Primul F-35C de producţie, cunoscut ca CF-6, a decolat pe 14 Februarie. După livrarea ce va avea loc mai târziu, în cursul acestui an, avionul va fi repartizat la US Navy Fighter Attack Squadron 101 (VFA-101) la Eglin AFB, Florida.
Unitatea va servi ca şi Fleet Replacement Squadron, pentru pregătirea piloţilor şi tehnicienilor.
CF-6 va fi primul F-35 pentru portavion trimis la Eglin, unde se va alătura unei flote de nouă F-35A CTOL şi 13 F-35B STOVL aflate deja la această bază aeriană.
Sursa: SNAFU-Solomon
– Iulian Iamandi –
Asta este avionul caruia i se tot canta prohodul?
mai e mult pana departe.
“It’s an operational squadron,” a Marine spokesman said. “The aircraft is not operational.”
“Aviation Week & Space Technology magazine, the bible of the aerospace industry and a traditional supporter, published an editorial last fall that declared the program “already a failure” on cost and schedule and said “the jury is still out” on its capabilities. It suggested pitting the F-35 against existing fighters–Air Force F-15s and F-16s and Navy F-18s–for future U.S. fighter purchases.”
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2136312-1,00.html
http://www.cbc.ca/news/politics/story/2013/02/12/pol-cp-f-35-committee-report-edits.html
etc.
Pai ce aduc nou articolele? La canadieni se stie ce dezbateri sunt iar articolul din Time Magazine este inca unul despre cat de scump este programul F-35. Pilotul iarasi n-a spus nimic nou fata de informatiile aparute pana acum si anume ca avionul inca nu este operational sau mai bine zis inca nu este 100 % operational, mai sunt teste de trecut. Nicaieri nu se vorbeste despre anularea programului, dimpotriva undeva in articol, la paginile2 sau 3 se spune (daca am tradus eu corect) “…ca o ironie anularea programului ar costa mai mult decat continuarea lui deoarece suma X ar fi aruncata pe fereastra”.
Deci programul merge mai departe si momentan se pare ca se mentine cifra de peste 2000 de pentru achizitie.
Am pus si eu zilele trecute un articol general despre ce zicea si cel din times
adica e un acord intre democrati si republicani (obama si John Boehner) cu redusul automat al deficitului, cei 500 de mld de coco “sequestration” de la pentagon
daca e ceva care sa ingroape programul, asta o sa fie
f35 din ce in ce mai scump, plus costul programelor de life extension la avioanele care trebuiau sa fie inlocuite de f35
daca e ceva care o sa il ingroape, asta o sa fie, nu ca australienii comanda cateva f18growlere si canadienii se uita la alte optiuni deja si ca turcii comanda doar doua avioane
o sa vedem, au mai fost programe la americani care au mers prost si au fost anulate,
sau altele care si-au atins obiectivele dar au fost taiate din ele din cauza costurilor (b2 sau f22 de exemplu)
Eu cred ca daca pretul unui F35 nu o sa scada cel putin la jumatate, F-35 va deveni istorie, mai ales ca noul F15 de abia asteapta sa-i ia locul.