerea germană a făcut parte din lista scurtă cu patru proiecte selectată în Octombrie 2018. Ceilalți trei competitori au fost olandezii de la Damen, francezii de la Naval Group și italienii de la Fincantieri.

Iulian Iamandi