Cabina avionului IAR-111 Excelsior a fost trimisa de ARCA la Cluj Napoca pentru a fi expusa in incinta Aeroportului International Cluj Napoca. Cabina va fi expusa timp de mai multe saptamani, alaturi de machete avionului IAR-111.
Evenimentul este sustinut de iQuest, sponsorul ARCA.
ARCA expune cabina avionului in aeroportul de la Cluj, dar refuza sa publice cateva poze cu structura completa a avionului, inclusiv cabina acestuia atasata, argumentand printre altele ca altele sunt prioritatile si e mult prea complexa dezvoltarea lui. Acum motorul e prioritatea. Asa o fi, dar 5 – 6 poze nu cred ca le dezvaluie vre un secret industrial de produztie sau ceva important ce vor sa tina ascuns neaparat. Eu cred ca mai degraba dezvaluie faptul ca la avion bat pasul pe loc de cand au testat cabina pe mare. Pacat…..plecasera ca o speranta mare, dar usor usor se transforma intr-o dezamagire pe zi ce trece!
Cezar, si prioritatile au prioritati.
@ Cezar – in industria aeronautica este multa inginerie, indiferent ca te apuci si faci un prototip functional ca si ARCA sau un produs de serie. Aici nu prea merge cu “trial and error” aici totul trebuie ca sa functioneze din prima, altfel se lasa cu falimente sau chiar victime.
Trebuie ca sa fii consecvent si trebuie ca sa astepti dupa rezultate, nu merge ca si la o asfaltare in data X si ora H totul este pregatit si gata de a fi utilizat.
Bun bun, dar de avionul in cauza nu s-a mai auzit absolut nimic de 2(doi) ani!
Cat despre motorul ala Executor, ARCA zice ca inca nu au inceput testarea. IN schimb aduna bani din donatii si tot spun ca intai constuiesc nustiu cate prototipuri ale acelui motor. Mie mi se pare stupid. Cum naiba sa construiesti 10 bucati din acelasi motor fara sa faci macar un singur test?
Sa zicem ca iti construiesti o bicicleta. Dupa ce o construiesti ce faci? O incaleci si faci o tura scurta sau mai construiesti inca 10 exact la fel dupa care vezi daca merge?
Eu eram un mare sustinator al lor, dar se pare ca incepe sa puta a PR si machete nefunctionale facute cu singurul scop de a arata dragut si de a aduna bani din donatii si sponsorizari.
Sper din suflet sa nu fie asa, dar din cate vad eu cam asta este.
Unu, nu pot sa iti spun decat ca in perioada de pana la finalul anului acesta vor veni vesti noi.
Portalul nostru nu o poate lua inaintea comunicatelor oficiale.
Daca zici tu ca nu e cum zic eu si chiar ai ceva informatii din interior, nu pot decat sa ma bucur 🙂 Adica na, poate tu ii cunosti personal si stii mai bine ce progrese au inregistrat din spatele usilor inchise.
M-as bucura enorm sa vad ca reusesc in ce vor sa faca.
Daca zici ca nu e inca o scamatorie financiar-mediatica te cred pe cuvant si stau linistit 🙂
La scamatorii nu ma pricep, dar am vazut ca ARCA nu “doarme”.
Asta e important. Mersi de stire 🙂
Asa o fi, dar sa postezi cateva poze cu structura avionului, la stadiul la care este ea in momentul de fata, la aproape 2 ani de zile de cand nu ai mai postat/spus nimic in legatura cu el, nu-i asa greu. Poate doar daca nu prea ai ce arata….. In rest no coment. Sper sa fie mai bine pentru ei de acum incolo!
Cezar, ARCA are mai multe proiecte la care se lucreaza si sa nu crezi ca au personal numeros precum NASA, ESA, JAXA, etc.
arata ciudat. pe unde se uita pilotul sau doar instrumental?
are you f…ing kiddin’ me? Alea-s hublouri de aeronava supersonica cu cabina presurizata? Chit ca poza e naspa si pixelata ca naiba, au apucat sa puna pe net poze de calitate mai buna.
http://www.evz.ro/typo3temp/pics/cabina2_2d1c16e84c.jpg
Tot ce fac astia de la ARCA n-are nimic in comun cu aeronautica, sunt simple movie-props din fibra de sticla care imita atat cat se poate niste structuri aeronautice reale.
Ia uitati-va mai jos cum prinde toata lumea normala hublourile unei aeronave presurizate:
http://static.businessinsider.com/image/51e8587869beddcb6d000002/image.jpg
http://img.scoop.co.nz/stories/images/0612/ac38f6670e9978ec9467.jpeg
http://d1jqu7g1y74ds1.cloudfront.net/wp-content/uploads/2010/03/4454922272_bbf563967c_o.jpg
Ati ghicit, la interior pentru ca presiunea excedentara din interiorul fuselajului sa apese in sensul fixarii hubloului pe structura. Evident, inventatorilor nostri li s-a parut banal si au ales solutia fixarii hublourilor la exterior astfel incat diferenta de presiune sa aiba tendinta de a smulge hublourile din structura. Bine ca nu are roti ca probabil le faceau patrate.
La ARCA se lucreaza pe principiul „crede si nu cerceta”..nu cred ca vrei sa sti ce patesc Toma Necrediciosii :))