Boeing T-X (foto Boeing)

Boeing T-X (foto Boeing)

Boeing si SAAB au prezentat oficial ieri, la uzina din St. Louis produsul cu care vor participa la competitia T-X pentru dotarea USAF cu un minim de 350 avioane de antrenament.

Avionul prezentat ieri si inca un exemplar aflat in faza de montaj final vor fi folosite de catre cei doi parteneri pentru a demonstra Fortelor Aeriene performantele, disponibilitatea, usurinta in exploatare si avantajele propunerii Boeing/SAAB.

Boeing T-X este o aeronava noua, proiectata special pentru cerintele de antrenament ale USAF. Aeronava profita de cele mai noi tehnologii, utilaje si tehnici de fabricatie. Boeing T-X este o aeronava avansata, proiectata sa evolueze pe masura ce tehnologiile, misiunile si nevoile se schimba. Proiectul asigura o disponibilitate si o flexibilitate mai mari in comparatie cu avioane mai vechi, deja existente.

“Boeing T-X este real, este gata si este alegerea corecta pentru antrenamentul pilotilor din generatiile urmatoare,” a declarat Leanne Caret, CEO al Boeing Defense, Space & Security.

“Este o onoare sa construim viitorul antrenamentului Fortelor Aeriene. Am creat cea mai buna solutie multumita unei colaborari extraordinare si a unei strategii clare chiar din prima zi”, a declarat Håkan Buskhe, Presedintele SAAB

Boeing T-X este un avion monomotor, cu doua derive si carlinga cu doua locuri suprainaltate, cu sistem de antrenament integrat. Sistemul asigura solutii de antrenament la sol de ultima generatie si un desing care sa faciliteze intretinerea pentru asigurarea unor costuri reduse de operare, pentru utilizarea pe termen lung.

Via:
Boeing

***

Tot legat de Boeing T-X, ieri dimineata, inainte de ceremonia de la St. Louis Eddy de la Motte, directorul de operatiuni al SAAB, declara pentru Corren.se ca in cazul in care Boeing T-X este selectat de USAF, pe langa minimul de 350 de exemplare, productia totala ar putea ajunge pana la 2000 de unitati pe o perioada de 20-30 ani, atat pentru statele membre NATO cat si pentru tari din afara pactului.

Facand referire la Boeing T-X, Ulf Nilsson, sef peste divizia de aviatie a SAAB, declara pentru SvD :“Sper ca vom avea aceeasi platforma de antrenament si in Suedia”.

Asta pe fondul unor declaratii din partea Flygvapnet cum ca sistemul actual de antrenament, bazat pe SK-60 (SAAB 105) este total inadecvat pentru asigurarea trecerii pe JAS-39 Gripen E. Desi adus oarecum la zi (toate avianele Sk-60 au fost remotorizate si au primit sisteme moderne de comunicatii precum si un sistem de avertizare vocala), lipsa echipamentelor care sa emuleze sistemele de avionica aflate la bordul Gripen E ar duce la preturi foarte mari ale instructiei si antrenamentului, din cauza faptului ca cea mai mare parte a instructiei va trebui facauta in zbor, cu Gripen E.

Marius Constantin