Criza economică forţează guvernul Braziliei să aleagă în cadrul programului FX-2 pentru dotarea cu avioane de luptă multirol oferta cu preţul cel mai mic, în detrimentul citeriilor tehnice.
Această schimbare favorizează avioanele americane de tipul F-18 Super Hornet.
Brazilia doreşte să achiziţioneze treizeci şi şase de avioane multirol, iar oferta americană cu Super Hornet la un total de 5.7 miliarde de dolari este mai ieftină decât cea franceză cu Rafale care ar costa 6.2 miliarde de dolari.
Despre Gripen, cică înainte era mai scum dar acum este ieftin. (Mă uit cruciş, nu e nimic concret.)
Dar, cea mai cea veste e că Brazilia nu exclude posibilitatea de a cumpăra avioane Mirage 2000 aflate în uz prin Emiratele Arabe Unite.
P.S.: O altă ştire proaspătă anunţă că Brazilia deţine muniţie doar pentru o oră de război.
Sursa: Aereo
Ehe, asta da răsturnare! Că orientarea madamei Dilma Rousseff către americani şi zbaterile Boeing le-am remarcat de la înscăunarea-i.
Nu, nu încercaţi nici măcar cu acatiste. F-16 vor rămâne.
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
Mirage 2000 este un aparat bun, chiar daca este SH.Cred ca este foarte bine intretinut atat de personalul de logistica, cat si de clima specifica EAU, calda si uscata,care nu il corodeaza.Sa fie aceasta reorientare a brazilienilor, spre Mirage, facuta la sugestia francezilor, care incearca sa le vanda si arabilor, aparatul Rafale?
Cred ca e vorba doar de costuri, iar pentru brazilieni Mirage 2000 este un avion cunoscut.
Optiunea asta chiar poate fi una buna, in ceea ce-i priveste.
Insa, cine stie? Poate ca ai dreptate si au facut vreo intelegere cu francezii in privinta asta.
Ramane de vazut daca va ceda Rousseff in fata americanilor.
Treaba e ca alea ale Unitilor au un grad foarte mic de comonalitate cu cele frantuzesti (si implicit cele braziliene care din cate stiu eu sunt luate in leasing de la franceji). Deci e foarte posibil ca afacerea sa nu fie chiar atat de buna…
Dassault, care este în negocieri înaintate cu EAU pentru achizitia de Rafale, trebuie sà gàseascà un cumpàràtor pentru cele 60 Mirage 2000-9 al EAU, fiindcà este un element al târgului.
Problema nu este de a gàsi un cumpàràtor (fiindcà versiunea -9 este cea mai desàvârsità a lui M2000, având chiar premisele sistemului infocentrat care va fi dezvoltat ulterior pe Rafale), ci de a gàsi un cumpàràtor la banii care îi vor arabii. Avioanele sunt în excelentà stare si mai au mult potential.
Dupà contractul cu India, Dassault mai respirà si negociazà mai putin crispat cu EU, care înainte avea toate atuurile.
Cât despre Brazilia, înlocuirea flotei sale devine urgentà, Mirage-le 2000 în dotatie sunt doar o duzinà si la sfârsitul potentialului si nu au rachete “fire and forget”, iar F-5 -rile, chiar dacà au Derby-urile israeliene, nu sunt niste avioane teribile.
Racheta MICA nu este in dotarea Braziliei? Eu credam ca odata cu MIrage-ul 2000 C/D si-au luat si rachete MICA care sunt BVR oricum cred ca la nevoie daca Brazilia o cere poate fi integrata si Derby pe Mirage 2000.
Brazilia are 10 M2000 C si 2 M2000 B, cu rachetele Matra R. 550 si Matra Super 530, cumpàrate SH în 2005 si care nu aveau integrate MICA.
E posibil ca Derby-urile de pe F-5 sà fie folosite si pe M2000 braziliene fiindcà sunt calficate pe aceastà platformà.
De altfel si în Franta, MICA nu echipeazà decât M2000-5, C-urile nu le au.
Matra Super 530D este oarma cu capabilitati BWR este drept un pic cam just before seen….37 KM raza operationala cu NEZ de vreo 20 km cred…oricum nu se compara cu MICA sau Derby…
Da, Super 530 nu este de neglijat, datorità lor au reusit Mirage-le F1 irakiene sà doboare câteva F-14 iraniene cu toate cà erau înarmate cu Phoenix.
Asa este si de foarte multe ori nu castiga racheta cu cea ma lunga raza de actiune ci avionul care foloseste tactica cea mai buna in situatia data….inca conteaza pilotul in mod deosebit si Phoenix desi este o arma formidabila trebuie ca sa iti descoperi adeversarul in prealabil sa il incadrezi si sa mentii radar lock-ul pe el pana cand ajunge racheta in el, ghidaj semiactiv la fel este povestea cu Sky Flash, Sparrow, R 27R si asa mai departe. Chiar si cu genaratia noua de rachete “fire and forghet” tot este bine sa mentii iluminarea pe tinta cat mai mult timp deoarece radarul propiu al rachetei lansate nu are cum sa fie la fel de capabil ca si radarul unui avion de vanatoare – limitari mecanice si de electronica imbarcata…..
Si cat vor arabetii pe 68 de Mirage 2000-9?
cu EAU, nu cu EU
http://vrxxxxxxxxxxxxxxxxxxUnde ati disparut cu totii ? Dati-va jos de pe Marii si Marioare :), gata a trecut
http://www.youtube.com/watch?v=50dcbHp4omc&feature=player_embedded
a picat in apa din pacate
asta e una din tehnologiile pe care rusii le “stapanesc” mai bine – motoarele ramjet
Paul, azi trebuia sa fim pe metereze dar ramane pe maine. Avem multe de povestit si de aratat – filme, fotografii, informatii inedite. De la bordul fregatei Regele Ferdinand, de la Capu Midia, de la bordul fregatei Marasesti, de la fasolea servita la bord si pana la urcatul la bord, etc.
Maine scoatem la lumina doua filme: sosirea si apuntarea unui Puma Naval pe Regele Ferdinand, filmat de pe o punte superioara, si al doile este cu un MiG-21 la joasa, la Capu Midia.
http://www.flightglobal.com/news/articles/x-51a-waverider-test-flight-ends-in-failure-375529/
o “aripioara” cica e de vina, ei si-au indeplinit obiectivele cu motorul
Lumea este din ce in ce mai greu de inteles:presedinta Braziliei se duce in Rusia dupa Su-35 si nu numai(cat am inteles si eu din articol!),LICENTA de fabricatie ptr. Su-35!!
http://www.aereo.jor.br/tag/su-35/