Categories: Aviaţie

Canada cauta avion de antrenament

NFTC Hawk

Royal Canadian Air Force a confirmat că a demarat procesul de căutare pentru un nou avion de antrenament  cu reacţie pentru înlocuirea flotei curente de CT-155 Hawk.

“The RCAF is currently working on an assessment of training system options that could be incorporated into the RCAF future fighter lead-in training concept,”

RCAF se consultă cu factori din industrie pentru a concluziona care avion de antrenament posedă tehnologii care să ajute Canada în etapa de formare pentru trecerea pe F-35 Lightning II.

“The intent of this consultation is to further the ongoing work towards establishing the preferred future lead-in training concept for the RCAF to prepare our military pilots for the Next Generation Fighter,”

Guvernul Canadian a fost deja contactat de BAE Systems, Alenia Aeronautica şi Korean Aerospace International.

Între timp, programul T-X al SUA pentru înlocuirea bătrânelor avioane de antrenament T-38 Talon a fost stopat datorită reducerilor de buget.

Sursa: Flightglobal

– Resboiu –

Resboiu

View Comments

      • Resboiu, stii ca vorbeam acum cateva saptamani de potentialul pietei americane pt. trainere... sa vedem ce mai e si in Mexic si cand vor scoate americanii programul de inlocuire a trainer-elor de la naftalina... In cativa ani probabil tot se va intampla!

        Cine e destept, va veni atunci cu un avion configurat exact pt. ce au ei nevoie, deoarece potentialul e imens...

        :)

        • Si cam cu ce trainer actual ar semana avionul configurat exact pentru ce au ei nevoie ?!

          • Ziceau ca-i intereseaza ceva pentru tranzitia la F35, deci probabil un cockpit organizat asemanator... De vazut si daca vor in continuare un trainer supersonic, sau vor "sparge" achizitia in mai putine supersonice si un lot suplimentar de subsonice/transonice.

            Ramane de vazut caietul de sarcini cand vor relansa programul si ceea ce mai "transpira" pana atunci!

          • Deocamdata nu stiu cati bani sa cheltuiasca pe trainer, pentru ca nu au pretul la F-35 .

          • Si depinde cat la suta din cele existente vor fi efectiv inlocuite... Probabil vor reduce serios si numarul total de trainere.

  • Pai BAE Systems, Alenia Aeronautica si Korean Aerospace sunt cam singurele care au sanse sa castige contractul asta.

  • Hawk-ul e subsonic, iar daca iau din cele supersonice, factura va fi piperata, deci vor trebui sa reduca, probabil sa injumatateasca nr. de aparate achizitionate in acest caz. Ma refer La M346 si Kai T50.

    Deci care ar fi concurentii subsonici/transonici? Tot Hawk?

    • Yak-130,Aero L-59 Super Albatros sau Kawasaki T-4 . :)
      Eu cred ca tot Hawk e favorit .

  • Mai e ceva ce nu mi-e clar... De pe Wiki:

    "20 originally ordered and delivered from 2000 to 2002, 2 added in 2004 to replace 155202 and 155216 lost in crashes. 11 with 2 CFFTS and 9 with 419 squadron"

    rezulta ca majoritatea celor 20 de Hawk-uri sunt mai noi de 15 ani!
    Nu era mai interesanta o modernizare si aducerea carlingii la nivel compatibil F35? Asa de repede si-au epuizat resursa de vor sa le schimbe?

    Sau contractul de achizitie este prevazut sa produca efecte dupa 2020?

  • FA-50 ar putea fi avionul de care are nevoie Canada.Eu as opta pentru el, acesta fiind poate cel mai apropiat avion de F35.
    IAR99 se afla la mare distanta de aceasta versiune a lui T-50.
    FA-50 ar putea fi inlocuitorul lui MIG21 LANCER, mai ales pentru misiunile de politie aeriana.

    • JF17 ar fi un bun inlocuitor al lui MIG21, fiind mai bun decat T-50, iar chinezii ar fi incantati sa il vanda la pachet cu un offset substantial .

      • Chinezii sunt gata sa investeasca peste tot in lumea asta. Sa nu uitam ce relatii bune am avut cu ei si ce praf au fost politicienii nostri cand s-au indepartat de ei asteptandu-se numai la investitii occidentale.

      • Romania inedit pe ce te bazezi ca JF 17 este mai bun decat TA 50? ca eu ma indoiesc de acest lucru.....

      • Romania inedit pe ce te bazezi ca JF 17 este mai bun decat TA 50? ca eu ma indoiesc de acest lucru..... nu prea se pupa cu ce stiu eu, TA 50 are un motor downgradat un pic fata de Gripen iar acest motor este extraordinar de fiabil

        • Ma bazez pe faptul ca TA 50 a fost gandit de la inceput ca un avion de antrenament supersonic, in timp ce JF-17 a fost gandit ca un inlocuitor de MIG-21 si avion de patrulare aeriana .

          • FA-50 este realizat recent , a fost gandit ca un avion pentru misiuni de politie aeriana, si este echipat cu tehnologie de top.

          • Nu uita ca in spatele TA 50 este Lockheed Martin care are o expertiza uriasa in domeniul avioaneleor de generatia a 4-a si a 5-a asa ca are toate sansele sa fie mai bun ca si JF 17 si nu uita ca motorul de pe JF 17 este RD 93 - derivat din RD 33 de pe MIG 29 motor care scoate mai mult fum si care are o resursa de viata mai scazuta.

Recent Posts

Hanwha Aerospace caută să obțină un sprijin mai extins în industria de apărare pentru modernizarea securității României

Hanwha Aerospace intenționează să înființeze în România un hub industrial pentru Europa, cu scopul de…

1 week ago

Acord de cooperare în domeniul apărării între România și Republica Coreea semnat, în premieră, la Seul

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat marți, 23 aprilie, împreună cu omologul său coreean,…

1 week ago

Bulgaria ar putea aloca 2,5 procente din PIB către Ministerul Apărării

Parlamentul Bulgariei dezvate ambițiosul plan de creștere a bugetului Apărării la 2.5% din PIB. Ministrul…

2 weeks ago

Rostec lucrează la un nou sistem mobil aruncător de proiectile incendiare

În viitorul apropiar, promit cei de la Rostec, miltiarii ruși vor fi dotați cu un…

3 weeks ago

Posibilă dronă maritimă recuperată din apele teritoriale ale României

În cursul serii de joi, 4 aprilie, nava de căutare-salvare Artemis a Agenției Române de…

4 weeks ago

China va dezvolta avionul J-15 într-o versiune pentru război electronic

Televiziunea de stat chineză a anunțat recent că se lucrează la dezvoltarea avionului multirol de…

4 weeks ago