Scurt dar la obiect: vecinii şi prietenii noştri ucraineeni au dat cu dânşii în.. nisip! Le-au vândut irakienilor BTR-4E cu defecţiuni la sistemul de control al tunului! La 62 de bucăţi…
Râdem, noi, râdem, dar contractul e pe 2.4 miliarde de dolari contra a 420 de ţestoase şi ceva An-32B.
Sursa: RIA Novosti
pfff… da’ frumos mai e animalu asta!
E mai frumos decat TBT… asta… SAUR… asta… Iveco al Romaniei? 😛
ăsta-i ca bancul ăla cu întrebarea la Radio Erevan – care-i cel mai frumos oraș din lume? 😀
… care e?
Un ascultător întreabă: care e cel mai frumos oraș din lume?
Radio Erevan răspunde: cel mai frumos oraș din lume este, bineînțeles, Erevan.
Un alt ascultător întreabă: de câte bombe atomice e nevoie pentru a distruge cel mai frumos oraș din lume?
Radio Eravan clarifică: cel mai frumos oraș din lume este Moscova.
daaa, e mai frumos si mai exotic; conservele astea rusesti sau ucraineze au mereu niste linii absolut neasteptate! nici un unghi nu-i egal cu altul 🙂
(poate doar de la stanga la dreapta, uneori 😀 )
Irakienii au descoperit pe pielea lor ca au facut alegerea corecta!… :))
Ce bine i-ar fi prins si Moreniului un contract de 2,4 mld.$!
Au aratat la “Ora de business” ca cei 300 de angajati ai UA Moreni sunt in greva, deoarece de 2 luni nu si-au mai primit salariile, si acelea reduse la 75%.
Prototipul TBT e in curs de finalizare, ei sperand sa-l termine pana la sfarsitul anului … si daca s-ar produce, s-ar crea 3000 de locuri de munca.
Sau poate asteapta sa inchida Moreni ca sa preia Iveco facilitatea la pret f. mic si sa produca ei TBT-ul?
Revin, de fapt contractul ucrainenilor era al nostru, Moreni fiind primii vizati de delegatia irakiana.
As vrea si eu sa stiu de ce nu s-a incheiat contractul si daca refuzul a venit din partea romana, asa cum se zvoneste. Ce bine ne-ar fi prins 2 mld $, sa producem Saur1 sau 2 si apoi sa fie bani la greu pentru proiectul TBT!!??
Marius Z., intra pe Resboiu cel Bătrân, pe wordpress si ai sa gasesti mai pe la inceputul existentei lui niste informatii legate de contractul acesta. Din ce imi amintesc, primisem acordul jurnalistei Oana Dobre pentru a reproduce din anchetele pe care le-a desfasurat prin industria militara si exporturile de gen. Sunt si numele celor vinovati pe acolo.
Ok, mercic!
La noi s-au certat pe spaga, altfel acuma la Moreni nu se soma .
Bre, “partea cealalta” sunteti complet pe langa subiect.greva ce vedeti nu e greva. ha,ha,ha!nu m-am putut abtine.mi-am adus aminte de “Saur nu e Saur si TBT-ul prezentat nu e TBT-ul nostru”.am ras cu lacrimi.as fi completat eu: … si nici BSDA 2012 nu a avut loc.articolele sunt de foarte multe ori scrise pompieristic si in goana dupa cetitori.un exemplu ar fi articolele in care era specificat ca fiind sigura prezenta TBT-ului la Expomil 2011.
Dar sa revenim la greva:
este un episod din lupta inceputa acum 2 ani intre Moreni(directori, sefi de sindicate si oricine ar putea capusa UAMoreni) si UTI. O lupta intre proiecte.acest lucru insemnand de fapt o lupta pt desemnarea celui ce va decide colaborarile,participantii in proiect, deci rost de comisioane.
-Saur 3 – proiectul Moreniului ( o hidosenie din punctul meu de vedere).aici Moreniul (Romarm) taia si spanzura, decidea colaborarile.a murit la stadiul de mock-up
-TBT 8X8 – In acest nou proiect, UTI e Coordonator de Proiect.intelegi cine decide aici ce si cum?UTI si alti apropriati ai fostilor…Moreniul e doar integrator.cineva se zvarcoleste in chinuri pe acolo.cineva de acolo si din noii veniti
-pt acest nou proiect ( in colaborare cu UTI) s-au alocat 2 milioane de lei
-propunerea este sa se construiasca un transportor in colaborare cu Iveco.acuma, Iveco SuperAV este un transportor testat balistic, cu un grad de protectie 4 Stanag (cel mai bun din bransa), un bun inotator (pe o mare da gradul 2 spre 3),avand f.f. bune performante off-road si participa la USMC Personnel Carrier Programe. NU cum s-a spus.ca e un produs netestat si slab dezvoltat si italienii il vor testa pe banii nostri.daca cineva se asteapta la ceva fonduri de… “sustinere” spunand asemenea prostii se inseala.tot atata va avea in buzunar.Dar, daca se schimba proiectul si se merge iar pe Saur 3….pai cineva cu siguranta v-a trebui sa raspunda pt vietile soldatilor pierdute datorita unei protectii mai slabe.deoarece Moreniul nu va produce niciodata un produs la nivelul SuperAV,Boxer,Patria,Piranha,Pandur. nu are cum.sunt la ani lumina de ceilalti si niciodata nu a construit ceva nou.doar licenta dupa btr-urile rusesti.deci abia cu Saur 3 vorbim de fonduri pt cercetare-dezvoltare (apar suspiciuni de frauda) si nici in 10 ani nu vor ajunge la nivelul celor mentionati mai sus.Ca tot am vorbit de Boxer….nu e amfibiu si e foarte greu fata de gradul de protectie oferit.nu exista motive pt a fi luat in calcul.
dupa cum am zis, greva nu a fost greva.ci momentul in care se atrage atentia asupra subiectului si se arata ca exista un proiect (Saur 3) dar nu se doreste dom’le sa se dea de lucru romanilor ci sa se ia pe comisioane de afara.nu se doreste sa se dea de lucru romanilor…hmmmm…caror romani?ca saracii aia care au iesit la “greva” iau aceeasi bani…si cu Saur 3 si cu TBT 8X8.dar cum ii putem manipula sa iasa la greve, la proteste?ii saracim ca atunci nemultumirea e mare.dupa cum au spus….nu si-au luat salariile de 2 luni.guvernul s-a schimbat luna trecuta deci erau cu salariile cam la zi.nu s-au dat salariile…avem nemultumire…se iese la greva…si apar salvatorii care vor da de lucru romanilor bre, si nu imbuibatilor din occident.Concluzie:
cine vor avea de suferit?soldatii si familiile lor
Nu am nimic cu Iveco, dar mi-e teama sa nu fie o preluare la pret minim a UA Moreni de catre Iveco, prin niste comisioane grase.
Acum, ca-i Saur 3 sau Iveco Super-AV, doar sa fie bun pentru soldatii nostri si sa fie integrat si cu componente produse cat se poate la noi in tara (un minim de 30%). Daca tot ia Iveco facilitatea, sa investeasca tehnologie si sa creeze alea 3000 de locuri de munca sau cate or fi in schimbul contractului de productie pentru fortele terestre a TBT-ului. Si as merge pe un actionariat 50% Iveco/50% restul sau 51% Iveco 49% restul + niste clauze prin care sa ne asiguram ca investititia este pe minim 15-20 de ani la noi in tara.
Imi este clar ca toate firmele de stat, daca nu sunt privatizate cel putin partial si raman in patrimoniul statului, nu au sanse sa supravietuiasca si sa se tehnologizeze, fiind capusate la maxim.
teama de o eventuala preluare a UA Moreni?pai sa ne gandim ce a scos industria de aparare (actionar statul roman,vezi Saur 1 si 2) si ce produc Bae Systems,LM,General Dynamics si multi,multi altii care sunt companii private.aaaa, stiu! pai ar trebui ca statul roman sa bage miliarde in cercetare timp de vreo 10 ani si sa speram ca intr-un final vom avea produse competitive.rezultatul azi-o armata slab dotata.intreb si eu: pana in ’89 cand aveam cercetare, de ce nu reuseam sa producem la nivel occidental? si atata timp cat politicul va controla aceasta industrie va fi o buna sursa de venituri pt cei aflati temporar la putere. pe cand o companie privata se va bate sa produca si sa exporte daca decidentii nostri nu vor dori acele produse.vor investi si in cercetare.
ar trebui sa renuntam la sloganul “noi nu ne vindem tara”.acoperiti de acest indemn au furat-o ai nostri iar industria e la fier vechi si specialistii plecati afara.Romarm-ul e pe lista de privatizare sau ma rog, sa aiba manager privat.ar insemna ca politicul sa nu mai aiba controlul si daca citesti interviul cu un anume deputat( a fost postat link-ul) in care da de pamant cu noua arma de asalt si vizitele conducerii Romarm in strainatate vei vedea ce ii doare mai mult. o spune cu gura lui: nu avem nevoie de manager privat la Romarm.
Cei care deja cer plecarea Iveco (cand nici nu sunt prezenti) sa dea bani din propriul buzunar pt R&D unui produs 100% romanesc.si daca nu e la nivelul occidentului…trasi in teapa 🙂 🙂
MCM, am spus “teama sa nu fie o preluare la pret minim a UA Moreni”. Sunt pentru privatizarea a ceea ce a ramas din firmele din industria de arme, altfel nu se va termina cu capusele!
In rest, banuiesc ca au probleme cu implementarea TBT pornind de la Saur 3, ca 2 milioane lei pentru cercetare este o suma infima.
Intr-adevar, Iveco ar fi o solutie cu rezultat mult mai rapid decat sa se mai dea cu capul de pereti 1-2 ani sa rezolve problemele conceptului Saur3, odata ce au primul prototip, fara a avea garantia reusitei. Doar sa faca privatizarea ca la carte! Asta e tot.
despre privatizare a Romarm s-a discutat cu FMI. ne-au cerut-o iar noi am spus nu, noi vrem manager privat.Iveco si o posibila preluare a UA Moreni e asa… o chestie data la plezneala, sa fie totul mai apocaliptic, aducem in mentalul colectiv balaurul vestic care ne inhite economia.sincer sa fiu, ma asteptam sa apara cineva care sa spuna ca UTI vrea sa preia Moreniul ca doar UTI e balaurul de serviciu care vrea sa inghita industria de armament romaneasca, cei care lovesc sistematic in aceasta companie evitand sa pomeneasca de faptul ca e partener agreat LM in Romania,creste nu doar pe contracte interne dar si in Bulgaria,Polonia,etc iar activitatea UTI din industria de armament inseamna actionariat si management (deci control) romanesc
polonezii au facut cu licenta de patria un biznis bun zic eu, e manufacturat in polonia si e si ok ca tehnologie, poate copiaza si politrucii nostri ceva de la polonezi – rosomak polonez licenta patria face treaba buna in afganistan
la 600 de bucati manufacturate clar poti cumpara o licenta si faci ceva de calitate si tii si industria locala in paine
si transportorul polonez “local” zubr – bazat pe Iveco eurocargo care e manufacturat tot in polonia – alt exemplu ca poate trai si industrie locala ajutata de comenzi de armata, si sa si scoata o chestie competitiva
Polonezii au trecut si peste perioada asta mult mai lin – au crescut cu aproape 4% cand noi am cazut in nas cu 8%, demoland tot ca doar “dezvoltarile imobiliare” si vanzarile pe credit in supermarket aduc prosperitate la 20 de milioane de oameni
asa ca nepriceputul – polonezii au facut o afacere buna cu licenta lor de patria amv
e si manufacturat local, si isi tin in paine industria de aparare, si au si un transportor de calitate (de care sunt multumiti in afganistan), si un contract bun care le permite sa mai mearga la cate o licitatie prin alte tari cu rosomak-ul lor, si sa se echipeze cu au nevoie din alte parti pe transportor
si celalalt polonez in fabricatie – Zubr – ca e vorba de Iveco, asta e bazat pe Iveco eurocargo, care e manufacturat tot in polonia
Ambele sunt exemple bune ca poti avea si dotare cumsecade la armata, si industrie de aparare cu putin ajutor de la stat
Ai nostri parca sunt preocupati repede sa ia comisionul si pa – ce sa mai creeze niste slujbe in industria de aparare si in industria orizontala
Si mai sunt si lacomi dupa una si alta .
“MCM says:
May 24, 2012 at 12:53 pm
Bre, “partea cealalta” sunteti complet pe langa subiect.greva ce vedeti nu e greva. ha,ha,ha!nu m-am putut abtine.mi-am adus aminte de “Saur nu e Saur si TBT-ul prezentat nu e TBT-ul nostru”.am ras cu lacrimi.as fi completat eu: … si nici BSDA 2012 nu a avut loc.articolele sunt de foarte multe ori scrise pompieristic si in goana dupa cetitori.un exemplu ar fi articolele in care era specificat ca fiind sigura prezenta TBT-ului la Expomil 2011.”
“Ceilalti” vor trage perdeaua in curind. La doua articole copiate din ziuaveche.ro si unul de la neamtu tiganu/zi nu mai plac decat aliasurilor lor cu care isi comenteaza singuri articolele. Iar cand si celalalt va termina cartile din care copiaza multumind unui bun prieten imaginar (probabil bibliotecarul care i le imprumuta) vor abandona blogul ala… apropos de ce au scris si rumania si romania military? Nu sunt siguri cum se zice corect? Daca il vor mai parasi multi si va ramane singur va fi foarte ocupat sa isi comenteze singur cu mai multe nume cum o face de obicei si repete greselile de la un nume la altul. A vazut ca voi aveti succes cu dronele, separat pe portal si acum scriu si ei. Sunt singurul care se prinde de nesimtirea astora? culmea a mai pus si articol cu autorespectul fata de cunoasterea limbii romane, el ala care nu o cunoaste de nicio culoare.Ati vazut si faza cand a zis ca pusca asta noua are mira reflex pe ea si dupa ce l-a corectat un tip si-a sters din articol. Vorba ta MCM oamenii din “partea cealalta”, ca sa nu se supere cineva daca mai scriu o data situl lor, oamenii sunt complet pe langa subiecte. Nu e de ei si mai si mint ca sa atraga cititori. zici ca ma uit la televizor cand intru pe acolo, asa ma simt.
Greuceanu, abtine-te de la comentarii de genul asta. Chiar nu ne este de folos redeschiderea conflictului. Ai grija!
Este o uriasa iresponasibilitate din partea oficialilor romani daca au refuzat un asemenea contract.Nici nu imi vine sa cred ca este posibil sa dai de buna voie cu piciorul la atata amar de bani.
Pai s-au certat care sa ia spaga mai repede .
Astia sunt obisnuiti sa ia, nu sa dea ca sa capete contracte .
daca a fost parndaratul insuficient…..
da..mare pacat.