Xian Y-20

Xian Y-20

China a demarat zborurile de test cu prototipul avionului de transport greu Xian Y-20.

Primul zbor a avut loc pe 26 Ianuarie, iar pe 27 a apărut confirmarea din partea Ministerului Apărării. Testele la sol au fost efectuate în luna Decembrie 2012.

Primul zbor al avionului Y-20 a fost unul de succes, dar la aterizare avionul a efectuat un salt după primul contact cu solul – probabil din cauza vitezei mari de aterizare, sau a puternicului efect de sol.

Încă nu au fost comunicate detalii legate de data introducerii în serviciu. Dezvoltarea avionului a început în anul 2006.

Y-20 a fost proiectat dupa schema cvadrimotor cu ampenajul în T, cu tren de aterizare escamotabil şi rampă cargo în partea din spate a fuselajului.

Avionul chinez este similar la exterior cu C-17 Globemaster III al S.U.A.

Propulsia este asigurată de patru motoare D-30KP-2 utilizate şi pe Il-76, Il-78 şi A-50, dar în viitor se doreşte remotorizarea cu WS-20 chinezeşti.

Y-20 are lungimea de 47 metri, avengura de 45 metri şi are o greutate maximă admisă la decolare de 220 de tone.

Factorul de tracţiune este de 0.21, comparativ cu C-17 american care are 0.277 şi Il-76 rusesc cu 0.228, dar cu motoarele WS-20 va fi de 0.23.

Se aproximează că avionul chinez va putea atinge o viteză maximă de 830 kilometri pe oră şi va putea zbura cu încărcătura maximă la 4400 kilometri.

Y-20 este proiectat pentru a încărca 66 de tone.

Sursa: Lenta

 

 – Iulian Iamandi –