Conform publicatiei greceşti eKathimerini, Grecia ar putea vinde câteva din avioanele F-16 vechi bulgarilor iar în locul acestora doreşte să închirieze de la americani avioane de acelaşi tip, dar noi.
NATO a cerut Bulgariei încă din luna Februarie să îşi modernizeze capabilităţile forţelor aeriene, iar în urma acestei solicitări bulgarii au deschis negocieri cu Atena pentru achiziţia a şase – opt avioane F-16, precizează sursa.
Aspectul a fost discutat pentru prima dată în luna Martie, în cadrul unei întlâniri între miniştrii Apărării bulgar şi grec.
Între timp, Atena a obţinut un răspuns pozitiv din partea Washingtonului.
Deja există un precedent, Portugalia efectuând vânzarea a 12 avioane F-16 către România în Octombrie 2013 pentru suma de 880 milioane de dolari. Zice sursa grecească.
Forţele Aeriene Elene doresc să închirieze avioane F-16 Block 52, însă SUA nu şi-a dat acordul faţă de această variantă.
Sursa: Focus-Fen
trebuie sa razi la stirea asta – grecii vor sa inchirieze avioane noi si sa le dea pe cele vechi la bulgari – pai de ce nu ar inchiria bulgarii direct avioane noi de la americani, skip the middleman?
pai e o explicatie – sfanta shpaga –
comisionul, parandaratul etc
trebuie middlemanul ca sa iasa circuitul
Deci cine zicea acu ceva vreme ca Bulgaria va lua Gripen? :))))))
@ George Visan – deci asta este una din variantele luate in studiu cu F 16.
Ca aceasta varianta are sanse mari sa se concretizeze este adevarat – totusi daca este vorba de second hand-uri se vor tzepui si vecinii nostri.
In orice caz cam dubioasa dorinta grecilor de a inchiria alte F 16 dupa ce si le vand pe ale lor….parca ei de abia isi reveneau dintr-o recesiune majora.
de ce dubioasa ? daca scapa de block 30 din 1988, si primesc block52 cu rezervoare conforme ca sa ajunga bine in cipru cum era ultima comanda ?
plus ca daca te aliniezi cu toate la block 52, e mai simplu cu mentenanta, stocul de piese local, upgrade si tot ce mai tine de viata avionului
si de viata pilotului mai simplu, si de cea a tehnicului, daca au certificari separate pentru 30 si 52
Asa cand ai o daravela care necesita f16, trebuie imperecheati pilot de 30 cu avion 30, sau 52 cu 52, trebuie sa fie disponibile din ambele categorii
Daca ii uniformizezi pe toti la 52, e mult mai simpla viata pentru toata lumea
Si daca avion nou e mai bun decat unul din 1988
si daca block52 face tot ce face si block30 plus ceva deasupra,
In plus 52 e inca pe linia de fabricatie, inseamna ca si gasesti mult mai usor piese pentru el decat la cel cu 35 de ani in spate
Adica nu cred ca ar fi deloc rea combinatia grecilor
@ Paul – daca te uiti la dotarea Greciei o sa observi un numar de avioane mult mai mare decat la majoritatea tarilor NATO cu aceleasi populatie.
Asta vine 1. Din faptul ca sunt in granita cu Turcia
2. Fiindca Grecia vrea sa aiba o armata bine dotata – ceea ce nu tine cont de situatia lor macroeconomica – deci nu stiu cat de sustenabil este ca sa ai Mirage 2000 in flota, F 16 mai multe generatii, F 4 Phantom, A 7 Corasir ( pe asta cica sunt in curs de retragere).
Uniformizarea este una, faptul ca isi mentin numarul de aparate prin achizitii noi (din banii cui) este dubios in conditiile actuale.
Marius da aia clar ca sunt “supradimensionati”, aviatia si marina si din cauza de jde mii de insule si insulitze locuite doar de pescarusi, si in plus si cipru
Dar voiam doar sa zic, ca nu e o idee rea sa scapi de cele vechi sa iei din cele noi 🙂
Cu alealalte, f4 de exemplu – nemtii cred ca au oferit la prieteni aproape de-a moaca, pana la urma le-au retras pe ale lor la muzee, sau sunt tinte aeriene, nu cred ca se pune problema sa gaseasca grecii vreun cumparator la ale lor
Pe cand la astea dupa precedentul nostru cu f16 MLU portugheze, full options si cu scaune de piele, ca noi, carte tehnica, fara accident, motoare care nu consuma un gram de ulei, un singur proprietar in statele unite si unul singur in portugalia, kilometrii verificabili la reprezentanta etc – dupa un pic de polish se pare ca mai ies niste bani
Daca iti gasesti fraierul, why not, asta voiam sa zic
Nu degeaba vroiau unii sa ne uneasca pe sfarsit de seecol XIX. Si ei gandesc cam ca noi doar ca folosesc mai multi “tttttt” si “…ski” in vorbire.
Bulgarii nu sunt atât de proşti ca românii să cumpere un avion vechi şi slab. Vor cumpăra F 15, un avion mai bun decât F 16 achiziţionat de români.
Pe ce te bazezi matale cand o dai inainte cu F 15 in Bulgaria cand state mult mai bine situate financiar nu au cumparat F 15 din motive de cost?
Avionul cumparat de romanii cei prosti o fi el vechi dar nu si slab.