Ministerul rus al Apararii va achizitiona pana la 60 elicoptere Mi-28UB pentru imbunatatirea antrenamentului pilotilor care opereaza elicopterele de atac Mi-28N, a anuntat comandantul aviatiei ruse.
Mi-28UB reprezinta varianta de antrenament pentru lupta a elicopterului Mi-28N Night Hunter. Mi-28UB poate fi pilotat atat din cabina pilotului, cat si din cea a instructorului de zbor, fiind echipat cu un sistem dual de control al zborului.
“We will purchase four to six [Mi-28UB] helicopters for each unit that has Mi-28N in service,”
A declarat generalul locotenent Viktor Bondarev, dupa ce a asistat la demonstratia in zbor cu Mi-28UB, la Rostvertol.
“We are planning to procure up to 60 [Mi-28UB] helicopters until 2020,”
A adaugat Bondarev, precizand ca noua versiune va accelera si imbunatati semnificativ pregatirea pilotilor.
Mi-28 este ultima evolutie a elicopterului de atac Mi-28 Havoc si a fost proiectat pentru a executa misiuni de cautare-distrugere impotriva tancurilor, elicopterelor, fortelor terestre si a pozitiilor fortificate ale inamicului, in orice conditii meteo, atat ziua cat si noaptea.
Ministerul rus al Apararii are in plan achizitia a 45 – 67 elicoptere Mi-28N si sa inlocuiasca elicopterele Mi-24 Hind cu Mi-28N incepand cu anul 2015.
Sursa: RIA Novosti
– Iulian Iamandi –
Mi-28 o figura de acum bine-cunoscuta.Un link cu schite interesante si informatii despre elicopterul de generatia a 5-a.Undeva este si inlocuitorul lui MiG-31.
http://www.redstar.gr/Foto_red/Eng/X_Planes/Helicopters_stealth.html
Astia nu au auzit de simulatoare?
Nu prea ei nu simuleaza ca nu au tehnologia sau nu vor ca sa auda de ea.
Sunt tare curios cum va arata libelula.
Si mie mi se pare cam scump sa transformi un elicopter asa de puternic in unul scoala. Dar noi la urma-urmei suntem numai niste autodidacti pe partea de informatii.Nu cred ca un pilot de supersonic poti sa-l faci numai pe simulator,cel mult o initiere.
nu se poate simula 100% pregatirea unui pilot pe simulatoare. Macar 10-15% trebuie facuta pe “the real thing”. Pe de alta parte marturisesc ca demersurile de restructurare si modernizare ale rusilor sunt fie excesiv de conservatoare fie incoerente fie au oficiali fara prea mari competente tehnice si care nu prea stiu despre ce vbesc.
1. Pt. antrenamentul pe un elicopter ca Mi-28 cred ca e selectionata crema pilotilor rusi, oameni perfect capabili sa iasa singuri direct pe simpla in urma antrenamentului pe Mi-8 de exp. Nici macar Mi-24 nu a avut versiune dedicata de trainer.
2. Multe aeronave cu echipaj de doi oameni in tandem au comenzi de rezerva folosibile pt. antrenament sau in cazul de urgenta in care pilotul este lovit.
Pe Mi 28, Ka 52 si Mi 35 zboara chiar tineri piloti care numai au absolvit…, in acest video zic ca au sosit in Krasnodar ЮВО, ( regiunea militara de sud )135 tineri locoteneti, instructorii lor fiind piloti care au experienta mare, inclusiv razboiul din Cecenia.
Problema la rusi acum, in special in ce priveste elicopterele, e ca nu au destui piloti…
http://www.youtube.com/watch?v=nYMRXWqUKVI
De acord, zboara tineri absolventi, si cu Apache e la fel, doar ca zboara cei mai buni. Din cate stiu eu, la absolvire se dau niste teste, functie de rezultate iti alegi sau esti repartizat la cele mai performante aparate (la elicopterele rusesti cred ca e gama Mi-28/Mi-35/Ka-52) daca esti mai slab cotat ajungi pe aparate mai putin pretentioase gen Mi-8, poate pe aparatele Ministerului de Interne, samd. In ziua de azi exista simulatoare suficient de bune incat daca ai mana de pilot sa poti urca din prima in simpla. Nici aparate mai complexe cum ar fi F-14 sau F-22 nu au dubla. Plus ca asa cum spuneam, aparate gen Mi-28 au de obicei comenzi de rezerva. Daca ar fi un elicopter mai usor, cu consum mai mic as intelege. Ceva nu pusca, vba lui Marius F. Eu personal nu cred ca aceasta varianta va avea succes, va fi cam ca Su-28 (varianta de scoala a lui Su-25)
Stiu ca trendul in vest este de a creste numarul de ore de simulator in detrimentul iesirilor pe aparat (eficienta crescuta dpdv financiar), dar la fel exista o serie de voci care reclama scaderea calitatii antrenamentului datorita acestui trend.
Majoritatea elcopterelor rusesti au avut versiuni dedicate de antrenament, inclusiv Mi-24 (de la 24U, 24DU, 24VU – versiunea indiana – pana la versiunea de antrenament pentru 35, respectiv 35U). 28UB, al carui prototip galben 37 a fost prezentat deja, nu e nimic iesit din comun. Dimpotriva, mi se pare logic sa construiesti versiuni dedicate pentru training pentru ceea ce vrei sa constituie principala platforma din sistemul tau.
Interesant e ca, spre deosebire de versiunile 24 si 35 (neinarmate), 28UB pare sa pastreze armamentul si deci sa fie o platforma cu scop dublu, asa cum ai observat.
Schimbarile din cadrul armatei ruse mie unul mi se par a fi destul de pragmatice in ceea ce priveste echipamentul – acoperirea unor gauri in necesar, introducerea treptata de echipament nou, modernizarea echipamentului existent si pastrarea capacitatii industriale in domeniul militar chiar si cu pretul achizitiilor neprofitabile din punct de vedere economic. Rusii nu au uitat asa usor lectiile din al doilea privind capacitatile de productie.
Pai “libelula” deja exista si va fi prezentata la МАКС 2013
http://www.rg.ru/2013/08/09/reg-ufo/vertolet-anons.html
Ei au simulatoare pentru Mi 28N, problema e ca Mi 28 s-a dovedit destul de complicat pentru tinerii piloti, simulatorul nu indestuleaza cerintele instructorilor.
@Geroge, eu cred ca gabdesc foarte realist rusii, e ca si cum eu am bani si doresc sa zbor cu un supersonic, asa cum au rusii cu Mig-29, Mig-25, ca zboruri de agrement si sunt dispus sa dau 15 mii EUR, iar aia sa spuna ca nu are rost, ca au simulator si senzatiiile sunt aceleasi, nu?
Deci, ori ii faci pe piloti cu c***e ori cu p**a, americanii ii cam fac cu p***.
eu stii ce cred
ca daca vrei sa antrenezi pilotii real exista elicoptere din categoria eurocopter 135 pe care poti sa pui trei ecrane cu tuburi catodice sa imite avionica de pe mi 28 si sa-i antrenezi mai ieftin
sau platforma de zbor mi 28 are niste limitari mai speciale ,ce face necesar sa te antrenezi direct pe ea?
altfel ,de ce sa fac din ditamai magaoaia ,aparat de antrenament
de ce nu fac si din mig 25 trainer avansat
MIG 25 are trainer separat, Nico. MI 28 N nu mai are de mult timp ecrane catodice la bord.
Poate MI 28 UB va fi un aparat cu dublu rol, cine stie.
Oricum 60 de aparate de antenament si trecere se fac la o flota de 600 de elicoptere ceva nu pusca acolo.
@Niko, eu cred ca am fost foarte explicit, ce rost are sa continuam, nu?
@kala:
1. pilotii militari nu zboara pt. senzatii ci pt. a indeplini misiuni precise
2. scolile de pilotaj au un caracter modular (inveti de exp. ca sa iei PPL-ul (Private Pilot License), apoi CPL-ul (Commercial Pilot License) apoi daca e cazul MultiEngine, ai diferite module de navigatie, apoi IFR (Instrumental Flight Rules – zbor fara vizibilitate,) si tot asa pana te califici pt. un anumit tip de aeronava. Nici la militari nu e foarte diferit. Scoala si ulterior antrenamentul se fac pe aeronave diferite care asigura anumite module din procesul de invatare si care sunt potrivite pt. indemanarea pilotului la un anumit moment dat. Pe simulator poti sa inveti mare parte din chestiunile teoretice in timp ce pe aeronava de antrenament asiguri in special formarea si slefuirea reflexelor, reactiilor in conditii speciale, samd. De exemplu pe o aeronava trainer poti sa rezolvi 80% din temele de zbor la 25% din pret. Nu are sens sa inveti sau practici chestiuni de baza pe aparate grele si scumpe. Odata cu perfectionarea simulatoarelor de sol si a aeronavelor de antrenament a devenit perfect posibil sa iesi la simpla direct pe aparatul de lupta, fara trainer. Inveti pilotajul pe Eurocopter sau Mi-8, navigatia si pe Mi-8 si pe simulator si cand vine vremea faci trecerea direct de pe Mi-8 pe Mi-28, eventual cu instructorul in cabina 2 sau care iti da indicatii de la sol sau din alt elicopter. Locotenent proaspat absolvent nu inseamna ca e prost pilot daca are talent si nr. de ore de zbor adunate. Daca ei sunt in situatia sa puna in cabine de Mi-28 piloti care nu stapanesc aparatul incat sa-l aduca in siguranta la sol inseamna ca au una sau mai multe din urmatoarele probleme destul de serioase:
a) au o problema organizatorica si sunt ingramaditi din spate de piloti insuficient pregatiti – e foarte neeconomic ca sa nu spun risipa in cond in care resursa aparatelor moderne e extrem de scumpa
b) Mi-28 se dovedeste o aeronava dificila, suficient cat sa necesite existenta unui trainer dedicat
c) se fac comenzi aiurea ca sa umfle nr. de aparate comandate spre fabricile de elicoptere, din nou, pe termen lung e cam falimentar.
“Mi-28UB – Uchebno-Boevoy (Training and Combat) version, designed for training for Mi-28N. Has dual hydromechanical flight controls that can be operated from tandem cockpits, a more spacious lower cockpit to house a flight instructor, a wider pilot canopy, and new energy-absorbing crew seats. Serves as a trainer but can perform attack helicopter tasks”
Deci asta este explicatia comenzii de 60 de aparate in varianta UB – MI 28 N retine si in acele conditii toate caracteristicile elicopterului de atac si probabil va fi folosit pentru misiunile mai complexe asa cum este astazi folosit Su 30 MK care a deribvat din Su 27 UB.
Acum numarul de 60 de bucati are sens, ma mai gandesc si la operatiunile SAR datorita locului pentru 3 oameni imbarcati.
aha, acum inteleg deci e un fel de Mi-28 upgradat dar care are si rol de scoala/antrenament deci cf. nomenclaturii rusesti are particula U, interesant.
Salutare. oare inainte de a arunca asa la misto daca au astia nu simulatore nu ar trebuii sa vedeti daca au sau nau. Stiti bine ca au dar aruncati asa la misto cu chestii de astea . Au simulatoare pt orice , d-le.
Ma indoiesc ca pentru operatiunile SAR vor folosi 28-ul. In spatiul respectiv pot incapea teoretic 3 oameni (asezati, daca pui unul pe targa ocupa spatiul, ceilalti doi ar trebui sa stea pe el) dar nu e sub nici o forma cabina blindata de pe 24. E mai degraba o cala ingusta. Poate fi folosita in caz de urgenta (transportul altor piloti al caror aparat a fost doborat, evacuare a unui ranit extrem de grav in cazul operatiunilor comune etc) dar nu cred ca intr-o operatiune SAR se va conta pe spatiul suplimentar al 28ului.