Categories: Aviaţie

Ce mai promite SAAB in Brazilia…

Graficul de livrari si plati propus Braziliei

Zilele trecute, Eddy de la Motte, reprezentant al Saab a facut o vizită în Brazilia cu scopul de a prezenta (pentru a câta oară?) propunerea suedeză pentru FX2, programul de dotare a Fortelor Aeriene Braziliene cu un nou avion multirol. Gripen NG (Gripen E/F) concurează în această competiție cu Rafale al francezilor de la Dassault și SuperBug-ul americanilor de la Boeing.

Pe lângă informații la zi referitoare la evoluția contractului cu Elveția, în prezentarea lui de la Motte s-a evidențiat graficul de livrări și plăți propus de suedezi.

Astfel, în cazul în care brazilienii vor desemna drept câștigător al FX2 multirolul suedez, durata totală a ” afacerii” va fi de 22 ani. Livrările celor 36 de exemplare s-a întinde pe parcursul a   șapte ani, urmând ca prima tranșă de plată să fie achitată dupa livrarea ultimului exemplar. Graficul de plăți s-ar întinde pe încă 15 ani.

Deci…perioadă de grație până la prima plată – 7 ani. O fi bine?

Legat de offset, 40 procente din efortul de dezvoltare și până la 80% din fabricația structurii Gripen E/F braziliene (in situația în care suedezii vor câștiga competiția) vor fi executate local, SAAB urmând să pună la punct o linie de montaj final în Brazilia. Mai mult decât atât, Brazilia va fi unic fabricant pentru anumite subansamble ale celulei, având astfel asigurată o pondere din orice viitoare comandă Gripen NG. Brazilienii vor avea mână liberă pentru orice viitoare modernizare a avioanelor proprii, urmând să aibă acces inclusiv la codurile sursă.

Valoarea totală a offsetului ar putea ajunge la 175% din valoarea contractului (preconizat să coste contribuabilul brazilian 4 miliarde $).

Text și foto via:
Poder Aereo

– Marius Constantin –

Marius Constantin

View Comments

  • Suna foarte bine oferta suedezilor.Din moment ce inca oficial nu a fost transat acest subiect, militarii brazilieni fiind adeptii Gripenului, sau cel putin au fost, in urma cu 2-3 ani, suedezii fac si ei ce pot.Ar da foarte bine pentru suedezi sa isi poata vine Grifonul atat in Elvetia cat si in Brazilia.Daca reusesc sa isi vanda aparatul la brazilieni, cine stie, poate acesta cade cu troc si altei tari din aceasta zona.
    Cei de la Rafale le ofera brazilienilor accesul la codurile sursa?
    Din cate stiu, nu de mult brazilienii au amanat pe o perioada nedeterminata, achizitionarea de avioane noi.

  • gata cu portavioanele alea doua braziliene ? au renuntat ?
    daca mai au in plan portavion, rafalele e alegerea logica, asta micu al suedezilor asa ochiometric e destul de greu de "navalizat", nu ca ar fi imposibil
    rafale a pornit de la inceput ca un avion "borned for carrier", cu toate dezavantajele care au decurs din asta (typhoon bimotor la dimensiuni relativ egale, e mai usor, mai manevrabil ca e mai instabil, si consuma muuuult mai putin fata de rafale)
    dar este typhoon naval ? nici vorba (si eu nici nu cred ca o sa fie vreodata) - pe cand rafale naval e un avion reusit si in exploatare

    avionul ieftin de zburat, cu consum mic, drag mic (adice ce se vrea gripen), etc nu se mai prea pupa cu portavionul,

    daca mai vor alea doua portavioane, mai bine rafale sau hornetul
    daca au renuntat la ele, clar mai bine gripen in numar mai mare si imprastiate ca au si ei o tarla mare de aparat
    (numa imi dau si eu cu parerea :))

    • Daca brazilienii mai vor portavioane realizate impreuna cu francezii, cel mai bine pentru ei ar fi sa opteze pentru Rafale.Nu sunt specialist in domeniu insa un bimotor este mai ok pentru un portavion decat un monomotor, din mai multe motive(cara mai mult armament, este mai manevrabil, este mai sigur in exploatare insa si mai scump), chiar daca F35 este un monomotor.
      Anticipat, imi permit sa afirm ca brazilienii vor cumpara Rafale daca vor avea o colaborare pe masura asteptarilor lor cu francezii.

      • Sau nu! Si vor alege oferta logica cu F 18 Super Hornet cuplat cu Gripen NG al Suedezilor, practic s-ar alege cu avioane care sa aiba acelasi motor si care sa poat fi economic exploatate.
        Suedia nu este deloc dezinteresata de afacere, un posibil contract in Brazilia ar deschide practic robinetul pentru toate tarile Amercii Latine care nu sunt filo ruse sau chineze, cine stie inclusiv Mexicul are de inlocuit F 5-urile care mai un pic si expira.....

        • Totodata este de vazut unde vor ajunge F 5-urile Elvetiei ca astia la cum stiu sa faca bani nu cred ca nu vor vinde macar o escadrila in America de Sud sau Africa....

  • Gripen-ul C/D echipat cu radarul AESA de pe NG si situational awareness-ul de pe NG cred ca va avea in continuare o paine de mancat deoarece s-ar putea ca pe termen mediu motorul RM 12 al Volvo sa fie mai economic de intretinut decat GE 414 si probabil ca RM 12 nu are nevoie/ nu va mai avea nevoie e votul congresului USA spre a-l exporta.

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

7 days ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

1 week ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago