Imaginea de mai la deal are să umple de bucurie fanii elicopterelor ruseşti. Da, ochii nu vă înşeală: este chiar un Mi-26 care a recuperat un Sea King şi îl aduce atârnat.
Misiunea de recuperare a avut loc luna trecută, în ziua de 23, dincolo de Cercul Polar.
Paserea rănită este un elicopter Westland Sea King operat de către Forţele Aeriene Regale Norvegiene. Acesta a suferit avarii la trenul de aterizare în timpul unei aterizări în condiţii grele, desfăşurate în cadrul unui exerciţiu de antrenament.
Firma britanică Air Charte Service a fost contactată pentru a recupera elicopterul în greutate de şase tone şi jumătate.
Justin Lancaster, directorul grupului de transport mărfuri, a declarat:
“The nearest road was more than four miles [6.4km] away and the only way to retrieve it was to airlift it out.”
“We sourced the nearest Mil Mi-26, which happened to be in Arkhangelsk in Russia, and positioned it into the nearby base,”
“As can be seen from the photos, it was a tricky load, but the careful planning that we put in really paid off and resulted in a very smooth operation that only lasted an hour in total,”
Sursa: Flight Global
– Iulian Iamandi –
parerea mea ca orice tara sanatoasa la cap trebuie sa detina acest elicopter.
Oare cat de simplu e cand ai o inundatie sau o ninsoare crunta cum a fost anul trecut si cum va fi si acum, sa-l pui la treaba.
Il trimit de 2 ori si nu mai mult in tr-o zona grav lovita si cara oameni si alimente cat 10 masini in 10 zile.
Plus ca elicopterul se pare ca are posibilitatea de a zbura in orice conditii sau aproape.
Intretinerea o fi costat scump, dar rezultatul intrece cu mult orice alte variante.
Ii mai faina aia cu CH-47 atirnat de el…
Si mai faina aia cu Tupolev
Pacat ca e cam greu de carat cu avionul un monstru din asta. Da chiar, e buna intrebarea – poate cara un Antonov An 225 un astfel de elicopter?
An-225: Cargo hold – volume 1,300m3, length 43.35m, width 6.4m, height 4.4m
Mi 26: Length: 40.025 m (131 ft 3¾ in) (rotors turning), Height: 8.145 m (26 ft 8¾ in)
Daca te uiti la o poza din lateral nu prea au ce sa demonteze ca sa scada 3.5 metri.
@Vokd & @Drull
Vom reveni la fotografia zilei si, sper sa gasesc zilele astea pozele cu un Mi-26 pozat anul trecut la BSDA, fara rotor. E mare, maaare rau! 🙂
@resboiu
a fost vreun MI-26 anul trecut la BSDA si nu l-am vazut si eu? 🙁
@Volk
doar 8.145 m :)) , am citit si eu cifra asta pe net dar nu inteleg daca include trenul de aterizare si rotorul. Si fara astea sa zicem ca mai castigi 2-3m , deci raspuns clar – netransportabil, ceea ce e un clar dezavantaj strategic.
In caz ca va intrebati – Ch 47 in burta unui Galaxy – http://www.chinook-helicopter.com/history/aircraft/australian/images/C0302801.jpg
Era dincolo de gard, venit la coafat. Am luat deja pozele de la Marius si am sa le urc maine pe site.
Se transporta singur, cum a venit Mil-ul celor de la MAI din Rusia in 5 zile sau cat a durat…
Mai ramane varianta cu avion gen Beluga…in ala cred ca ar incapea…
India a preferat sà cumpere CH-47 în loc de Mi-26.
În mod surprinzàtor americanul a fos mai ieftin (întretinere inclusà).