Calypso, nava de cercetare ştiinţifică - Montreal 1980

Calypso, nava de cercetare ştiinţifică – Montreal 1980

Calypso, celebra navă ce cercetare a căpitanului Jacques-Yves Cousteau, va avea parte de o nouă viaţă la 20 de ani după accidentul din Singapore.

După ce s-a căutat posibilitatea unui nou viitor pentru nava emblematică a căpitanului Cousteau din Monaco, în sfârşit s-a găsit o soluţie!

Francine Cousteau, preşedinta organizaţiei înfiinţate de căpitanul Cousteau, s-a luptat timp de douăzeci de ani pentru a salva nava Calypso.

Societatea Cousteau a cumpărat nava de la Loel Guiness pentru a o transforma într-o reprezentare vie a ecologiei străbătând oceanele lumii.

Mii de fani din întreaga lume au contribuit moral pentru ca nava să fie renovată, dar de-a lungul a douăzeci de ani, din cauza costurilor ridicate, acest lucru a fost imposibil.

Într-un final, Societatea Cousteau a reuşit să adune un grup de sponsori internaţionali foarte motivaţi şi generoşi, ale căror obiective erau compatibile cu ale Societăţii.

La sfârşitul primului trimestru din 2016, Calypso va putea pleca din portul Concarneau şi-şi va începe noua viaţă.

În plus faţă de carena veche şi echipamentele existente, navei Calypso i se vor instala două motoare Volvo Marine care au fost cumpărare în anul 2009.

Francine Cousteau a declarat:

“Când Calypso se va întoarce în Mediterana, va fi propulsată de cele două motoare noi şi va naviga aşa cum a fost dorinţa Căpitanului Cousteau. Sunt extrem de fericită să pot anunţa această veste, după 20 de ani de luptă cu diverse ghinioane şi adversităţi. Le sunt recunoscătoare tuturor celor care ne-au ajutat şi-i invit să ni se alăture pe toţi cei care ne împărtăşesc bucuria. ”

Sursa: Cousteau

Două vorbe despre Calypso

Nava pe care am visat-o mulţi dintre noi la fel de des precum navele din Star Wars, a fost lansată la apă în 1942 şi un an mai târziu a fost recepţionată.

În original, Calypso a fost dragor construit în SUA pentru Marea Britanie în cadrul acordului lend-lease.

Până în 1944 a servit în Marea Mediterană, cu baza la Malta, sub numele HMS J-826, iar din ’44 a fost reclasificată ca BYMS-2026.

Cumpărată după război, a fost transformată pentru a transporta mărfuri şi după o foarte scurtă carieră nava a fost achiziţionată de milionarul Thomas Loel Guinness care a închiriat-o lui Jacques-Yves Cousteau pentru suma modică de un franc pe an.

Din acest punct, Calypso devine acel Calypso!

 

Todor Ciupe