CATOBAR pentru Brazilia

Guvernul frencez si DCNS au urmarit cu atentie intentiile Braziliei in ceea ce priveste portavioanele si, desi la acest moment Brazilia are un singur portavion, São Paulo, fostul Foch al Marinei Frantei, revitalizat, acesta este totusi este destul de vechi avand aproape o jumatate de secol de navigare, iar brazilienii sunt interesati de achizitia unor nave noi.

Pe 18 Octombrie, Ministrul brazilian al Apararii a spus in cadrul vizitei sale la Paris ca tara sa studiaza nevoia de a construi un portavion: “This will be an aircraft carrier, which ideally will built in Brazil, with the import of some technologies. “

Mai exact Brazilia planuieste constructia a doua portavioane cu propulsie clasica.

Acest fapt, deschide noi perspective pentru Rafale…

Dar, sa o luam ceva mai de dinapoi: Franta ajuta deja Brazilia la construirea primului submarin nuclear de atac ce va fi propulsat de un sistem atomic national pe care brazilienii il construiesc cu ajutor francez. De asemenea, Franta a vandut Braziliei patru submarine de atac cu propulsie conventionala. La Paris, este asteptata o decizie din partea Braziliei, in doisprezece pana la optisprezece luni, iar problemele leagate de bugetarea fondurilor necesare nu este vazuta ca un inconvenient, deoarece se considera ca Brazilia are nevoie de sa continue modernizarea fortelor armate, datorita ambitiilor sale strategice.

Revenind la Rafale, Franta inca insista pe tema vanzarii de astfel de avioane in Brazilia, surse din industria franceza estimand ca marinarii au preluat controlul si initiativa apararii Braziliei: “They are the ones who understand that Brazil wants to change in size by acquiring SNA and aircraft carriers.”

Indecizia Fortelor Aeriene Braziliene pentru achizitia de Rafale ar putea fi depasita, dat fiind ca avionul francez este disponibil nativ si in varianta ambarcata pe portavion.

Desigur, mai exista si competitorul F-18, dar cam atat, deoarece Gripen NG navalizat… exista doar in vorbe.

Sursa: Le Point