Compania cehă Aero Vodochody a obținut un contract pentru repararea și modernizarea avioanelor L-39ZA Albatros aparținând Forțelor Aeriene Bulgare.
L-39ZA este un avion reactiv destinat misiunilor de antrenament și de atac ușor.
Avionica de la bord, din era sovietică, va fi înlocuită cu aparatură modernă occidentală. Astfel, echipamentele penrtu navigație, comunicații, identificare și înregistrare de la bordul avioanelor bulgărești L-39ZA Albatros vor fi modernizate.
De asemenea, motoarele Safir vor fi recondiționate.
Pentru început, contractul prevede repararea și modernizarea a două avioane L-39 care vor sosi în Cehia luna aceasta, iar întoarcerea acestora în Bulgaria este planificată pentru anul 2024.
După reparare și modernizare aceste avioane vor fi garantate pentru exploatare timp de șapte ani și jumătate sau o mie cinci sute de ore de zbor.
În prezent, Forțele Aeriene Bulgare operează șase avioane tip L-39ZA Albatros găzduite de Baza Aeriană 12 Dolna Mitropolia.
Despre programul românesc de modernizare a avioanelor IAR-99 Standard, la fel ca și despre programul de achiziție a corvetelor și modernizare a celor două fregate… ar fi pierdere de timp să mai vorbim.
Românii au demonsrat din nou seriozitatea caracteristică.
Ne batem joc de noi cu foarte multă abnegație.
Ăsta ne este nivelul.
Iulian Iamandi
La noi iar99 a fost sabotat in permanenta. Mai întâi Secu, mafioții și psdistii au “rezolvat” exportul aparatului in Singapore, Orient și Africa, după care au avut grija sa distrugă toate fabricile de componente și în final să îl tragă pe linie semi-moarta. Cum e posibil sa mai avem doar 18-19 aparate, dintre care mai funcționau bine doar 8-9 ?
Și pt cine nu știe despre l 39 românești. https://l39zaroaf.wordpress.com/
Compania ceha, controlata de unguri…
Nu a sabotat nimeni, astea sunt bazaconii. Ba chiar s-a făcut și iar 109 Swift cu israelienii. La noi e mereu teoria conspirației, ne sabotează dușmanii, ca na, producem cel mai bun armament din lume. Am produs armament prost. Mult și prost.
Și punctual – crucisatorul ușor Mărășești, ca inițial asa era, o nava deja depășită când a fost produsa. Iar 93, cu motoare depășite, TR 85, care era ceva mai răsărit ca tr 580, dar tot un tanc foarte depășit, l-au mai îmbunătățit cu un 30 cp, capcane termice și proiectile sabot. Iar 317, proiect interesant, fără pic de protecție, unu a și fost găurit cu 7,62 la Revoluție.
L-ai văzut la Mz Aviației? E o glumă ca elicopter de atac.
În rest, putea fi un demonstrator și cu experiența acumulată să se încerce altceva.
* iar 93, ** l-au mai stabilizat
Pai daca iar99 nu a fost sabotat atunci de ce ne mai exista posibilitatea de producție? De ce nu s-au construit macar încă câteva în anii 90? De ce nu a fost exportat, ofertat serios unor țări din lumea a treia macar? De ce procesul de modernizare treneaza atât de mult?
Păi cred că unii au fost interesați în exclusivitate de propriile buzunare, nu de țară și armată.
Unul din motivele pentru care la noi merge greu cu inzestrarea este ca se insista cu fantasme de genul sa fie “produs in tara”. In stadiul actual al industriei romanesti lucrul asta nu mai este pur si simplu posibil pe termen scurt-mediu. Singurul fel in care putem avansa ar fi cumpararea de proiecte “la cheie” si pregatirea unei industrii care sa fie capabila sa scoata ceva in acord cu timpurile moderne in sa zicem vreo 10 ani de acum incolo.